בית משפט לנוער בנתניה הרשיע קטין בביצוע עבירות מין במרחב הווירטואלי המלוות בעבירות איומים, בשתי מתלוננות שונות, קטינות בנות גילו - במהלך חודש יוני 2017.
1 צפייה בגלריה
בית המשפט הרשיע את הצעיר
בית המשפט הרשיע את הצעיר
בית המשפט הרשיע את הצעיר
(צילום המחשה: shutterstock)
על פי הכרעת הדין, בשני מקרים שונים הנאשם פנה אל המתלוננות הקטינות היום בנות 17 ו-16 באמצעות היישומון "אינסטגרם" והציג עצמו בפניהן במרמה כנערה בת גילן. לאחר היכרות שטחית וקצרה, הוא ביקש כי ישלחו לו תמונות עירום שלהן, לצורך סיפוקו המיני. המתלוננות נעתרו לבקשתו ושלחו לנאשם תמונות שונות, הכוללות חשיפת איברים מוצנעים, עירום חלקי ועירום מלא כשהן מאמינות שהנמענת היא נערה בת גילן.
קראו גם:
הנאשם, תחת הכסות כאמור, הבטיח כי לאחר הצפייה בתמונות, ימחק אותן ואף שלח להן תמונות עירום הנחזות להיות תמונותיה של הנערה אליה התחזה. בהמשך, איים הנאשם על המתלוננות, כי במידה ולא ישלחו אליו תמונות חושפניות תוך ביצוע מעשים מיניים כהוראותיו, יפיץ התמונות אותן שמר, על אף הבטחתו כי לא יעשה כן. בעקבות החשש מהפצת התמונות, שלחו המתלוננות לנאשם תמונות בהן צילמו והסריטו עצמן בתנוחות מיניות שונות, שכללו, בין היתר, החדרת חפצים לאיברי המין, בהתאם להנחיותיו.
בתיק נוסף, על פי כתב האישום, פנה הנאשם לקטינה אחרת באמצעות האינסטגרם בכתב וביקש לבצע שיחת וידאו. העירה התעלמה ממנו ולמרות זאת הוא שלח לה הודעה ובה נכתב "את רוצה להתחרמן?".
השופטת ליזי פרוינד הרשיעה את הנאשם בשני התיקים בהם הואשם וקבעה: "למרבה הצער, דומה כי עבירות מין באמצעות רשת האינטרנט בכלל, וכלפי קטינים בפרט, הפכו ל'מכת מדינה' ממש. עבירות אלו פוגעות בשלמות גופם ונפשם של ילדים רבים, ועל בתי המשפט להעביר מסר חד וברור באשר לחומרתן ולהרתיע את הרבים מפני ביצוען.
"קשה להפריז בחומרת מעשיו של הנאשם, שאיתר את הקטינות בתכנון ובשום שכל והציג עצמו בכזב כצעירה בת גילן תוך שימוש בפרופיל מדומה. הכול כדי לספק את דחפיו ורצונו להשיג כוח ושליטה".
על פי גזר הדין הנאשם יבצע 200 שעות שירות לציבור וזאת עד ליום 31.12.21. בנוסף הוא יפצה כל אחת מהמתלוננת בסך 7 אלף שקלים.
כל העדכונים - חדשות נתניה