איפה ילמדו 600 תלמידי יונתן אחרי חופשת החנוכה? הורים לילדים הלומדים בקייטנת חנוכה בבית הספר יונתן, גילו בסוף השבוע כי בית הספר הוצף במים, כתוצאה מפיצוץ צינור מים בשירותי בית הספר.

1 צפייה בגלריה
ההצפה בבית ספר יונתן
ההצפה בבית ספר יונתן
ההצפה בבית ספר יונתן
(צילום: באדיבות ההורים)

ביום שישי האחרון, השתחרר צינור מים תקול וישן בשירותי בית ספר יונתן, מה שגרם להצפה שנמשכה יומיים רצופים, בימים בהם בית הספר היה סגור. להורים, תלמידי הקייטנה ולצוות שהגיע למקום בבוקרו של יום ראשון, התגלתה תמונה עגומה. מים נוזלים מהתקרות, חלקים מהתקרה שקרסה בחלק מהחדרים, נוכח התנפחות הספוג המבודד ואזורים ספוגי מים. הילדים הועברו לבית ספר עוזיאל עד תום הקייטנה.
''במשך יומיים אף אחד לא ידע שיש הצפה בבית הספר כי המקום היה סגור שישי שבת'', מסבירה אמא לילדה הלומדת בקייטנת בית הספר בימי החנוכה. ''המים האלו חלחלו בתקרה ישנה שעשויה מנייר בכל שלושת הקומות של המבנה שהוא ממש ישן, אז כל המים פשוט נספגו בכל התקרה והקירות. יחד עם נגיעה בחוטי חשמל, גופי תאורה והמעלית במקום''. בנוסף חושפת האם, ''כי התקרה בחלק מהמקומות קרסה. וכי לנוכח הסכנה הממשית להתחשמלות והצטברות של מים בחיפויי התקרה באזור הספוגים. הנהגת ההורים יחד עם מנהלת בית ספר פנו לעיריית נתניה במטרה שהנושא יטופל בהקדם''.


זה פשוט יכול להתמוטט כל רגע. זה קורה כי המבנה הזה ישן מאוד ולא מתוחזק. זו הצפה גדולה שנייה, אחרי ההצפה ב-2017. מספרת אמא נוספת. לטענתה, ''כבר אז הייתה הבטחה לשיפוץ השירותים וגם היה ביקור של ראש העיר בעקבות האירוע. הובטח לנו שבית הספר יעבור שיפוץ עומק, כולל החלפת השירותים והצנרת. אבל בפועל זה לא קרה. והנה שוב פיצוץ צינור ואנחנו במצב בו בית הספר צריך לסגור חלק מהכיתות כי הכל מלא מים"
''אנחנו פועלים יחד עם מנהלת בית הספר מול העירייה ומחכים לדו''ח מאושר וחתום המאפשר קליטת 600 תלמידים מחר במבנה בית הספ", מבהירה מירב רודה יו"ר הנהגת הורים. לדבריה, ''כל עוד אין אישור שכזה, חתום ממהנדס העיר וחברת החשמל שמאשר את חזרתם הבטוחה של התלמידים לבית הספר, לא נסכים לפתוח את שערי המקום.
קראו גם:
הבוקר (יום שני) הגיעו לבית הספר קונסטרוקטור, יועץ בטיחות ויועץ חשמל לבדוק את המצב לאור הנזילה. ''אחרי שנראה את כל הממצאים נחליט אם אנחנו מוכנים לשלוח את הילדים במצב כזה ולסמוך על דוח העירייה. הם אמורים לשלוח במהלך היום דו''ח מאושר בנושא', מבהירה רודה.
מהעירייה טרם התקבלה תגובה.