תושבי רחוב ויצמן בנתניה מתלוננים על כך שבלילות הקיץ מגיעים עשרות בני נוער לרחוב, מרעישים ומתפרעים, דבר שמהווה מטרד חמור עבור התושבים.
1 צפייה בגלריה
התופעה חוזרת על עצמה. בני נוער בויצמן
התופעה חוזרת על עצמה. בני נוער בויצמן
התופעה חוזרת על עצמה. בני נוער בויצמן
(צילום: פרטי)
"זוהי תופעה שנמשכת כבר מספר שנים בעיקר בצפון הרחוב ובמיוחד בסופי שבוע", אומר אחד התושבים. "מדובר בחבורות גדולות שמשוטטות עד השעות הקטנות של הלילה. הם צועקים, מקללים ואפילו מבצעים ונדליזם בכלי רכב. יש גם נערים שמגיעים עם אופניים חשמליים ונוסעים במהירות ובצורה מסוכנת. הרעש מגיע לבתים והילדים שלנו לא מצליחים להירדם. נמאס לנו. כבר שנים שאנו פונים למוקד העירוני ומתלוננים, אך הבעיה לא נפתרת. איכות החיים שלנו ממש נפגעת ונראה שזה לא מעניין אף אחד".
לטענת התושבים, הם ביקשו מספר פעמים מהעירייה לקיים סיורים קבועים באזור, לחלק דו"חות ולהציב מצלמות, אך זה לא קרה. "כשאנחנו מקשרים למוקד, אכן מגיע פקח, אך הנערים לא מתרגשים", אומר התושב. "הם מזהים מרחוק את הניידת בגלל האורות, בורחים וחוזרים אחרי שהיא נוסעת.
(צילום פרטי)
"אנו לא מבינים למה לא מציבים מצלמות, כמו שעשו במקומות אחרים בעיר. זאת לא בקשה כל כך מורכבת. יש פעולות פשוטות שאפשר לעשות כדי לטפל במטרד הזה. אנחנו תושבים שצריכים לקבל שירות וזה לא ייתכן שבכל ליל שישי נצטרך להתמודד עם הבעיה הזאת, כשאפשר למנוע אותה. אנו מצפים מהעירייה ומהפקחים להיות אקטיביים ולא פסיביים".
מלבד זאת, טוענים תושבי רחוב ויצמן כי בשעות הלילה נוסעים על הכביש אופנועים כבדים במהירות של 150-200 קמ"ש. "זה ממש מפחיד. אנחנו מתעוררים בלילה בגלל זה", מספר התושב. "במקרה זה ביקשנו להציב מכמונת מהירות, אך לא קיבלנו מענה. רחוב ויצמן הוא ציר מרכזי וגדול בעיר, ואין בו אכיפה".
מעיריית נתניה נמסר בתגובה:
"העירייה מבצעת אכיפה באופן שוטף באמצעות סיורים יזומים ברחבי העיר, לרבות ברחוב ויצמן ובצפון העיר, וכן מטפלת בקריאות המדווחות למוקד העירוני. פקחי השיטור העירוני רושמים דו"חות למקימי הרעש ומפזרים התקהלויות. האכיפה תתוגבר לתפיסת מקימי הרעש ומפרי החוק".