אחד התחומים הרפואיים המצויים בתהליך מתמיד של התפתחות וצמיחה, הינו תחום הניתוחים הפלסטיים. ניתוח פלסטי הוא בעיקרו ניתוח שהמטרה שלו הינה כל כולה אסתטית. המנותח מעוניין לשנות או לשפר את המראה של חלק בגוף, ומנתח הפלסטי נוקט בכל האמצעים, על מנת לסייע למנותח להשיג את המטרה שלו במלואה. מהן הסיבות שבגללן מעוניינים גברים ונשים לעבור ניתוח הרמת חזה, ניתוח אף וניתוח פלסטי בכלל? אילו ניתוחים פלסטיים קיימים? מדוע מעדיפים מנתחים פלסטיים לבצע את הניתוח הפלסטי דווקא בחורף? היכן ניתן לבצע ניתוח פלסטי מקצועי ולהשיג את התוצאות הטובות ביותר? בשורות להלן נעסוק בהרחבה בסוגיות הללו.
ניתוח פלסטי – על מה ולמה
ניתוח פלסטי נועד בדרך כלל לצרכים אסתטיים. בחלק מהמקרים מדובר, כאמור, על ניסיון של המנותח לשפר את המראה החיצוני שלו או לטפל בליקוי אסתטי כזה או אחר, שלהבנתו משפיע לרעה על המראה שלו ועל האופן שבו הסביבה מתייחסת אליו. בחלק מהמקרים מדובר אכן בבעיה אסתטית משמעותית, שעשויה להיפתר בקלות יחסית וביעילות. אחד הניתוחים היותר מקובלים, לדוגמה, הוא ניתוח הרמת חזה כפי שכבר הוזכר לעיל. מדובר בניתוח לא מסובך במיוחד, בעיקר כשהמנתחים הם מומחים מהמעלה הראשונה. עם זאת, ניתוח הרמת החזה עשוי להשפיע על המראה החיצוני של האישה שעוברת אותו ולשפר אותו במידה ניכרת. זאת, שלא לדבר על העובדה שניתוח מהסוג הזה עשוי לשפר את היציבה של האישי, ובעקיפין למנוע בעיות רפואיות עתידיות.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay
ואולם בחלק אחר מהמקרים מדובר על פתרון הולם לבעיה שנוצרה בהמשך לבעיה רפואית אחרת. דוגמה לניתוח פלסטי מהסוג הזה היא ניתוח לאחר כריתת שד, שאמור להחזיר את המראה של המנותחת למצב הרגיל, שהיה לפני כריתת השד. ניתוחים מהסוג הזה ממומנים, בדרך כלל, על ידי קופות החומים השונות.
סוגים של ניתוחים פלסטיים
רשימת הניתוחים הפלסטיים המבוצעים כיום היא ארוכה. עם הניתוחים הפלסטיים ניתן למנות ניתוחי הרמת חזה, כמו גם הגדלה או הקטנת חזה. בנוסף לאלה, קיימים גם ניתוחים באף, המשנים ומשפרים את הצורה של האף ואת ההתאמה שלו למבנה הפנים. ניתוח הרמת עפעפיים גם הוי ניתוח פלסטי, שבחלק ניכר מהמקרים הוא מתבצע על רקע בריאותי. זאת, כיוון שעפעפיים שמוטות עלולות להשפיע על שדה הראייה של אדם, דבר מסוכל כשלעצמו בזמן נהיגה. ניתוח פלסטי מתבצע גם באנשים שעברו טראומות שונות, כולל כוויות בדרגה גבוהה הדורשות השתלת עור. למעשה, הניתוח הפלסטי הראשון בוצע על הרקע הזה, כבר בשנת 1917.
למה לעשות ניתוח פלסטי דווקא בחורף
מטופלים המעוניינים לעבור ניתוחים פלסטיים, בין אם ביזמתם ובין אם כתוצאה מבעיה הדורשת פיתרון בעל אופי אסתטי, מקבלים מהרופאים המטפלים עצה פשוטה – לעבור את הניתוח דווקא בחורף ולא בעונת הקיץ החמה. ישנן שתי סיבות עיקריות לכך: הראשונה – ככל שהטמפרטורה יורדת, הכאבים שעלולים ללוות את המנותח בתקופה הראשונה שאחרי הניתוח פוחתים. ניתוח בעונה החמה של השנה, עלול להגביר את הכאב אם המטופל לא ישהה במקום ממוזג. סיבה נוספת היא, שטמפרטורה נמוכה מזרזת את הריפוי של האזורים המנותחים, ומפחיתה את הסיכויים שתיווצר בהם בצקת.
סוגים מסוימים של ניתוח מחייבים לבישה של ביגוד או חבישה, שמחממים באופן טבעי את הגוף. למשל, אחרי ניתוח שאיבת שומן יש צורך ללכת עם מחוכים. כיון שכך, ניתוח מהסוג הזה הוא פשוט בלתי ניתן לביצוע בעונת הקיץ החמה. המחוכים עצמם מחממים מאד, וניתן ללבוש אותם אך ורק כשמזג האוויר קריר וידידותי.ניתוחים באזור הבטן דורשים גם הם ללכת תקופה מסוימת עם חדורה, שהיא כשלעצמה מחממת מאד ועלולה לגרום לחוסר נוחות אם חוגרים אותה בעונה החמה של השנה. גברים המעוניינים לעבור ניתוח הקטנת חזה, כמו גם נשים המעוניינות לעבור את אותו התהליך עצמו, אמורים גם הם ללכת תקופת מה עם מחוך. התוצאה הבלתי נמנעת מהאמור לעיל היא שגם הם צריכים לעבור את הניתוח שלהם בחורף.
ניתוחים אחרים גורמים להיווצרות צלקות, שחשיפה ישירה שלהן לשמש עלולה לגרום לפיגמנטציה ולהפוך את הצלקות לבולטות. על מנת להקטין ככל האפשר את החשיפה לשמש, גם במקרים הללו ההמלצה היא לעבור את הניתוח במועד כל שהוא במהלך החורף. על אותו משקל יש להתייחס לניתוחי אף או צוואר, הדורשים גם כן התייחסות מיוחדת ומזג אוויר קריר, שמונע למעשה היווצרות של שטפי דם.
ככלל, ניתן לומר שעונת החורף היא העונה הידידותית ביותר עבור אנשים המעוניינים לעבור ניתוח פלסטי קוסמטי. ניתוחים כאלה ניתנים לביצוע גם בקיץ, אבל החום והשמש הקופחת עלולים להשפיע על המהירות והאיכות של ההחלמה מהניתוח.