הנבחרת הצעירה היא הלהיט הגדול של הספורט הישראלי שהביאה את ישראל לשיא כל הזמנים - לחצי גמר היורו. מי שגאה במיוחד בהצלחה שלה הוא אלמוג כהן, המנהל המקצועי של מכבי נתניה. חמישה שחקנים מהנבחרת משחקים בקבוצה שלו: כארם ג'אבר, איתן אזולאי, עמרי גאנדלמן, תומר צרפתי ועוז בילו, ועוד שחקן אחד, עדן קארצב, היה בנתניה עד לאחרונה ונמכר לבשאקשהיר הטורקית.
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי נתניה מהנבחרת הצעירה
שחקני מכבי נתניה מהנבחרת הצעירה
שחקני מכבי נתניה מהנבחרת הצעירה
(צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל)
"זו הרגשה מדהימה וסיפוק אדיר לראות את השחקנים מצליחים כל כך", אומר כהן. "כל השחקנים שמשחקים עכשיו בנבחרת הצעירה לא היו שחקני נבחרת כשהם הגיעו למכבי נתניה, לכן ברור שמכבי נתניה תרמה להם. ג'אבר הגיע דרך מכבי נתניה לנבחרת, איתן ובילו הם שניים שחזרו לנבחרת דרך מכבי נתניה ותומר עבר דרך נבחרת הנוער לצעירה".
זו מדיניות של המועדון להביא שחקנים צעירים כאלה ולתת להם הזדמנות?
"כן, בטח. זו המדיניות שלנו בקבוצה בשנים האחרונות. אנחנו רוכשים שחקנים צעירים, במיוחד שחקנים שיש להם פוטנציאל להצליח ושאנחנו מאמינים בהם. זו בהחלט חלק מהמדיניות שלנו. ולראיה יש לנו את עדן קארצב שנמכר לאירופה ויש לנו גם את בילו, אחמד סלמן ואיתן אזולאי ואנחנו מקווים להמשיך לקדם שחקנים צעירים אצלנו".

3 צפייה בגלריה
אלמוג כהן
אלמוג כהן
אלמוג כהן. "סיפוק אדיר"
(צילום: עוז מועלם)

איתמר ניצן עבר למכבי חיפה. תומר צרפתי יהיה השוער הראשון של מכבי נתניה?
"זה משהו שהמאמן רן קוז'וק צריך להחליט. יש מאמן מצוין והוא יחליט מי יהיה שוער ראשון ומי שוער שני. אני חושב שתומר שוער מצוין וצעיר שרוצה ללמוד כל יום, ואנחנו מאוד גאים בדרך שהוא עשה ומאמינים בו מאוד. בנוסף, לפי איך שאני רואה את זה יש לנו עוד דרך ארוכה בשביל להחליט דבר כזה, יש לנו שני שוערים צעירים מצוינים, גם צרפתי וגם רז כרמי שהוא שוער מצוין עם המון פוטנציאל שאנחנו סומכים עליו".
אין חשש שבעקבות ההצלחה ירצו לרכוש מכם את כוכבי הנבחרת הצעירה?
"זה לא משהו שאנחנו חושבים עליו כי ההצלחה של השחקנים היא גם ההצלחה שלנו, ובעיני כל שחקן שמגשים את עצמו ויוצא לאירופה זה הגאווה שלנו בתור מועדון. וכן, אנחנו גאים להיות מועדון שמוכר שחקנים לאירופה".

3 צפייה בגלריה
עמרי גאנדלמן
עמרי גאנדלמן
עמרי גאנדלמן. יישאר במכבי נתניה?
(צילום: אורן אהרוני)

קראו גם:

להמשיך להתקדם


אתה מאמין שעמרי גאנדלמן שכבש את שער הניצחון מול צ'כיה יישאר בקבוצה?
"כן, אני מאמין שעמרי יישאר במכבי נתניה בגלל שאנחנו לא רוצים למכור בכוח שחקנים. אם נרגיש ששחקן קיבל את ההצעה הטובה והנכונה, ממקום שהוא יכול להתקדם ממנו ולהגשים את החלומות, אנחנו לא נעצור אותו. אנחנו לא עוצרים שחקנים שרוצים להתקדם, וזה חלק מהתהליך ובגלל זה שחקנים מכל הארץ רוצים לבוא למכבי נתניה, גם בגלל רף ההתקדמות הזה".
מה מייחד את דור השחקנים הזה לעומת דורות קודמים?
"אני חושב שמה שמייחד את הדור הזה, בשונה מדורות קודמים, שזה דור של שחקנים מאוד איכותיים, ילדים טובים שגם עובדים מאוד קשה, ואני חושב שהצניעות שלהם והעבודה הקשה והאיכות שלהם היא זו שמביאה אותם להצלחה הזאת".
יש סיכוי שיהיו הישגים מטורפים כאלה גם בנבחרת הבוגרת?
"כדורגל בוגרים זה כדורגל טיפה שונה והרבה יותר קשה מכדורגל של נבחרת צעירה. אני כן מקווה שהצעירים יובילו אותנו להישגים אבל לגבי הבוגרת רק הזמן יגיד".