מה מדענים ניתחו בכמה אוניברסיטאות לרפואה בנוגע להרכב החיידקים ? והמטבוליים בכמה דגימות של חולים עם הפרעות דיכאון גדולות שאינם לוקחים טיפול תרופתי העלול לשנות את פלורת המעיים. הניתוח שלהם חושף הרכב השונה באופן משמעותי מזה של חולים בריאים.מדענים מאמינים שרמות GABA (מוליך עצבי) נמוכות יותר קשורות ישירות להרכב החיידקים המשתנה של המיקרו ביוטה בחולים.
לבסוף, המדענים הצליחו לזהות חולה הסובל מהפרעות דיכאון קשות על ידי ניתוח השילוב של שני הסמנים הביולוגיים הללו.
1 צפייה בגלריה
ד"ר דניאל גור אריה
ד"ר דניאל גור אריה
ד"ר דניאל גור אריה
(צילום: FREEPIK)
איך משפיעים חיידקי המעיים לפעילות המוח ועל מצב הרוח?
חוקרים אירים מציעים להשתמש בפרוביוטיקה לטיפול במתח ודיכאון. ה "פסיכוביוטיקה "הללו סוללת את הדרך לשיטות חדשות לחלוטין לטיפול במחלות התנהגות. גוף גדל והולך של מחקר מצביע על כך שהוא משפיע גם על פעילות המוח והתנהגותם אצל בעלי חיים. מחקר שנערך בשנת 2011, למשל, מצא כי חיידקים בפלורת המעיים (בית גידול החיידקים) מפחיתים את החרדה והדיכאון . חוקרים באוניברסיטת קולק קורק באירלנד הראו שהם מווסתים את רמות הסרוטונין וחומצה γ-aminobutyric (גאבה), שני נוירוטרנסמיטרים המעורבים בשליטה במצב הרוח .
האם דיכאון מאופיין בחוסר סדר עמוק וחוסר טעם לחיים?
אנשים הסובלים מכך בדרך כלל הולכים אחרי רופא או פסיכולוג. הם עשויים גם ליטול טיפול נגד דיכאון. האם יום אחד נוכל להחליף את התרופות הללו בפרוביוטיקה? השאלה נשאלת בכל מקרה
במהלך סיטואציה מלחיצה או פרק דיכאוני, ריכוזי הסרוטונין וגאבה יורדים. מרבית התרופות נוגדות הדיכאון משפרות את הפרשתן של מולקולות אלו על מנת להחזיר את הרמות התקינות ולשפר את מצב הרוח של החולים. תוהים אם חיידקי עיכול יכולים להחליף תרופות נוגדות דיכאון , שלעתים קרובות קשורות לתופעות והאם ניתן היה להקל על סימני הדיכאון באמצעות פרוביוטיקה ? המושג המהפכני פסיכו-ביוטיקה הוא פרוביוטיקה המשמשת לטיפול בהפרעות פסיכיאטריות וכן תזונה טובה יותר גורמת להיות פחות מדוכא.
מה מידת השפעת פרוביוטיקה על הפרעות דיכאון ומתח בבני אדם ?
עד כה, פסיכוביוטיקה נחקרה בעיקר בחולים עם תסמונת המעי הרגיז , מחלת מעי הקשורה לעיתים קרובות לבעיות במצב הרוח. התוצאות מצביעות על השפעה חיובית של כמה מיקרואורגניזמים, בפרט Bifidobacterium infantis , בטיפול בהפרעות אלה. לדברי המחברים, יתרונות אלה נובעים מפעולתם האנטי-דלקתית וכן מיכולתם להפחית את הפעילות של ציר ההיפותלמוס-יותרת המוח-יותרת הכליה, המכונה בדרך כלל ציר הלחץ .
מה המסקנות ? תוצאות אלו מדגישות את השפעת המזון על בריאותנו. על ידי תשומת לב לאורח החיים שלך אתה יכול להגביל את הסיכון לדיכאון, מכיוון שהתזונה משפיעה על איכות פלורת המעיים. ניתוח זה מעלה גם את שאלת ההשפעה של אנטיביוטיקה על התנהגותנו. היא מזמינה את הרופאים להקפיד עוד יותר ולא לרשום יתר על המידה.
כותב המאמר הוא ד"ר דניאל גור אריה דוקטור לפילוסופיה Ph.D.. במדעי המוח
מורה ומרצה למדעי הרוח והחברה .