2 צפייה בגלריה
חיים פרידריך (צילום: פרטי)
חיים פרידריך (צילום: פרטי)
חיים פרידריך (צילום: פרטי)
מהפך ברשימת הליכוד למועצת העיר נתניה: בבחירות המקדימות שנערכו אמש (שלישי) בסניף המקומי, נבחר אלון אלרואי (57), אחיינו של ראש העירייה לשעבר, יואל אלרואי, לעמוד בראשות הרשימה, לקראת הבחירות המוניציפאליות הקרובות.
חיים פרידריך, המכהן כיום כחבר מועצה יחיד מטעם הליכוד, אמור היה להתמודד על ראשות הרשימה מול אלרואי, אך בעצת המקורבים לו ומשהבין שסיכוייו לזכות נמוכים, הודיע על הסרת מועמדותו כשעה בטרם נפתחו הקלפיות.
המשמעות היא שבקדנציה הבאה לא ישמש פרידריך חבר מועצה. תפקידיו הנוכחיים של פרידריך הם יו"ר איגוד ערים שרון צפוני לתברואה ולאיכות הסביבה, מחזיק תיק התיירות והממונה על ההתחדשות העירונית. את התפקידים קיבל פרידריך בתמורה לחזרתו לקואליציה העירונית, בנובמבר האחרון, לאחר סכסוך מר וממושך שהיה לו עם ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר.
ראש העירייה עצמה פעלה בגלוי לבחירתו של אלרואי לראשות הליכוד, הרימה טלפונים וערכה פגישות אישיות עם חברי הסניף.
אלרואי כבר היה חבר מועצה מטעם הליכוד בין השנים 1988-1998, ובעבר שימש גם כראש המטה שר החוץ לשעבר, סילבן שלום, וכבעלים של רשת מקומונים בנתניה. כיום מחזיק אלרואי בבעלותו רשת מסגרות ארצית בתחום החינוך במיוחד.
2 צפייה בגלריה
אלון אלרואי (צילום: פרטי)
אלון אלרואי (צילום: פרטי)
אלון אלרואי (צילום: פרטי)
למקום השני נבחר סגן ראש העירייה לשעבר, רפי קדוש, המנכ"ל בפועל של איגוד ערים שרון צפוני ומי שפרידריך החליף כיו"ר, אשר גבר על אורי ג'אן ברוב של 65 תומכים מול 56 שבחרו בג'אן. למקום השלישי נבחר יו"ר מועצת צעירי הליכוד, מיכאל יצחקוב, יועצו של שר הרווחה, חיים כץ. במקום הרביעי מדורג דני בנישו ובחמישי ג'אן.
באתר "ליכודניק" הגדירו את בחירתו של אלרואי כ"ניצחון למחנה של ראש העירייה, הגברת מרים פיירברג. אנשי ליכוד רבים קיבלו את התוצאות בשמחה רבה מתוך אמונה כי רשימת הליכוד בראשות אלון אלראי יכולה להחזיר לליכוד את הכוח אותו הוא איבד בבחירות המוניציפאליות הקודמות".
בתנועת הליכוד כבר הצהירו על תמיכתם במועמדות פיירברג-איכר לראשות העירייה ולא הציבו מועמד מטעמם לתפקיד.
"אני שמח ומודה לחברים על הבחירה. אני מבין את הציפיות והאחריות שמוטלים עליי ואעשה את הכל להצדיק את האמון המשמעותי שקיבלתי ולעשות את המקסימום למען נתניה ולמען אנשי הליכוד בעיר", הגיב אלרואי לבחירתו, "נבחרה רשימה שמשלבת גם ותיקים עם ניסיון, כמו רפי קדוש, וגם צעירים, כמו יצחקוב. זו רשימה טובה וראויה שתוכל לפעול יחד בהרמוניה".
מה דעתך על פרישתו של פרידריך מהמרוץ? "אני מניח שחיים עשה את החשבונות שלו והחליט שיותר נכון לו לא להתמודד. צריך לשאול אותו מדוע, אני לא הדובר שלו".
בכמה מנדטים אתה סבור שהליכוד יוכל לזכות? "זה יומרני כרגע לזרוק מספרים באוויר. הכוונה שלנו היא להקים בקרוב מטה בחירות, לעבוד קשה ולשכנע שגם האנשים ראויים וגם לקרוא לכל אנשי הליכוד שרוצים לחזק את הליכוד ונתניהו לבחור 'מחל' במישור המקומי".
קשה להתעלם מכך שאין נשים ברשימה. "לצערי הרב, אף אישה לא הגישה בקשה להתמודד, אבל אני מאוד מקווה שנמצא נשים שנוכל לשלב בהמשך רשימה. גם אם הן לא יהיו חברות מועצה, יש ועדות שניתן לשתף בהן נשות ציבור ואני מקווה שבמקום הזה נוכל לשלב אותן".
לסיום, זה לא סוד שראש העירייה תמכה במועמדותך ופעלה כדי שתיבחר. "מרים לא הסתירה את רצונה לראות אותי בראשות הליכוד. אני מודה לה, בטוח שהיא תיבחר שוב להיות ראש העירייה ובטוח גם שנעבוד בשיתוף פעולה מלא למען נתניה ותושביה".
את תגובת פרידריך לא ניתן היה להשיג עד מועד פרסום הידיעה.