2 צפייה בגלריה
ייבנה בנתניה מעבר אקולוגי תת-קרקעי בעבור בעלי החיים (צילום: shutterstock)
ייבנה בנתניה מעבר אקולוגי תת-קרקעי בעבור בעלי החיים (צילום: shutterstock)
ייבנה בנתניה מעבר אקולוגי תת-קרקעי בעבור בעלי החיים (צילום: shutterstock)
"לא ידעתי, לא שיתפו אותי, לא סיפרו לי". כך אומר השבוע הממונה על תיק איכות הסביבה במועצת העיר נתניה, חבר הקואליציה, רפי ימין, מסיעת "נתניה אחת", בהתייחסו להחלטת העירייה, להקים מעבר אקולוגי תת-קרקעי בין אתרי הטבע העירוניים, במטרה לאפשר לבעלי חיים בסכנת הכחדה לנוע בלי הפרעה ולהתרבות.
"אם הייתי יודע על כך מראש, הייתי מתנגד", הוא אומר, ומוסיף: "אם אצטרך לעזוב את תיק איכות הסביבה בגלל זה - אעזוב".
על פי הכרזת העירייה, המנהרה תהיה באורך 90 מטרים, והיא מתוכננת להיחפר בין פארק השלולית לבין שמורת האירוסים, מתחת לצומת הרחובות שלום עליכם ובן גוריון.
ימין טוען, כי מדובר בבזבוז כספי ציבור, ואומר: "אוציא מכתבי התנגדות לכל גורמי העירייה שהיה להם חלק בקבלת ההחלטה. אני מצטער שאני נשמע בנושא זה כחבר אופוזיציה, אבל יש גבול, כאן מדובר בבזבוז כספי ציבור, גם אם מדובר בכספי מדינה ולא בכספי עירייה. אם המדינה רוצה להשקיע בנתניה, שתקצה תקציב למניעת זיהום נחל פולג שמביא יתושים לעיר, לגידור שמורת האירוסים ולהצבת מצלמות בשמורה; שישקיעו בשימור ערכי טבע בשלולית החורף, חסר מה לעשות ולטפח אצלנו בנושאים הירוקים?"
2 צפייה בגלריה
רפי ימין (צילום: פרטי)
רפי ימין (צילום: פרטי)
רפי ימין (צילום: פרטי)
ימין מפקפק בהצלחת המיזם, וטוען: "עם כל הכבוד לעולם החי, התן לא יגיד לתנה: בואי ניכנס למנהרה, והשועל לא יזמין לשם את השועלה. גם הקיפודים, הדורבנים והקרפדות לא יקבלו החלטה לעבור במנהרה מצד אל צד. כמה בעלי חיים כבר יעברו בגשר התת-קרקעי הזה? ואם להקים שכמותו, אז מדוע לא בשטחים פתוחים, במרחבי טבע, כמו שיש, למשל, באיזור הרכבת? למה בשטח האורבני בלב העיר? יש לעיר שלנו קדימויות רבות, ערכיות, שאפשר למנף הודות לתקצוב חיצוני".
לקראת סוף השבוע שעבר העלה חבר מועצת העיר דימה בולט, מסיעת "נתניה אחת", פוסט בפייסבוק, ובו כתב: "לחיילים בודדים אין מזרנים לישון עליהם, אז מנהרה לבעלי חיים קודמת לחיילים?"
ימין הוסיף: "אני חושב שאנשים בעמדות מפתח צריכים לדאוג לציבור, וכאן לדעתי השיקול מוטעה, ואני מאמין במה שאני אומר".