פעילים למען חתולי רחוב בנתניה מתלוננים על העומס אתו הם נאלצים להתמודד, לטענתם, בשל חוסר כוח אדם ובעקבות מספר סירוסים ועיקורים לא מספק, שמוביל לריבוי גבוה של חתולי רחוב. מי שקובע את מכסת הסירוסים ומתקצב אותם זה משרד החקלאות.
1 צפייה בגלריה
חתולים בנתניה. יש עשרות אלפים
חתולים בנתניה. יש עשרות אלפים
חתולים בנתניה. יש עשרות אלפים
(עופרה יניב)
"עיריית נתניה מבצעת בשנה בממוצע בין אלפיים חמש מאות לשלושת אלפים עיקורים וסירוסים", אומר פעיל מרכזי בנתניה, "בנתניה יש עשרות אלפי חתולים, להערכתי מעל שישים אלף. כמות ההמלטות עוברת את כמות העיקורים והסירוסים. הבקשות לעיקורים וסירוסים לא נענות בזמן סביר וזמן ההמתנה הוא ארוך.
"מדובר פה בתושבים שמוציאים עשרות אלפי שקלים על אוכל לחתולים. בגלל המצב חיים של אנשים נהרסו. הם יושבים עם עשרות חתולים בבית, ומאכילים מאות חתולים. אנשים מתחננים לתרומות. אנחנו קורסים".
"למרפאה העירונית אין כלי אבחוני ברפואה מתקדמת למען החתולים", מוסיף הפעיל, "אני הוצאתי מיוזמתי וכספי חתולים למרפאה פרטית, כמו גם פעילים אחרים".
קראו גם>>>
טענה נוספת של אותם פעילים, הוא על יחס לקוי שהם זוכים מצד לוכדי החתולים והפקחים העירוניים. בשיחה בין לוכד לבין פעילה שהגיעה לידינו הפקח נשמע אומר לפעילה: "אם יימצא והחתול לא פצוע, אני רושם לך דוח על הטרדת עובד ציבור. אני חייב להתריע בפניך", לאחר שקראה לו לאסוף חתול פצוע.
לדברי הפעילים, בשל עומס פניות רב על הלוכדים, לעתים הלוכדים כלל לא מגיעים לאירוע, או שלעתים לוקח להם להגיע זמן רב לאירוע, כאשר הוא כבר אינו רלוונטי. "אפילו הלוכדים אומרים שהם מוצפים בפניות ולא יכולים להגיע לטפל בכולן", אומר פעיל אחר".
משרד החקלאות: "האחריות לטיפול בבעלי חיים משוטטים, לרבות חתולי רחוב, היא באחריות הרשויות המקומיות. השנה נתמכו למעלה מ-70 רשויות מקומיות, ובכללן עיריית נתניה שהתחייבה לעקר בעזרת תמיכה זו כ-3,000 חתולים. עלות התמיכה שניתנה לרשות עומדת על 300,000 שקלים".
מעיריית נתניה נמסר: "עיריית נתניה רואה לנגד עיניה את טובת בע"ח ולראיה הקימה לפני מס' שנים את הכלבייה מהיפות בארץ בה מטופלים כלבים וחתולים ומועסקים בה אנשי מקצוע, וטרינרים, עובדי תחזוקה ומתנדבים רבים העושים לילות כימים למען בעלי החיים ורווחתם. חשוב לציין כי העירייה פועלת בהתאם לנהלי משרד החקלאות בכל הקשור לעיקור וסירוס חתולים. השנה, זכתה עיריית נתניה בקול קורא של משרד החקלאות לעיקור וסירוס 3,000 חתולי רחוב וזאת לצד ערים כמו תל אביב, פתח תקווה, חיפה וחולון. לחתולים מקום אשפוז נפרד המותאם לחתולים, כאשר חדר האשפוז נמצא בצמוד לחדר הטיפולים/ניתוחים מאובזר בציוד הנדרש ע"י משרד החקלאות".
לעדכונים: חדשות נתניה