עשרות מסעדנים הפגינו היום (שני) מול בניין הכנסת בירושלים, כאשר אחד מהם, גיא גולן מנתניה, נעצר על ידי המשטרה לאחר שירד לכביש הסמוך לכנסת, ובעט בצמיג.
1 צפייה בגלריה
גיא גולן (משמאל) לצד רועי כהן, יו"ר להב, ארגון העצמאים בישראל
גיא גולן (משמאל) לצד רועי כהן, יו"ר להב, ארגון העצמאים בישראל
גיא גולן (משמאל) לצד רועי כהן, יו"ר להב, ארגון העצמאים בישראל
(צילום: פרטי)
גולן, הבעלים של מסעדת "סקוצמן" בנתניה, פעיל בולט במחאת "מסעדנים חזקים ביחד" שמשתתף לעיתים תכופות בהפגנות, בילה שלוש שעות בתחנת המשטרה בשכונת תלפיות לאחר מעצרו, עד ששוחרר.
"הייתה במקום התלהמות, אני חציתי את הכביש, ונתתי בעיטה לאיזה צמיג שהיה שם, ועל זה עצרו אותי", אומר גולן, "חיפשו לעצור אנשים כדי להרגיע את ההתלהמות.
קראו גם:
"אז על זה שנתתי בעיטה לצמיג לכיוון הכביש, עצרו אותי על סיכון שלום הציבור. לקחו אותי לתחנת משטרה לשלוש שעות, והוציאו נגדי צו הרחקה מירושלים לשבועיים. אני המסעדן הראשון שנעצר במאבק הזה".
המעצר הרתיע אותך? תמשיך להפגין?
"זו משטרת צ'וקו מוקו. חיפשו לעצור מישהו בשביל להשתיק את ההתלהמות כדי שכולם ירגעו. בטח שאני אמשיך להפגין ואמשיך למחות, זה לא יעצור אותי. אני נאבק על הפרנסה שלי".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "משטרת ישראל פועלת לאפשר את חופש הביטוי והמחאה לכל אזרח באשר הוא וללא קשר לנושא ההפגנה, לזהות המפגינים או לעמדותיהם. כל זאת תוך איזון בין חופש המחאה לבין שמירת הסדר הציבורי. כך גם פעלה המשטרה במהלך המחאה אתמול במהלכה עוכב לחקירה חשוד אחד שעל פי החשד הפר את הסדר ובסיום חקירתו שוחרר בתנאים מגבילים".
לכל העדכונים – חדשות נתניה