הלם בקרב אוהדי קבוצת הכדורסל אליצור נתניה: לאחר שהקבוצה עלתה לליגת העל, מנהלת ליגת העל הודיעה אתמול ליו"ר הקבוצה, אבידן נגר, כי הקבוצה לא תוכל לשחק בליגת העל בעונת המשחקים הקרובה.
1 צפייה בגלריה
אוהדי אליצור נתניה. שמחה בהמתנה
אוהדי אליצור נתניה. שמחה בהמתנה
אוהדי אליצור נתניה. השמחה הפכה להלם
(צילום: צפריר אביוב)
כזכור, עיריית נתניה, לצד הקבוצה, התחייבה לשלוח עד יום חמישי האחרון לו"ז מפורט לגבי בניית אולם מתאים בנתניה לתנאי ליגת העל לקבוצת הכדורסל. במכתב שנשלח אתמול לאבידן, מנהלת ליגת העל הודיעה כי לאחר שקיבלה את הלו"ז ועיינה בו, החליטה כי הקבוצה לא תעלה לליגת העל.
קראו גם:
"קיבלנו את תשובתכם לגבי לו"ז בניית האולם, מתשובתכם אנו למדים שבשלוש העונות הקרובות, 21/22, 22/23, ו-23/24 לא יהיה אולם בנוי ותאלצו לשחק באולם בעיר אחרת. עוד ב-1 באוגוסט 2019, שלחנו מכתב לקבוצות הליגה הלאומית, בו כתוב שחור על גבי לבן כי קבוצה העולה לליגת העל חייבת אולם בן 2,500 מקומות, כאשר תינתן הקלה של שנתיים באם הוכח לשביעות רצון המנהלת שהלי בניית אולם בן 2,500 כבר החל ונמצא בעיצומו", לשון המכתב.
עוד נכתב במכתב הנ"ל, כי חרף האמור לעיל גם במקרה בו החל הליך בניית אולם בגודל מספק ביישוב של הקבוצה, בשום מקרה לא תשחק בליגת העל קבוצה, אשר לא יימצא בישוב הבית שלה אולם שתכולתו 1,300 מקומות לפחות.
"במקרה של קבוצתכם, אין מחלוקת כי טרם החל הליך בניית אולם בן 2,500 מקומות. בלו"ז שהעברתם לנו נכתב כי תהליך בניית האולם יימשך שנתיים וחצי (דבר שיחייב את הקבוצה לשחק כל אותו זמן מחוץ לעיר שלה - דבר שאינו ניתן בליגת העל בכדורסל). אין מחלוקת כי אולמה הנוכחי של הקבוצה לא בנוי לארח משחקים של ליגת העל מאחר, ואינו עומד בתנאי הסף הנדרשים.
לפיכך, קבוצת אליצור נתניה לא תוכל לשחק בליגת העל בעונת המשחקים 21/22. אנו תקווה שעם השלמת בניית אולם מתאים ראוי בנתניה, הקבוצה תעפיל שוב לליגת העל, ובכפוף לעמידתה בכללים, ליגת העל תשמח לקבלה".
מאליצור נתניה נמסר בתגובה: "נדהמנו לקבל את החלטת מנהלת ליגת העל בכדורסל שלא לקבל את אליצור נתניה לליגת העל ולהוריד את המועדון בליגה הלאומית. מועדון אליצור נתניה עשה הישג מדהים ועושה רושם שמנהלת הליגה עושה כל שביכולתה על מנת למנוע מהמועדון לממש את העליה ולפגוע בעקרונות רוח הספורט.
אליצור נתניה מספק בית ל-1500 שחקנים צעירים, בקבוצה משחקים שחקנים צעירים שמהווים את דור העתיד של הכדורסל הישראלי כמו איתי מושקוביץ עמית אהרוני ורועי פריצקי ושחקני נבחרות נוספים. לא נתפס שמועדון שעלה בצורה ספורטיבית וחוקית לא יתקבל לליגת העל בגלל שיקולים תמוהים בעוד מועדונים אחרים, שלא עמדו באותן הדרישות, משתתפים בה. הקבוצה תעתור לבית הדין העליון של איגוד הכדורסל".
מעיריית נתניה, שם שוקלים מה הצעד הבא, לא נמסרה תגובה.