דני עמוס, לשעבר שוערה של מכבי נתניה, תובע את הקבוצה בסכום של 866 אלף שקלים בטענה שפיטרה אותו שלא כדין ולא שילמה לו תנאים סוציאליים.
עמוס הועסק בשורות מכבי נתניה בחוזה לתקופה קצובה, אשר התחדש בכל עונת משחקים, במשך חמש שנים. לטענתו, ב־19 ליוני 2022 הנהלת הקבוצה שחררה אותו ללא הודעה, ללא סיבה עניינית וללא שימוע. לטענתו, הפיטורים נודעו לו באמצעות הודעה לתקשורת שהוציאה הקבוצה. בעקבות כך הגיש עמוס תביעה בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה כנגד הקבוצה.
1 צפייה בגלריה
בני לם. השוער התקשר אליו
בני לם. השוער התקשר אליו
בני לם ודני עמוס
( צילומים: עוז מועלם, גיל נחושתן)
בתביעה נטען כי לפני פיטוריו הקבוצה ניהלה איתו משא ומתן להמשיך לעונה נוספת בשורותיה. עמוס טוען בתביעה כי "בערמומיות, הנתבעת ניהלה משא ומתן מקביל עם שוער מקבוצה אחרת, עת היא מבטיחה ומציגה לתובע, כי הוא עתיד להמשיך לעונה נוספתו".
עו"ד שי אליאס המייצג את עמוס טוען בכתב התביעה, כי מכבי נתניה נהגה בחוסר שקיפות, תוך כדי הטעיה של התובע. עוד נטען כי הקבוצה לא הייתה גלויה עם עמוס כי היא מתכוונת לגייס שוער במקומו, בעוד שעמוס מסתמך על מצגי הקבוצה וסבור כי הוא עתיד לחתום אצלה לעונה נוספת. "בפעולה חסרת תום הלב, גרמה לתובע נזקים כלכליים ופגיעה בשמו הטוב", נטען שם.
קראו גם:
בעקבות הפרסום בתקשורת, נטען, התקשר עמוס למאמן הקבוצה בני לם לברר מולו את פשר ההודעה שפורסמה. בתגובה, נטען, השיב מאמן הקבוצה כי אלו הדברים וכי הקבוצה אינה מתכוונת להמשיך עימו את ההסכם לתקופה קצובה, והוא מתנצל. "יודגש, כי פיטורי התובע נעשו כאשר באותה השעה הקבוצה באמצעות מאמנה, ומנהלה המקצועי אלמוג כהן, ניהלה משא ומתן עם התובע על חידוש הסכם העסקה ועל תנאי ההעסקה החדשים של התובע. במקביל החתימה מאחורי גבו של התובע, את השוער איתמר ניצן, במקומו". בנוסף טוען עמוס כי בכל תקופת העסקתו נהגה עמו הקבוצה בחוסר תום לב ושלא כדין, כאשר עיון בתלושי השכר שלו מלמד, כי הקבוצה לא הפרישה לו זכויות סוציאליות, לרבות דמי חופשה, דמי הבראה והפרשות לקרן ופנסיה.
במכבי נתניה ביקשו השבוע שלא להתייחס לתביעה.