"מה זה פה, מלחמה? באנו לשמח והמשטרה באה לכבות''. אוהדים מנתניה מספרים על הרגע בו המשחק הפך משמחה גדולה לפחד.

2 צפייה בגלריה
ליאור לנציצקי ובנו
ליאור לנציצקי ובנו
ליאור לנציצקי ובנו
(צילום: באדיבותו)

במהלך משחק בין מכבי נתניה למכבי חיפה אמש (שני), נכנסו שוטרים ליציע אוהדי מכבי חיפה, ולאחר חילופי דברים בין השוטרים לאוהדים, נשמעו קולות פיצוץ, ככל הנראה בשל שימוש ברימוני הלם, צעקות וזריקת כסאות. בעקבות המקרה, התפתחה מהומה בתוך ומחוץ לאצטדיון. 4 אוהדים נעצרו, 11 שוטרים נפצעו, 3 סוסי משטרה נפצעו מחתכים ומאות אוהדים יצאו מאוכזבים מהמשחק.
"אני הייתי בתוך המגרש ביציע המשפחות עם הבן שלי בן 4 וחצי והעדפתי להישאר מרוחק בזמן שכל הבלאגן התחיל בחלק העליון של היציע ובחוץ'', מספר עו''ד מאור לוי שמעיד כי מדובר בסיטואציה מפחידה בה נשמעו לפתע קולות פיצוץ וצעקות.

2 צפייה בגלריה
אוהדים במשחק
אוהדים במשחק
אוהדים במשחק
(צילום: עוז מועלם)

''שמענו בומים ענקיים ואנשים זרקו כסאות. כולם נבהלו והפסיקו לעודד למשך יותר מחצי שעה. אנשים פשוט חששו'. כנראה היה שימוש ברימוני הלם. אין לי מושג למה זה הסלים ככה, אבל ממה ששמעתי זה התחיל מבלאגן בחוץ של שוטרים מול אוהדי מכבי חיפה. אין קשר לאוהדי נתניה. לדעתי משטרה לא צריכה להיכנס ליציעים, זה לא המקום שלהם. שהולכים להצגה בהבימה מי שומר על הסדר? יש סדר מובנה''.
"הייתי במשחק עם הבן שלי, בן 11 וחצי שנבהל שהחלו הפיצוצים בחוץ. כששלחו סרטונים תוך כדי האירוע, הוא נרגע ואנחנו הבנו שמדובר באוהדים של מכבי חיפה שהתפרעו''. מספר ליאור לנציצקי אוהד מכבי נתניה שדווקא תומך באופן בו הגיבה המשטרה. לדבריו, ''אם יש אנשים שבאים לכדורגל לעשות בלאגן ורעש, וגם שוברים כיסאות, צריך להעניש אותם והמשטרה צריכה לנקוט ביד קשה. באנו לכדורגל בשביל הבילוי, לא בשביל להתפרע".
קראו גם:
"אני בכלל הייתי ביציע של מכבי חיפה", מספר תושב נתניה שמודה שמעל עשור הוא מגיע לעודד את הקבוצה הירוקה. לטענתו, אסור היה למשטרה להיכנס למגרש ולהתערב. ''המשטרה באה לכבות לנו את השמחה. במקום לשמור על הסדר היא הוסיפה למהומה ובאה עם אקדחים שלופים ורימוני הלם. זה לא נורמאלי''.
אוהד נוסף שביקש להישאר בעילום שם, מספר כי מדובר בפאק רציני. ''איך הגענו למצב שאנשים יוצאים מהמשחק בוכים? איך? שוטרים לא יכולים לבוא ולעשות מה שבא להם. יש חוק. אז האוהדים עשו רעש, מה קרה? משטרת ישראל צריכה לעשות שיעורי בית ולבדוק נהלים. ככה לא שומרים על סדר".
ממשטרת ישראל נמסר: ''במהלך המשחק אמש בנתניה בין הקבוצה המקומית לקבוצת מכבי חיפה החלו התפרעויות מצד אוהדי הקבוצה האורחת לאחר שקבוצת אוהדים סירבו לרדת ממעקה היציע ובכך סיכנו את עצמם ואת יושבי היציע התחתון. בהמשך החלו התפרעויות מחוץ למגרש במהלכם נפצעו 11 שוטרים כתוצאה מאלימות קשה שהופעלה כלפיהם ומעשרות כיסאות שהושלכו לעברם. בנוסף 3 סוסי משטרה נפצעו מחתכים וסובלים מחשש לשבר ברגליהם. בתום המשחק נעצרו 4 אוהדי מכבי חיפה בחשד לתקיפת שוטרים. בתום חקירתם שניים מהעצורים שוחררו ל 5 ימי מעצר בית ו 60 ימי הרחקה ממשחקי הכדורגל של מכבי חיפה בהתאם לחוק הספורט. 2 עצורים נוספים יובאו היום לבית המשפט בפ"ת בבקשה להאריך את מעצרם.