הורים בגן התקשורת "גבע" לחינוך מיוחד בקריית השרון, טוענים כי בשבועות האחרונים הם נקראים על ידי הגננת לאסוף את ילדיהם מהגן בתדירות גבוהה ובהתראה קצרה, בשעה 14:00 ובאמצע יום לימודים, כאשר מתברר שאין מספיק כוח אדם להפעיל את הגן עד שעה 17:00 כמתוכנן. ההורים טוענים כי הדבר פוגע באופן תדיר בהעסקתם, וכן משבש את סדר היום של הילדים בגן.
1 צפייה בגלריה
גן ילדים, מעון
גן ילדים, מעון
"אנשים מפסידים שעות עבודה"
(צילום המחשה: shutterstock)
קראו גם:
"הילדים לא מקבלים את מה שמגיע להם", אומרת אמא בגן, "אנחנו באמצע היום צריכים לצאת מהעבודה ולהוציא את הילדים. זה לא מובן הדבר הזה, בעירייה כל אחד זורק על השני את האחריות".
"גם ככה הורים לילדים בחינוך מיוחד הם אנדרדוג, קשה להם להתקבל למקומות עבודה ולמצוא משרה שהיא מתאימה וגמישה, שהמעסיק בה אכן מבין את הטיפולים והדברים הקשורים בילד", אומרת אמא נוספת בגן, "ואז בנוסף על זה, עכשיו יש את היציאות הלא מתוכננות מיום העבודה. אנחנו מדברים על שנת קורונה שזה גם ככה קשה, אנשים מפסידים את שעות העבודה שלהם מול המעסיק, וזה יכול להוביל לפיטורים. אני התחלתי להיות עצמאית לאחרונה, וכל פגישה שנייה שלי מתבטלת בגלל הגן".
דיברתם עם העירייה?
"היחס מצד אגף החינוך הוא מביך. אומרים לנו תגידו תודה שיש גן. לפחות פעם בשלושה ימים מקפיצים אותנו לאסוף את הילדים מוקדם יותר. מי יפתור לנו את הבעיה של המשכורת? העירייה? על ההפסד של השעות שלי בעבודה בגלל שאני כל פעם קופצת לגן? אמרו לנו שיכתבו לנו פתק שנביא למעסיק. מה אנחנו ילדים בבית ספר שצריכים פתק מההורים? הם לא רציניים.
"אנחנו חייבים שגרה נורמלית. גם סדר היום של הילדים משתבש, יש לזה משמעות. כשהגן נסגר בשתיים ולא בחמש, הטיפולים שלהם משתבשים, הפעילויות מתקצרות. זה משפיע עליהם".
ההורים בגן אף קיבלו בימים האחרונים הודעה כי גם קייטנת הפסח, בה על פי המתוכנן הילדים צריכים ללמוד עד שעה 17:00, תתקצר לימי לימודים שיימשכו רק עד 13:30.
"עכשיו גם את הקייטנה של פסח, שאמורה להימשך עד 17:00, הודיעו לנו שככל הנראה יפעילו רק עד 13:30 בגלל חוסר בכוח אדם", אומרת אחת האימהות, "כל הסיפור הזה עם החינוך המיוחד זה רק בנתניה. אחיינית שלי בחינוך המיוחד והיא באריאל, והחיים שלהם תותים. אני לא מבינה למה זה צריך להתנהל כאן ככה".
מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "בשל היעדר כוח אדם, גני החינוך המיוחד אכן יפעלו בשבוע הבא עד השעה 13.30. יצויין כי להפעלת יום מלא בגני התקשורת נדרשים שני צוותים למשמרת בוקר ולמשמרת אחה"צ ולצערנו חסרים למעלה מ-20 עובדים כדי לאייש את המשמרת של הצהרים. מדובר בתקופה מאתגרת במיוחד בכל הנוגע לאיתור עובדים שיכולים להתאים לתפקיד ונכונים לשמש בו. ישנם עובדים חולים, עובדים שנמצאים בחל"ת וטרם חזרו ועוד ועוד. יודגש כי בשונה מכלל מסגרות החינוך עדיין החינוך המיוחד מפעיל מסגרות בחופשת הפסח בעוד כל התלמידים ימצאו בחופשה החל מיום 19.3".
כל העדכונים - חדשות נתניה