ויקי כחלון, מגנה הימני לשעבר של קבוצת הכדורגל מכבי נתניה, תובע מהמועדון 400 אלף שקל בגין זכויות סוציאליות ופיטורים שלא כדין.
2 צפייה בגלריה
ויקי כחלון
ויקי כחלון
ויקי כחלון
(צילום: עוז מועלם)
כחלון בן ה-30 גדל במחלקת הנוער של מכבי נתניה ושיחק בקבוצת הבוגרים למשך ארבע עונות מ-2016 ועד 2020. לטענתו, הועסק בשורות המועדון בחוזה לתקופה קצובה, אשר התחדש בכל עונת משחקים.
כיום כחלון משחק בקבוצת עירוני טבריה מהליגה הלאומית. לאחרונה הגיש כחלון תביעה לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה נגד מכבי נתניה עם דרישה לפיצויים בגין תנאים סוציאליים שלטענתו לא שולמו לו וכן פיצוי על פיטוריו.
כחלון טוען כי בתום עונת המשחקים 2020/2019 לא חידשה הקבוצה את הסכם ההעסקה עמו ובכך פיטרה אותו, ללא הודעה, ללא סיבה עניינית, ללא הכנה, ללא שימוע וללא תשלום ימי הודעה מוקדמת. "יודגש כי חובה היה על הקבוצה להודיע 90 יום קודם לתקופת ההסכם על חידוש ההסכם באותם תנאים. הנתבעת סירבה להציע לתובע חוזה העסקה חדש", טוען עו"ד שי אליאס המייצג את כחלון.

2 צפייה בגלריה
ויקי כחלון במשחק נגד מכבי תל אביב
ויקי כחלון במשחק נגד מכבי תל אביב
ויקי כחלון במשחק נגד מכבי תל אביב
(צילום: עוז מועלם)

בכתב התביעה נטען כי מכבי נתניה התנתה באופן לא חוקי את תשלומי השכר המגיעים לכחלון וטפסים נוספים בחתימה על מסמך אחיד של גמר חשבון. כמו כן, כחלון טוען כי הקבוצה נהגה כלפיו בחוסר תום לב ופעלה שלא כדין, כאשר לא הפרישה זכויות סוציאליות ועוד.
בתביעה נטען כי כחלון פוטר מבלי ששולמו לו מלוא זכויותיו הסוציאליות במשך תקופת העסקתו, ומבלי ששולם גמול עבודה בשבת כדין. כחלון אף טוען כי הקבוצה הלינה תקופה ממושכת סכומים שהגיעו לו וכי "מדובר בהלנה חמורה של שכר".
כחלון טוען כי בעקבות המצב הוא נאלץ לחפש לעצמו קבוצה חדשה שתקלוט אותו לשורותיה, בלי שהיה מוכן לכך ורק לאחר חמישה חודשים מצא קבוצה בליגה נמוכה ופחותה עם תנאי שכר נמוכים. השחקן תובע ממכבי נתניה פיצוי בגין אי קיום שימוע, תשלום דמי הודעה מוקדמת, תשלום ימי חופשה, דמי הבראה, השבת מענק קורונה ועוד.

קראו גם:

ממכבי נתניה נמסר: "השחקן סיים את חוזהו במועדון בעונת 2020/2019 וקיבל את מלוא שכרו. השחקן החליט לפתע לתבוע כספים בגין עבודתו כשחקן כדורגל בשבת ובגין טענות דומות. התובענה תתברר בבית הדין".