השקעות נדל"ן ביוון
אם יש דבר אחד טוב שיצא מהקורונה, הוא השינויים בשוק הנדל"ן. יהיו כאלה שיחלקו על כך, אבל מה שבטוח הוא שהזדמנויות תמיד יהיו, עבור מי שמחפש אותם. יוון הפכה בשנים האחרונות ליעד אטרקטיבי למשקיעים הישראלים, שמצאו אותה כפנינה שטרם גילו, עם מחירים מצוינים, ותשואות משתלמות.
אז למה דווקא יוון?
מומחים רבים בתחום הנדל"ן איתרו את היעד, בגלל כמות ההזדמנויות שהוא מציע. לפני שתתפתו לסגור עסקה במהירות, הנה כמה דברים שאתם חייבים לדעת.

1 צפייה בגלריה
greece nadlan
greece nadlan
greece nadlan
(freepik)

קראו את השוק
אחת הפעולות החשובות לפני שאתם אפילו חושבים על השקעה בחו"ל, הוא היכרות עם השוק. דברים שנראים משם לא רואים מפה – הכוונה היא שחוסר ההכרות שלכם עם השוק עלול להיות מה שיפוצץ את העסקה. בסופו של דבר, כל משקיע שלוקח את עצמו ברצינות, חייב לבצע מחקר מעמיק על השכונה, האזור, ואפילו הארץ. הכוונה כמובן להערכת סיכונים – האם יהיה שוכר לדירה, האם יהיו בעיות תחזוקה, האם יהיו בעיות עם תשלומי מיסים, וכן הלאה. יש לתכנן את המיסים בצורה חכמה ונכונה.
היום כבר לא צריך להיות מומחה נדל"ן
תהליכים שנראו בעבר מסובכים, כיום הפכו לקלים ונגישים. בעבר מי שהיה משקיע בחו"ל היה נחשב "כריש", בעוד היום זו הזדמנות שכמעט כל המשקיעים חשופים אליה. הסיבה לכך היא כמובן חברות הניהול, שעשו עבורנו את החיים קלים. חברות הניהול יוכלו ללוות אותנו בכל אחד מהשלבים.
מה הם השלבים שיש לעבור בדרך להשקעה בחו"ל?
• איתור הנכס – תחילה יש למצוא נכס במחיר משתלם, באזור עם ביקוש להשכרה, וכמובן סיכוי לעליית ערך. זה השלב בו המומחים מפשילים שרוולים, ומחפשים עבורכם את ההזדמנות הטובה ביותר, כזו שאי אפשר לסרב לה. המומחים יוכלו לאתר עבורכם נכס במחיר מתחת למחיר השוק.
• ניהול משא ומתן – ניהלתם פעם משא ומתן עם יוונים? אולי בתקופת מתיתיהו החשמונאי. בפועל, יש כמה ניואנסים שכדאי לדעת, כדי לצאת כשידיכם על העליונה במשא ומתן. המומחים, שביצעו מגוון רב של עסקאות ביוון, יוכלו להשיג עבורכם את המחיר המשתלם ביותר, מתוך הבנה של השוק, ומתוך ידע של אנשים "מבפנים".
• שיפוץ הנכס – רבים בוחרים לשפץ את הנכס לפני שמשכירים אותו, זאת על מנת להעלות את ערכו, ולקבל שכירות גבוהה יותר. כאשר מדובר בעסקה של קנייה ומכירה, שיפוץ הנכס הוא זה שיכול להקפיץ את ערך הדירה ולסייע לנו לסגור עסקה מוצלחת.
• השכרת הנכס – חברת הניהול תסייע לכם למצוא שוכרים, בתקווה לשוכרים נעימים שישלמו את שכר הדירה בזמן, ויישארו לטווח הארוך. שוכרים שיישארו לטווח ארוך בחוזה מסודר, יבטיחו לכם שקט נפשי, והכנסה פסיבית בטוחה. שימו לב שבהשכרה עלולות להתעורר בעיות כמו תיקונים ותחזוקה, שהם באחריות בעלי הנכס – אתם. חברת הניהול תסייע גם שם, כדי לפתור כל תקלה שתצוץ.
טיפ של משקיעים – איך לבחור בחברת הניהול?
אחד הפרמטרים החשובים ביותר כאשר אנחנו ניגשים לבחור חברת ניהול עבור השקעות נדל"ן ביוון הוא הניסיון. חברה בעלת ניסיון במספר עסקאות, תבטיח לכם תהליך חלק ללא תקלות, בסופו תוכלו להנות מתשואות גבוהות. לצד הניסיון, בחרו בחברת ניהול אמינה, שתלווה אתכם עד הרגע האחרון.