בכדי שכל אותן התוכניות לניקוי הבית לקראת חג האביב, יצאו אל הפועל כמתוכנן, להלן מספר טיפים ישימים אשר יקלו עליכם לצלוח ביתר קלות את המשימה:
הגדרת מטרות כדאי ליצור סוג של תוכנית עבודה לניקיון הבית אשר תכלול נקודות כמו: מה בדיוק אתם מעוניינים לנקות, האם יש אזורים שאתם מעוניינים לנקות בצורה יסודית יותר מאחרים וכיוצא בזה. מומלץ להכין סוג של צ'ק ליסט אשר כולל את כל העבודות אותן אתם מבקשים לבצע במסגרת הליך הניקיון לקראת החג. ההמלצה היא להכין את הרשימה כבר מספר שבועות לפני החג – מכיוון שככל שיהיה לכם יותר זמן לבצע את כל עבודות הניקיון הרצויות, כך יעלו הסיכויים שתספיקו להשלים אותן עד החג. חשוב גם לשתף גם את שאר בני המשפחה בדבר הצ'ק ליסט, מכיוון שאם משהו יתפספס מעיניכם, הם יוכלו להוסיף אותו לרשימה וכך תקבלו בסופו של דבר את הרשימה המקיפה והמפורטת ביותר.
1 צפייה בגלריה
AIG
AIG
AIG
(צילום: pexels)
חלוקת סמכויות כאשר זה נוגע לניקיון יסודי של הבית, כל בני המשפחה יכולים לתרום את חלקם להצלחת המשימה. לכן, ההמלצה תהיה לחלק את העבודות בין בני הבית ואף להכין רשימה ייעודית של מטלות – כך שכל אחד ידע בדיוק, מהו צריך לעשות. ההמלצה היא גם להגדיר את הזמנים בהם המשימות אמורות להתבצע – בכל זאת, לרוב, ילדים צעירים ובני נוער, לא ימהרו או יתלהבו לעסוק בפעילויות הקשורות לניקוי הבית ולכן, יעדיפו לדחות את המטלות ככל שמתאפשר – כך שאם תקבעו להם זמנים ברורים, הסיכויים שהם ישלימו את המטלות במועד הרצוי, יעלו במידה רבה – כמובן, שכדאי שתפקחו על העבודה.
לא לפחד לזרוק אומנם נכון הדבר, שאנו חיים בתקופה של תרבות צריכה וזה גם נכון שכל אחד מאיתנו משקיע סכומי כסף גבוהים ברכישת תכולה ומוצרים לבית – ואף דואג לשלם בכל חודש ביטוח תכולה, על מנת להבטיח את "שלומה". יחד עם זאת, כשחג הפסח בפתח, זאת יכולה להיות הזדמנות מעולה להיפטר מחלקים משמעותיים מהתכולה – לפחות מכל אותה התכולה שסתם תופסת מקום מיותר בבית ולא באמת משמשת אותנו ביום יום. כמובן, שלא תמיד קל, פשוט להיפטר מדברים, אבל אם המטרה היא לפנות מקום בבית ואולי גם לחדש ולרענן את עיצוב הבית, אז כדאי להתמודד עם הקושי ולעשות זאת.
העזרו בעוזרת בית אם אחרי שהגעתם להבנה לגבי הציפיות שלכם מהניקיון, גם הבנתם שלא בטוח שתצליחו לבצע את כל אותן הפעולות באום עצמאי, תוכלו לבחור ולהכניס לתמונה עוזר או עוזרת בית. כמובן, שיש להגדיר לעוזרת הבית את כל המטלות שחשוב לכם שהיא תבצע. אם מדובר ברשימת מטלות ארוכה ואתם לא חושבים שתוכלו לעמוד באותה הרשימה, ההמלצה היא לקחת יום חופש ופשוט לעבוד ביחד עם העוזרת – על מנת לקבל את התוצאות האפקטיביות ביותר, בזמן הקצר ביותר. כאמור, אם במסגרת הכנת הבית לפסח, אתם מעוניינים גם לערוך שיפוצים, קיימת חשיבות גבוהה לבחור בתבונה את בעלי המקצוע המתאימים – ובראש ובראשונה את קבלן השיפוצים. בהליך בחירת הקבלן, יש לשים דגש על פרמטרים כמו: הניסיון של הקבלן, השירותים אותם הוא מציע, חוות דעת והמלצות של לקוחות, הצעת מחיר וכמובן, כל פרט אחר אשר יבטיח את הבחירה באיש המקצוע המתאים ביותר. חשוב לציין שאחרי שתיקחו בחשבון את כל השיקולים, תגיעו למסקנה, שאתם מסתפקים בשיפוצים קלים שאולי תוכלו לבצע באופן עצמאי.