בית הדין העליון של איגוד הכדורסל קיבל את ערעורה של קבוצת אליצור נתניה על החלטת מינהלת ליגת העל שלא להעלות אותה לליגת העל, וקבע כי הקבוצה תעפיל לליגת העל ותשחק בה בעונה הקרובה, תחת תנאים מסוימים. כזכור, תנאי המחלוקת שבגינו המינהלת החליטה שלא להעלות את הקבוצה, היה אי הימצאותו של היכל כדורסל מתאים בנתניה שמכיל מעל 2,500 מקומות, והיעדר אסמכתאות מתאימות להקמת היכל שכזה.
1 צפייה בגלריה
אוהדי אליצור נתניה. שמחה בהמתנה
אוהדי אליצור נתניה. שמחה בהמתנה
אוהדי אליצור נתניה. שמחה בהמתנה
(צילום: צפריר אביוב)
בית הדין כאמור פסק כי הקבוצה תעלה לליגת העל, תחת מספר תנאים. הראשון, הצגת תב"ע להקמת היכל כדורסל בן 2,500 מקומות בסמוך לאצטדיון, ואסמכתאות חתומות על ידי המהנדס והיועץ המשפטי. תנאי זה התקיים כאשר המסמכים הוצגו אמש לבית הדין, שאישר אותם. התנאי השני, אליצור מתחייבת להשיג היתר בנייה להיכל עד חודש מאי בשנה הבאה.
התנאי השלישי הוא הגשת מסמך על ידי הגזברות בתוך שלושה חודשים של מחיר בניית ההיכל ואסמכתא שעיריית נתניה אכן תוכל לעמוד בו. התנאי הרביעי הוא בניית ההיכל בתוך שנה מקבלת ההיתר. מלבד אלה, עלייתה של הקבוצה עדיין כפופה לאישור בקרה תקציבית. בית הדין קבע כי אם הקבוצה לא תעמוד באחד התנאים, היא תפסיק לשחק בליגת העל, גם במהלך העונה עצמה וללא קשר למיקומה בטבלה.
ממינהלת ליגת העל נמסר בתגובה: "מנהלת ליגת העל מכבדת את החלטת בית הדין ומברכת את אליצור נתניה על עלייתה לליגת העל, בכפוף כמובן לאישור הבקרה התקציבית.
טובת הכדורסל הישראלי והליגה עומדות לנגד עיניה של המנהלת בכל עת ולכן הוצגו הדרישות והתנאים אל מול ראשי אליצור נתניה, אנו שמחים שגם בית הדין הבין את חשיבותו של האולם הביתי עבור קבוצה שמשחקת בליגת העל והתנה את הישארותה של נתניה בליגה בהתקדמות בניית אולם חדש בעיר. עבור מנהלת הליגה מדובר בהישג גדול, זה לא סוד שאחת המטרות העיקריות של יו"ר המנהלת שמואל פרנקל, היא הקמת אולמות ראויים לקבוצות הכדורסל בליגה ואנו שמחים שעמידתה של המנהלת על העיקרון החשוב של אירוח באולם ביתי ראוי, נענה בנכונות של ראשת העיר מרים פיירברג להקים אולם כדורסל חדש בנתניה. בנוסף, אנו מאמינים כי בעקבות הדרישות של המנהלת והחלטת בית הדין, כל אחת מקבוצות הליגה הלאומית שרואה עצמה כמועמדת להגיע לליגת העל, תדאג טרם ההעפלה לליגה להקים אולם ביתי ראוי.
"אנו מאחלים לנתניה להצליח לבנות קבוצה חזקה שתוכל להתמודד בליגת העל ומקווים כי בניית האולם בעיר תתקדם בצורה מהירה".
כל העדכונים - חדשות נתניה