עשרות מתושבי נתניה קראו לראש העירייה מרים פיירברג-איכר להוריד את תשלום הארנונה או לכל הפחות להפחית בו על רקע משבר הקורונה - וזאת לאחר שהתעניינה בשלומם וביקשה לשמוע מהם.
"נתנייתים בבידוד, ראש העיר, מרים פיירברג-איכר רוצה לשמוע מכם ולשאול לשלומכם", כך פרסמה היום (ד') עיריית נתניה בעמוד הפייסבוק, וזכתה לעשרות תגובות - די חד משמעיות.
1 צפייה בגלריה
(פיירברג-איכר (צילום: אסף פרידמן))
תושבים בעיר הביעו בעיקר חשש מהמשבר הכלכלי הצפוי: "מרים שלום, תודה על ההתעניינות. תושבי נתניה נמצאים בתקופה מאתגרת ולא פשוטה כלל. רבים מתושבות ותושבי העיר נמצאים בבידוד, חלק מתושבי העיר יצאו לחל״ת והצפי בימים הקרובים, ככל הנראה, להשבית את כל המדינה. על רקע המשבר הכלכלי הצפוי תושבי נתניה (לא רק העסקים) מצפים לקבל הקלות בתשלום הארנונה, הדבר מחייב וכמובן יקל מאוד על כל תושבי נתניה. מאחל לכולנו בריאות איתנה", כתב תושב העיר גבריאל.
אושר היה נחרץ יותר כשכתב: "שלומנו טוב ויהיה טוב יותר אם תהיה הנחה בארנונה. ההכנסות שלנו ירדו ונשמח אם הארנונה גם תרד בהתאם".
נתניה ידועה כאחת הרשויות שגובה את תשלומי הארנונה היקרים ביותר בישראל. עבור תושבים רבים מדובר באחת ההוצאות הגדולות מדי חודש. "תושבי נתניה מפחדים לא לסגור את החודש. לארה"ב נותנים מענקים לכל אזרח של 1,000 דולר. בבקשה לוותר על הארנונה או לפחות לתת הנחות בארנונה! זה המעט שאפשר לעשות.. תוכיחי שלא בחרנו בך סתם", כתב עדן תושב העיר והוסיף, "אני גר בצפון נתניה ואנחנו מדורגים במקום ה-3 בארנונה הכי יקרה בארץ. נתניה יקרה על כלום! אין תמורה באמת למחיר..."
תלונה נוספת שחזרה על עצמה היא שגם בימים אלה פקחי העירייה עדיין עסוקים בחלוקת דו"חות לתושבי העיר. מגיבה נוספת הציעה מספר צעדים שיקלו על הנתנייתים בזמנים הקשים: "קודם כל, כשאנשים יוצאים למקומות חיוניים (כמו קופ"ח) לא צריך לשלם חנייה ולא לקבל דוחות, כדאי להגביר את הסיור ברחובות ובשכונות כדי שימנעו התקהלויות, יש לעזור לניצולי שואה, ולפחות בחודש הזה לתת הפחתת תשלומי למיסים".
ראש העירייה, או מי מבאי כוחה, לא הגיבו לתגובות הציבור במסגרת הפוסט, נכון לרגע זה.
מהעירייה נמסר בתגובה לדברים: "בהמשך להחלטת הממשלה סגרה עיריית נתניה את כלל פעילויות הפנאי במסגרת המתנ"סים ורגעים - העמותה לחינוך בלתי פורמלי באופן מיידי. לאור זאת החליטה ראש העירייה מרים פיירברג-איכר יחד עם הממונים על העמותה לחינוך בלתי פורמאלי חגי חדד ודני בשארי, הממונה על המרכזים הקהילתיים עופר אורנשטיין, הממונה על מנהל הכספים אבי סלמה והצוות המקצועי, כי לא יבוצע חיוב בגין הפעילות של הצהרונים והחוגים שהופסקו ךהחל מהתקופה המתחילה ב-15/03. באשר לארנונה למגורים, אנו ממתינים להנחיות משרד הפנים שהינו הגוף האחראי על מתן ההנחות.