58 אחוזים מתושבי נתניה מחזיקים בדעה חיובית כלפי ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, לעומת 36 אחוזים בעלי דעה שלילית. כך עולה מסקר שערך בחודש שעבר מכון סמית למחקר בקרב 600 מתושבי העיר, בעלי זכות הצבעה (גילאי 17 ומעלה). במכון הדגישו כי ראיינו נשאלים בכל שכונה פרופורציונאלית לחלקה היחסי מסך האוכלוסייה הכולל. טעות הדגימה נאמדת בארבעה אחוזים
על פי הסקר, שהוזמן עבור סיעת "למען נתניה" בראשות עופר אורנשטיין, השיבו 600 נשאלים על השאלות הבאות:
"מה מתאר לדעתך את הקדנציה האחרונה של מרים פיירברג-איכר הכי טוב?"
39 אחוזים ענו "כי היא דאגה לתושבים וקידמה את העיר". 19 אחוזים השיבו כי ראש העירייה קידמה פרויקטים שונים בעיר. 17 אחוזים סבורים כי פיירברג-איכר הייתה עסוקה בחקירות ופלילים. 8 אחוזים השיבו כי היא דאגה בעיקר לה ולבני משפחתה. 6 אחוזים טענו כי היא לא עשתה דבר משמעותי בקדנציה הזו. 5 אחוזים בחרו בתשובה "הזניחה את התושבים והגדילה מיסים". ל-6 אחוזים אין דעה ביחס לקדנציה הנוכחית של פיירברג-איכר.
2 צפייה בגלריה
פיירברג-איכר. "נפלה בידי הזכות להיות ראש העירייה של העיר האהובה עליי" | צילום: אסף פרידמן
פיירברג-איכר. "נפלה בידי הזכות להיות ראש העירייה של העיר האהובה עליי" | צילום: אסף פרידמן
פיירברג-איכר. "נפלה בידי הזכות להיות ראש העירייה של העיר האהובה עליי" | צילום: אסף פרידמן
ממצא מדאיג מבחינת ראש העירייה היא ההתייחסות לשאלה "האם יש או אין לדעתך שחיתות שלטונית בנתניה, ואם כן, האם זה מפריע או לא מפריע לך?".
יותר ממחצית מהנשאלים, 51 אחוזים, השיבו כי יש שחיתות וזה מפריע להם. 19 אחוזים השיבו כי יש שחיתות, אך הדבר לא מפריע להם. 14 אחוזים בלבד סבורים כי אין שחיתות בעירייה. 16 אחוזים לא הביעו דעה.
ביחס לשאלה האם בכוונתם להצביע בבחירות? 61 אחוזים ענו כי קיים סיכוי של יותר מ-90 אחוזים שיגיעו להצביע. 20 אחוזים נקבו בשיעורים של 51-70 אחוזים שיגיעו להצביע. 16 אחוזים העידו כי קיים סיכוי של פחות מ-50 אחוזים שיצביעו. 3 אחוזים לא הביעו דעה.
לאיזו מן הרשימות למועצה בכוונת הנשאלים להצביע? 21 אחוזים ענו כי יבחרו ברשימת "נתניה אחת" בראשות פיירברג-איכר. 14 אחוזים השיבו שייתנו את קולם ל"למען נתניה". 19 אחוזים עדיין לא החליטו. 4 אחוזים סירבו לענות. 4 אחוזים נוספים טענו כי אין בכוונתם להצביע למועצה. יתר הנשאלים, 38 אחוזים, נקבו בשמות של רשימות נוכחיות או חדשות למועצה.
2 צפייה בגלריה
עופר אורנשטיין
עופר אורנשטיין
עופר אורנשטיין
המשמעות היא שמבין הנשאלים שהצהירו עבור איזו רשימה יצביעו, התמיכה ב"נתניה אחת" עולה ל-29 אחוזים וזו ב"למען נתניה" מאמירה ל-19 אחוזים.
"התמיכה בסיעת 'למען נתניה' החדשה בראשותי הולכת ומתחזקת. אנחנו רואים את זה לא רק בסקר הזה, אלא בסקרים נוספים שבוצעו וכמובן בהצטרפות של חברים חדשים לתנועה והתמיכה שאנו זוכים לה בציבור. זאת הוכחה נוספת לכך שהציבור יודע להעריך דרך עקבית ומנהיגות", הגיב עופר אורנשטיין, שהסיעה בראשותו הזמינה את הסקר, לממצאים, "צריך לזכור שהנתונים מעודדים מכיוון שלמעשה עוד לא התחלנו את קמפיין הבחירות, ולהערכתי התמיכה ב'למען נתניה' רק תעלה. בשבועות האחרונים צוות של עשרות פעילים ישב וגיבש יחד איתי את מצע התנועה ותוכנית העבודה שלנו. אנחנו נציג אותה בשקיפות ובפירוט לציבור ונתווה דרך חדשה לטובת תושבי נתניה".
**הסקר בוצע בעת שהרצל קרן עמד בראשות "למען נתניה" וטרם הודיע על הצטרפותו לרשימה של יוני שטבון.