האם ראש עיריית נתניה מרים פיירברג־איכר עושה תעמולת בחירות אסורה בעמוד הפייסבוק שלה במסווה פרסום של עיריית נתניה?
3 צפייה בגלריה
מרים פיירברג-איכר בכנס
מרים פיירברג-איכר בכנס
מרים פיירברג-איכר. האם היא עברה על חוק הבחירות?
(צילום: פרטי)
בתחילת השבוע פורסמה בעמוד הפייסבוק של ראש העירייה מודעה רשמית המבשרת על אירועי קיץ ברחבי נתניה, כשבסוף העמוד מתנוססת תמונתה של פיירברג ושם סיעתה, דבר שגרר תגובות מצד תושבים שטענו כי מדובר בשימוש אסור. "איזה קיץ הולך להיות לנו כאן", כתבה ראש העירייה, "אני מחכה לראות את כולם בשלל האירועים. בואו לחגוג איתנו בעיר היפה שלנו", ואז היא גם מוסיפה את הסלוגן שלה, ''נתניה אהבת חיי''.

3 צפייה בגלריה
המודעה שפרסמה פיירברג-איכר בפייסבוק
המודעה שפרסמה פיירברג-איכר בפייסבוק
המודעה שפרסמה פיירברג-איכר בפייסבוק
(צילום מסך מהפייסבוק)

"זה לא פרסום אסור? היא מממנת את האירועים בשבילנו או שזה אנחנו התושבים? אז למה היא לוקחת על זה קרדיט?'', טוענת תושבת שהגיבה לפוסט.
חבר מועצת העיר אהרון אורגד טוען כי מדובר בתעמולת בחירות וכי המודעה לא אמורה להתפרסם במסווה של פרסום עירוני. לדבריו, ראש העירייה עושה שימוש אסור באירועי העירייה תחת מסווה כי מדובר באירועים שהיא יזמה. בעקבות הפרסום שיגר אורגד מכתב לראש העירייה וליועצת המשפטית לעירייה עו״ד נילי ארז סורוקר בבקשה להסיר את הפרסום ואף להתנצל בפני התושבים על ההטעיה.
אורגד: "אמשיך לעקוב ולהבטיח שראש העירייה לא תשתמש במשאבי העירייה לקידומה הפוליטי".

3 צפייה בגלריה
אורגד. "אני רוצה להבין מה קרה"
אורגד. "אני רוצה להבין מה קרה"
אורגד. ביקש להסיר את הפרסום
(צילום: אסף פרידמן)
קראו גם:

מסיעת נתניה אחת נמסר: "אנחנו גאים במגוון אירועי הקיץ והתרבות שנערכים בנתניה לטובת כלל הציבור כחלק מהחזון של ראש העיר מרים פיירברג־איכר. במודעה שפורסמה לא נעשה שימוש במשאבי העירייה. אנחנו ננהג בכבוד וננצח בכבוד, ומצפים מכל המתמודדים לכבד את הכללים כמונו, גם מאלה שהבינו כבר שהפסידו - שיעשו זאת בכבוד".
אתמול (שלישי) קיבל אורגד מכתב מפיירברג־איכר ובו נכתב: "הבנת נכון שלא אישרתי את תוכנה ואת עצם פרסומה של מודעת הפרסום הרלבנטית. אין צורך לאמר שהמשך ניהול שוטף של עיר גדולה ומורכבת כמו נתניה ביחד עם ניהול קמפיין בחירות אינו מאפשר להיות מעורה בכל פרט בקמפיין. הבדיקה העלתה שמדובר בתקלה שבתום לב ומסרתי מיד הנחיה לרענון הנהלים ויעשה כל הנדרש על מנת שאכן תתנהל מערכת בחירות הוגנת ושוויונית כמתחייב".
מעיריית נתניה לא התקבלה תגובה עד לפרסום הכתבה.