"בתוך חדר המבצעים, הלב המבצעי של הטייסת, נמצאות מספר חיילות שמנהלות את משימות הטייסת יחד עם קמב"צית ואיש צוות אוויר. אלו הן הפקמ"ציות, פקידות המבצעים. כפקמ"צית, את הראשונה לדעת כל דבר - הזנקה, תקלות בכלי טיס, שינוי משימות ואירועים חריגים. את הכתובת הראשונה אליה מתקשרים במקרה חירום, וזו אחריות גדולה על הכתפיים. מצאתי את עצמי פעמים רבות בסיטואציות בהן היו מוטלות עליי החלטות חשובות הדורשות תפעול זריז ויסודי בזמן קצר.
הרגעים האלו הם הקשים אך גם המשמעותיים ביותר בשירות. זה רגע האמת בו עמדתי מול האתגרים אליהם הוכשרתי.
1 צפייה בגלריה
רב"ט עמית פרג'. "פקידות המבצעים אמונות על הוצאת יום גיחות בצורה הטובה ביותר" | צילום: דובר צה"ל
רב"ט עמית פרג'. "פקידות המבצעים אמונות על הוצאת יום גיחות בצורה הטובה ביותר" | צילום: דובר צה"ל
רב"ט עמית פרג'. "פקידות המבצעים אמונות על הוצאת יום גיחות בצורה הטובה ביותר" | צילום: דובר צה"ל
קוראים לי רב"ט עמית פרג', גרה בתל מונד, ואני משרתת כפקמ"צית בטייסת "הנחש השחור" בבסיס פלמחים, המפעילה את מטוסי ה"זיק".
מדובר בטייסת מתקדמת המפעילה מטוסי כטמ"ם (כלי טיס מאויש מרחוק). כלי הטיס נמצאים בפעילות מבצעית מתמדת בכל שעות היממה, 365 ימים בשנה ולוקחים חלק משמעותי בהגנה על שמי המדינה.
מה שאני אוהבת בתפקיד הוא שאף יום לא דומה לקודמו וכל משמרת היא הפתעה. אנחנו עובדים מול כל כך הרבה ממשקים שונים: מטוסים, לוז"ים, טייסות שונות במערך, טכנאים, מש"קיות מודיעין, ואנשים רבים נוספים.
התגייסתי לתפקיד לאחר שנת שירות בפנימייה בירושלים ביחד עם חברי קומונה. באותה תקופה לא הכרתי את משמעות וגודל אחריות התפקיד. עם הגיוס, עברתי טירונות וקורס בבסיס עובדה ולאחר שלושה חודשים, הפכתי לפקמ"צית בטייסת "הנחש השחור". גם לאחר ההכשרה לתפקיד, כל יום אתה לומד משהו חדש. הדרך מסוף הקורס ועד לתפקיד הייתה ארוכה ובמהלך השירות בטייסת, עברתי הסמכה מאתגרת של חצי שנה, במהלכה רכשתי את הידע הנדרש על מנת לשבת במשמרת לבד.
ביומיום, פקידות המבצעים אמונות על הוצאת יום גיחות בצורה הטובה ביותר, תוך מתן מענה למשימות אימונים ומשימות מבצעיות, על זמני ההמראות והנחיתות של המטוסים אל מול המגדל פיקוח ושאר הבסיס.
לפעמים קיימים גם רגעים קשים, אך המבצעיות מאלצת אותנו להתעשת מהר ולפעול בהתאם - להזניק מטוסים, לאייש צוותים ולעדכן את האנשים הרלוונטיים.
בסוף האירוע מציפה אותי תחושת גאווה כשאני פותחת את החדשות ורואה דיווח על משימה שהטייסת ביצעה, משימה שעמדה בזכות התפעול שלי. פתאום כל הלילות הלבנים, הימים הארוכים והקונפליקטים האינסופיים מתגמדים לכדי תחושה קטנה ולא רלוונטית שעומדת אל מול תחושת השליחות, להגן על מדינת ישראל".