2 צפייה בגלריה
אולם הישיבות בעיריית נתניה (צילום: עדי ארצי)
אולם הישיבות בעיריית נתניה (צילום: עדי ארצי)
אולם הישיבות בעיריית נתניה (צילום: עדי ארצי)
האם כ-3,700 עובדי עיריית נתניה יידרשו לחתום על מכתב בו הם מצהירים כי אינם עוסקים בפעילות פוליטית מוניציפאלית? את ההצעה הזו יעלה חבר מועצת עיריית נתניה, עופר אורנשטיין, בישיבת המועצה הקרובה, שתיערך בחודש הבא.
בדברי ההסבר להצעה, כתב אורנשטיין כי "על פי חוק, אסור לעובדי העירייה לעסוק בפעילות מפלגתית, ובפרט לא בפעילות פוליטית מוניציפאלית. לאור זאת, אסור בתכלית האיסור לעובדי העירייה להגיע למטה בחירות של מפלגה כלשהי, להיפגש בשם מפלגה פוליטית עם נציגי פרסום בנושאים פוליטיים, לחלק חומר הסברה באמצעות רכבי העירייה ועוד".
לפיכך, מציע אורנשטיין שמנכ"ל העירייה, אבי בן חמו, והיועצת המשפטית לעירייה, נילי ארז-סורוקר, ישלחו מכתב רענון לכל עובדי העירייה בדבר הנחיות החוק, ונוסף על כך יצהירו ראשי הסיעות במועצה בכתב ובעל פה כי אינם משתמשים בעובדי עירייה לפעילות פוליטית.
מלבד ההצהרה בכתב שאליה יידרשו כל העובדים, על פי הצעתו של אורנשטיין, יזמן מנכ"ל העירייה לדין משמעתי כל עובד שהוגשה נגדו תלונה בנושא פעילות פוליטית.
כן נכתב ההצעה כי עובדי העירייה לא יגיבו או יפרסמו הודעות תמיכה במפלגה מסוימת או בנציגיה ברשתות החברתיות.
2 צפייה בגלריה
עופר אורנשטיין (צילום: עצמי)
עופר אורנשטיין (צילום: עצמי)
עופר אורנשטיין (צילום: עצמי)
חבר האופוזיציה מציע גם שמבקר העירייה, דב כץ, יפעיל צוות חקירות ייעודי חיצוני, שיעקוב אחרי עובדי עירייה שיש חשד שעוסקים בפעילות פוליטית.
הצעה נוספת לסדר שיגיש אורנשטיין מבקשת לשוב ולהעביר את ישיבות המועצה בשידור ישיר בעמוד הפייסבוק העירוני, דבר שלא קרה בשתי הישיבות האחרונות.
"לפני חודשיים החליטה הנהלת העירייה, באופן שרירותי, על הפסקת שידור הישיבות. בכך היא מהתושבים מידע חיוני על התנהלות חברי המועצה דווקא בשנת בחירות", טוען אורנשטיין, "החלטה זו היא אנטי דמוקרטית, הפועלת נגד יסוד השקיפות במינהל הציבורי. במקביל, כמו בשלטונות הטוטליטריים ה'מצטיינים' ביותר, משדרת ראש העירייה את נאומיה בלבד בעמוד הפייסבוק האישי שלה. ממה בדיוק מפחדים? שהציבור ישמע גם דעות של חברי האופוזיציה?".
מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "ההצעות לסדר של חבר המועצה אורנשטיין יידונו בישיבת המועצה הקרובה".