"אינסטגרם היא דרך מעולה להגיע לעוד לקוחות, לצבור אהדה למותג ולהעביר מסרים" מסביר לב ממדוב, המנכ"ל והמייסד של אינסטל'ה המתמחה בשיווק ופרסום באינסטגרם. האם כל אחד יכול להצליח ומה תצטרכו לעשות כדי לבלוט בשנת 2021? על כך בכתבה הבאה. מתחילים מבסיס סופר איכותי העולם שלנו מהיר והסבלנות שלנו נמוכה. השילוב של השניים מחייב אותנו להציע לקהל לקוחותנו איכות. אם בתמונות, בצילומים, בתוכן שאנחנו כותבים ואם במסרים שלנו. הקהל שלנו רוצה שנשקיע בו לפני שהוא יסכים להשקיע בנו בחזרה. אגב, השקעה של הקהל היא לא תמיד בכסף או ברכישה של המוצר/השירות שלכם - היא יכולה לבוא לידי ביטוי בלייק, תגובה, רי-פוסט, הוספת עוקב וכו'. מהו בסיס סופר איכותי? "המותג האינסטגרמי צריך להיראות טוב וחשוב לא פחות, טוב יותר מהמתחרים. אם אנחנו נראים כמו כולם ולא מהווים ערך מוסף, אין שום סיבה שיעקבו אחרינו" מסביר לב אשר מוסיף מספר טיפים ודגשים. התחילו מכתיבת הסיפור שלכם. רבים משאירים את הביוגרפיה באינסטגרם ריקה או כותבים מספר מצומצם של מילים במקום לנצל את המרחב לספר את הסיפור האישי. בביו, זו הבמה שלכם לספר את הסיפור ולתפוס את תשומת ליבו של הגולש כבר בשניה הראשונה - אל תקלו ראש שם. כתבו את השם הפרטי שלכם, הוסיפו את הסיפור מאחורי הפרופיל, השתמשו באימוג'י כשיש לזה מקום ואל תשכחו להוסיף קישור. נצלו את מלוא האפשרויות שאינסטגרם מספקת לכם ואל תשכחו שבסוף יש אלגוריתם שעומד מאחורי זה ומחליט מתי ואיך להקפיץ את הפרופיל שלכם וכדאי מאוד שתעמוד בכל הקריטריונים שלה :)
1 צפייה בגלריה
אינסטל׳ה
אינסטל׳ה
אינסטל׳ה
(צילום: Depositephoto)
צרו תכנים באופן קבוע אם אתם חושבים שהורדת אפליקציית אינסטגרם תגרום לאנשים להכיר אתכם, חשבו שנית. רשת האינסטגרם חיה, בועטת ופעילה הרבה יותר מכפי שתוכלו לדמיין. פרסום באינסטגרם היא פעילות הכרחית שעליכם לעשות. אתם רוצים להראות נוכחות ולהעלות תכנים באופן קבוע. איך תעשו זאת בלי להשתעבד למשימה ולהשאיר לעצמכם גם זמן לחיי היום יום? הכינו טבלת פעילות שמתאימה ללוח הזמנים שלכם וכזו שיכולה לתת פייט למתחרים שלכם. כפי שנאמר קודם לכן, אינסטגרם אוהבת כשמשתמשים בכל הכלים שלה ולכן חשוב לנצל את כל הפיטצקרים שהיא מספקת: להעלות פוסטים, סטוריז, IGTV, Reels, מדריכים, פילטרים ייחודיים משלכם וברגע שכבר יש לכם קהל שרוצה ומתחיל להכיר אתכם כדאי תתחילו לשלב לייבים ו-ה-ר-ב-ה. באינסטגרם ישנה חשיבות לבולטות והיא באה לידי ביטוי לא רק באיכות אלא גם בכמות. אתם רוצים לבחון את המתחרים שלכם, לראות את הפרסומים שלהם ולבדוק מה "עובד" להם הכי טוב, האם הם מקבלים יותר תגובות על פוסטים, לייבים, רילס או אולי על IGTV. בנוסף, ישנה חשיבות לעקביות כך שאל תתנו לעצמכם "לנוע עם המוזה" אלא התייחסו לאינסטגרם שלכם כאל עסק שאתם משקיעים בו בכל שבוע. הכירו את המגמות הכי מעניינות באינסטגרם אינסטגרם מאופיינת בין היתר בתנועה מתמדת. היא כל הזמן משתדרגת, מוסיפה עוד פיצ'רים ויודעת לתגמל את אלו שמנצלים אותה בצורה הנכונה. אם בתחילת הדרך הפוסטים היו מרכז הפעילות ואפשר היה להסתפק בהעלאת תמונות בלבד, היום זה לא המצב. היום ברור כי וידאו מושך את העין, סטוריז יוצרים עניין בשל חשש מ-FOMO וה-IGTV מעלה את אחוזי הצפייה בעשרות עד מאות אחוזים. הגולשים אוהבים להיחשף לתכנים מעניינים, חדשניים ולהיות הראשונים שמתנסים בפונקציות החדשות של הרשת. אותנטיות היא שם המשחק מתוך כמעט מיליארד משתמשים, כשני שליש נכנסים לאינסטגרם כל יום. האם זה שאנחנו "חיים ברשת" אומר ששכחנו לתקשר? ממש לא. באינסטגרם ישנה חשיבות לאותנטיות. המשימה היא לא להתחנף לקהל אך גם לא להתעלם ממנו. מותגים ועסקים שמצליחים לשמור על האותנטיות שלהם, מביאים תוכן הרבה יותר איכותי, מעניין וזוכים לתגובות חיוביות מהקהל. אותנטיות באה לידי ביטוי בדרכים שונות. נתחיל מכך שהפרופיל צריך לייצג מישהו וגם כשמדובר בעסק או מותג, הקהל רוצה לדעת מיהו, מה העיסוק שלו ולהכיר אותו מעט יותר לעומק. התמונות והווידאו יכולים להיעשות תוך שימוש בפילטרים שונים, אך בסופו של דבר העלאת וידאו מחיי היום יום תעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר. כל התכנים צריכים לשמור על קו אחיד של מסרים, לספר את הסיפור של המותג ולאפשר לאנשים להתחבר אליו. "אגב, חיבור לקהל הוא דו צדדי ועסק או מותג שמגיב לקהל, מצליח ליצור חיבור עמוק בהרבה מזה שפועל בשיטת שגר ושכח" אומר לב ממדוב. שיתופי פעולה הם סוד ההצלחה אם לרגע נדמה לכם שאתם נמצאים לבד במערכה, מול מתחרים רבים ובניסיון לתפוס את תשומת לב הקהל שלכם, חשבו שוב. נכון, כולנו רוצים לבלוט מעל כולם, אך אנחנו חיים בעולם ש-ללא שיתופי פעולה קשה מאוד להתקדם. בשנת 2021 עבודה עם משפיעני רשת יכולה להקפיץ את העסק או המותג למעלה הן מבחינת מספר העוקבים והן מבחינת התוצאות בפועל. אגב, משפיעני רשת לא חייבים להיות אלו שיש להם מיליוני עוקבים אלא אלה שמתאימים למותג שלכם. חפשו את המשפיענים עם הקהל שרלוונטי לכם, שהמסרים שלהם תואמים לאלו שאתם תומכים בהם ושהפרופיל שלהם אינטראקטיבי ומעניין. במקרים מסוימים יכול להיות שתוכלו לשתף פעולה גם עם עסקים מקבילים לכם, אבל שימו לב, אתם רוצים לתת ולקבל וליצור שיתוף פעולה שטוב לכל הצדדים. עכשיו, לאחר שיש לכם את מפת הדרכים להצלחה באינסטגרם, מה שנשאר לכם הוא פשוט לצאת לדרך.