בתחילת חודש מרץ נוסף לרשימת הליגיונרים הישראלים בחו"ל שם נוסף: הבלם ירין חסן שחתם לעונה וחצי עם אופציה לעוד שתי עונות נוספות בקבוצת ביסאקלי מהמקום ה-18 בבית 3 בסרייה סי (הליגה השלישית באיטליה).
1 צפייה בגלריה
ירין חסן. "אני שמח על ההזדמנות שניתנה משמיים לשחק בכדורגל האיטלקי"
ירין חסן. "אני שמח על ההזדמנות שניתנה משמיים לשחק בכדורגל האיטלקי"
ירין חסן. "אני שמח על ההזדמנות שניתנה משמיים לשחק בכדורגל האיטלקי"
(באדיבות המועדון)
הקבוצה סימנה אותו כמי שיכול להתאים לה בדיוק לחיזוק הסגל לקראת השלבים האחרונים של העונה ובעונות שאחרי.
"אני שמח על ההזדמנות שניתנה משמיים לשחק בכדורגל האיטלקי", אמר השבוע חסן, שקיבל במעמד החתימה את החולצה מספר 31. על חסן נאסר להתראיין, בעקבות מצבה הלא מזהיר של הקבוצה בטבלה. לאור העובדה שחסן לא שיחק תקופה ארוכה בימים אלה הוא משלים פערים באימונים קבוצתיים ואישיים. אחריהם, על פי החלטת הצוות המקצועי, יהיה חלק מהסגל ומההרכב של הקבוצה במטרה לסייע לה לטפס במעלה הטבלה.
"נשמע מוזר ששחקן ישראלי משחק בליגה האיטלקית ולא בטוח שכולם מודעים לזה אפילו שמדובר בליגה השלישית", אמר אחד מחבריו של השחקן.

הדרך לאיטליה

חסן בן ה-27 החל את קריירת המשחק שלו במחלקת הנוער של מכבי נתניה ובהמשך השתלב בקבוצה הבוגרת שם רשם 68 הופעות במהלך ארבע עונות בליגת העל ובליגה הלאומית.
קראו עוד>>>
"בעונת 2015/2016 הוא מונה לקפטן ובמסגרת תפקידו נאלץ לנהל את מאבק השחקנים, זאת כיוון שהמועדון היה בבעיות כספיות קשות מאוד שהובילו את נתניה בסופו של דבר לירידת ליגה ולאחריה להליך של מינוי נאמנת. בעקבות המצב גם עזב חסן את נתניה.
"ירין ידע להוביל את השחקנים בדרך ראויה ומכובדת", נזכר השבוע אחד ממנהלי הקבוצה דאז, "לא היה פשוט לאף אחד והוא פשוט שיחק אותה ובסופו של דבר הלך בזמן והמשיך למקום ידוע ושקט יותר". את השקט שאחרי הסערה מצא חסן בהפועל פתח תקווה מהליגה הלאומית בשורותיה שיחק שתי עונות בהן רשם 46 הופעות.
אחד מחבריו של חסן: "קיבלו אותו בצורה יפה וזה בהחלט מרגיע אותנו. הוא מרוצה מאוד. הוא מספר לנו על קצב האימונים והמשחקים שהם ברמה לא פחותה מליגת העל בישראל. הוא אומר שסגנון המשחק שלו מאוד מתאים לסגנון שם ובעיקר שהוא שמח"
"לאחר שהתאושש מכל הלחצים שב בחזרה לליגת העל היישר לשורות הפועל חדרה כשברקע היו גישושים מקבוצה ביוון וקבוצה מקפריסין שלא הבשילו. חסן הפך לחלק חשוב מהסגל של חדרה.
הוא שותף ב-28 משחקים וזכה להרבה מחמאות על תפקודו במרכז ההגנה. בתום העונה ולאחר שהתגלו פערים כספיים בינו להנהלת המועדון הרומן הסתיים ברוח טובה וחסן, כאמור, המשיך בדרכו. "ירין שחקן כדורגל נהדר, אישיות מדהימה וספורטאי למופת.
"הוא מצליח רק בזכות עבודה קשה ורצון", משבח יו"ר חדרה אורן גולן. "הוא תרם לנו הרבה גם מבחינת כדורגל וגם מבחינת אישיות טובה בחדר ההלבשה. ירין הוא שחקן שכל קבוצה אוהבת שיש אצלה".
גם המאמן שרון מימר שנתן לחסן במה מפרגן: "ירין הוא בחור עם מוסר עבודה מאוד גבוה, בתקופה שאימנתי אותו הוא היה קשוב ורצה ללמוד ועשה התקדמות טובה. הוא שיחק באופן קבוע בחצי העונה שהיינו ביחד והציג יכולת טובה שעזרה מאוד לקבוצה. יש לו אישיות נעימה והוא היה אהוב מאוד על כל האנשים במערכת. אני שמח שהוא הגשים חלום ויצא לשחק בחו"ל".

שיעור אזרחות

הנחיתה באיטליה התאפשרה לחסן גם בזכות העובדה שהוא מחזיק באזרחות אירופאית. הקליטה של חסן בשלב זה אחרי כחודש נראית טוב. הוא חי בעיר בישליה הרחוקה 45 דקות מנאפולי באחוזה ענקית ומפוארת השייכת לאחד הספונסרים של המועדון שם מתגוררים בנוסף אליו חמישה שחקנים נוספים מהמועדון כשלכל אחד בית פרטי וחדיש.
וכל זה במרחק הליכה של כעשר דקות ממגרש האימונים ומהאצטדיון. חסן בשלב זה חולק עם עצמו את הבית מאחר שאשתו, הדר, נמצאת בהריון והשניים העדיפו שבשלב זה היא תישאר בישראל . בשל היותו שומר מסורת בקבוצה דאגו שיישלח לו אוכל כשר היישר מרומא ומהמצרכים הוא מבשל לעצמו אוכל לבד על מנת שלא לחרוג ממנהגי הדת והכשרות.
בשל הסגר שנכפה על כל תושבי העיר עקב מגפת הקורונה מתמקד הבלם בעיקר באימונים. על פי תוכנית האימונים הקבוצה שתסיים בעוד כחודש את העונה מתאמנת בכל יום מלבד יום המשחק כאשר פעמיים בשבוע מתקיימים שני אימונים.
"זאת מדינת כדורגל והיחס לכדורגל שונה שם בהרבה מהמנטאליות של הארץ", אומר אחד מחבריו של חסן. "קיבלו אותו בצורה יפה וזה בהחלט מרגיע אותנו. הוא מרוצה מאוד. הוא מספר לנו על קצב האימונים והמשחקים שהם ברמה לא פחותה מליגת העל בישראל. הוא אומר שסגנון המשחק שלו מאוד מתאים לסגנון שם ובעיקר שהוא שמח.
"הוא מודה כל יום לאלוהים על ההזדמנות לשחק באיטליה שהיא מדינת כדורגל. רק אתמול הוא סיפר שנכנס לסופר והמוכרת ידעה מי הוא ומאיפה הגיע שזה גם אומר הרבה על האווירה".
לעדכונים: ספורט נתניה