3 צפייה בגלריה
יוני שטבון הכריז על מועמדותו לראשות העיר נתניה
יוני שטבון הכריז על מועמדותו לראשות העיר נתניה
יוני שטבון הכריז על מועמדותו לראשות העיר נתניה
יוני שטבון, סא"ל (מיל') וח"כ לשעבר ממפלגת "הבית היהודי", הכריז הערב (שני) על מועמדותו לראשות עיריית נתניה, באירוע שהתקיים במלון בלווייס בנוכחות פעילים ותומכים משכונות בעיר.
״אתמודד מול כל מועמד או מועמדת, ויחד איתכם גם אנצח", אמר שטבון, "בשנה האחרונה אני נערך על מנת להביא בשורה גדולה לנתניה. הציבור צמא לשינוי גדול אחרי 20 שנה ובכוחנו לעשות זאת. אני מודה לאלפי התומכים שבזכותם אני כאן ומבטיח לפעול למענם ולמען כל תושבי נתניה בכל כוחי. הם ראויים לכך״.
הסלוגן הרשמי שילווה את קמפיין הבחירות יהיה "אחריי! יוני שטבון לראשות נתניה", המרמז על עברו הצבאי כלוחם.
3 צפייה בגלריה
יוני שטבון הכריז על מועמדותו לראשות העיר נתניה
יוני שטבון הכריז על מועמדותו לראשות העיר נתניה
יוני שטבון הכריז על מועמדותו לראשות העיר נתניה
יוני שטבון (38), הקרוי על שם סא"ל יוני נתניהו, הוא בנו של חבר מועצת העיר לשעבר מטעם "הבית היהודי", ד"ר ישראל שטבון, אבל בהחלט עומד בזכות עצמו. לאחר לימודים בישיבת "בני עקיבא" בנתניה, התגייס שטבון הצעיר ליחידת אגוז של חטיבת גולני, ובהמשך הוביל אותה כמפקד צוות במבצע "חומת מגן" בשנת 2002.
במהלך מלחמת לבנון השנייה, היה שטבון קצין המבצעים בגדוד 51 של גולני ולחם בקרב בבינת ג'בייל, שבו נהרגו שמונה מלוחמי הגדוד, בהם חברו ומפקדו, רועי קליין. על תפקודו בקרב הוענק לשטבון צל"ש הרמטכ"ל. בשנת 2008 הוא השתחרר משירות הקבע בדרגת רס"ן, וכיום משמש שטבון מג"ד חי"ר במילואים, כאמור, בדרגת סא"ל. על חוויותיו משדה הקרב פרסם שטבון ספר בשם "תחת אש" בהוצאת "ידיעות ספרים".
לכנסת הקודמת נבחר שטבון כח"כ מטעם "הבית היהודי" ושימש כסגן יו"ר הכנסת וכחבר בוועדות החינוך והחוץ והביטחון. בהיותו בן למשפחת עולים מצרפת, ייסד שטבון את "השדולה למען קליטת עולים בצרפת" ועמד בראשה.
לקראת הבחירות האחרונות לכנסת, בשנת 2015, פרש שטבון מ"הבית היהודי" וחבר לאלי ישי במפלגת "יחד", שלא עברה את אחוז החסימה. לשטבון תואר ראשון בהצטיינות בממשל ואסטרטגיה מטעם המרכז הבינתחומי בהרצליה ותואר שני במינהל עסקים מטעם האוניברסיטה העברית. בתפקידו הנוכחי עומד שטבון בראשות חברה שהקים המעניקה ייעוץ אסטרטגי-ביטחוני לחברות עסקיות וגופים ציבוריים בארץ ובעולם. שטבון עצמו מעביר הרצאות על קבלת החלטות במצבי קיצון.
"גדלתי בעיר שלנו: בן בכור להורים שעלו מצרפת היישר לשכונות של העיר. ילד של שנות ה-80', נע בין חוף הים והגלשן לבין לימודים בתיכון והדרכה בתנועת הנוער", אמר שטבון, שחזר לנתניה לפני חצי שנה מירושלים, "אני מאוהב בעיר בזו, אני מאוהב בפסיפס האנושי שמרכיב אותה. נתניה שלי היא מפגש אמיתי בין עולה חדש - לצבר ישראלי מחוספס. נתניה שלי היא שכנות טובה וכבוד בין דתיים, חילוניים ומסורתיים".
שטבון לא נקב בשמה של ראש העירייה הנוכחית, מרים פיירברג-איכר, אך אמר: "חברים, הגיע הזמן להתחדשות בעיר נתניה. אחרי 20 שנה, הגיעה העת למנהיגות וניהול חדש של העיר. בכל העולם, וגם בארץ, מתפתח דור חדש של מנהיגות צעירה וחדשנית. בבאר שבע, החליף חברי הטוב רוביק דנילוביץ' הצעיר והמוכשר, את ראש העירייה יעקב טרנר המוכר והוותיק. גם בערים נוספות בישראל ובתפקידים בכירים בממשלה - מובילים היום דמויות מוכשרות, ערכיות וצעירות. באירופה, עשרות מיליונים של תושבים הבינו כי הממסד הוותיק 'עשה את שלו', ובבחירות האחרונות נבחרו נשיאים חדשים וצעירים המביאים בשורה מרעננת. גם בנתניה נעשה זאת".
3 צפייה בגלריה
יוני שטבון
יוני שטבון
יוני שטבון
על תוכניות העתידיות, אמר שטבון: "אגיע כדי להקשיב, אגיע לכל פינה בעיר, לכל שכונה, אגיע לכל מפגש. אגיע לשכונות הוותיקות ולשכונות החדשות. את תוכנית העבודה נכתוב יחד. זו העיר שלנו – שלכם ושלי. בזמן הקרוב, אציג לכם את הרשימה שלנו למועצת העיר. זו תהיה רשימה של נשים וגברים, חילוניים, מסורתיים ודתיים, צעירים ומבוגרים, עולים וותיקים, זו תהיה נתניה. זו תהיה גלריה של נתניתים שאכפת להם מהעיר, מהתושבים, ולא מעצמם. אחיי וחבריי תושבי נתניה – אני קורא לכם, בואו אחריי! בעוד תשעה חודשים, יחד אתכם ובעזרת השם, נוביל למנהיגות חדשה בעיר".