1 צפייה בגלריה
צילום: גילי ניצן
צילום: גילי ניצן
צילום: גילי ניצן
לרגל היום הבינלאומי לשיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, המצויין ברחבי העולם.
ב-3.12.19, התקיים היום, יום שני, 2.2.19, אירוע חשיפה במכללת סמינר הקיבוצים, אשר אורגן על-ידי המחלקה לחינוך מיוחד מהפקולטה לחינוך בשיתוף אגודת הסטודנטים וסמ"ן – סטודנטים מובילים נגישות.
במסגרת יום החשיפה התקיימו מספר אירועים, ביניהם תערוכת "בגובה העיניים" - פרוייקט חברתי של דיירי כפר עידוד מנתניה שמטרתו הסרת חסמים, דעות קדומות וקבלת השונה, במסגרתו מספרים הדיירים באמצעות צילומים את סיפורם האישי וחלומותיהם, לצד מסר חד לציבור "קבלו אותנו כמו שאנחנו". על הבמה ריגשו הההרכב המוסיקאלי של דיירי הכפר - "אברא קדברא", ויאיר שריקי, מוסיקאי, יוצר ומלחין, זוכה פרס פורץ דרך במוסיקה מטעם ארגון וראייטי. בנוסף התקיימו תחנות התנסות מגוונות.
שוש זיסמן, מנהלת כפר עידוד: "אני מברכת את הנהלת מכללת סמינר הקיבוצים והפקולטה לחינוך מיוחד על ציון היום לשיוויון הזדמנויות, אין ספק שהחשיפה לסטודנטים לחינוך מיוחד, שהם דור העתיד של אנשי המקצוע בישראל, לצד החשיפה לכלל הסטודנטים היא חלק מהפיכתנו לחברה משלבת ומקבלת יותר, אשר תסייע בשילוב מיטבי בכל תחומי החיים לאנשים עם מוגבלות".
אורית שלח ענבר ראש המחלקה לחינוך מיוחד במכללת סמינר הקיבוצים:"אנו מציינים את היום הבינלאומי לשיוויון הזדמנויות לאנשים עם מוגבלות עם הסטודנטים לחינוך ולחינוך מיוחד. ליום זה חשיבות בהגברת המודעות והחשיבות של הכלת אנשים עם מוגבלות בתחומי החיים השונים – החברתיים, החינוכיים התרבותיים והכלכליים. אני מאמינה כי אנו אנשי החינוך השגרירים ליישום חוק שיוויון הזכויות לאנשים עם מוגבלות. עלינו לטפח חברה שיוויונית שבה ילדים ובוגרים עם מוגבלות משתתפים ושותפים מלאים לעשייה בבית-הספר ובקהילה".