עד לא מזמן, עתידו של מועדון הכדורגל בית״ר טוברוק הוטל בספק, לאחר שהגיע לפירוק. שופטת בית המשפט המחוזי, מרב בן ארי, החליטה כי המועדון יועמד למכירה, בעקבות המלצתה של המשקיפה מטעם בית המשפט, עו''ד ליזה חדש.
5 צפייה בגלריה
המגרש של טוברוק. חזר לאופנה |
המגרש של טוברוק. חזר לאופנה |
המגרש של טוברוק. חזר לאופנה |
(נמרוד גליקמן)
בסופו של תהליך עמותת יהלומי נתניה היא זו שהציעה את הסכום הגבוה ביותר ורכשה המועדון תמורת 550 אלף שקל.
מי שעומד בראש העמותה הוא דודו מכלוף, בן 50 מתחום הנדל"ן. מכלוף מוכר לעולם הכדורגל בזכות היותו יו"ר קבוצת כדורגל החופים יהלומי נתניה.
"יש לי חזון להעניק מסגרת ספורטיבית, חינוכית וערכית לילדים", הצהיר מכלוף השבוע. "שלושת ילדיי משחקים כדורגל ואני שמח שאני יכול לתרום למסגרת החשובה הזאת.
5 צפייה בגלריה
דודו מכלוף. "שמח שאני יכול לתרום"
דודו מכלוף. "שמח שאני יכול לתרום"
דודו מכלוף. "שמח שאני יכול לתרום"
(פרטי)
"כשסיפרתי למשפחתי על הרצון שלי לרכוש את המועדון חשתי כיצד אבי מתרגש מכך שמועדון 'בית"ר' ייקנה על ידי".
מה התוכניות שלך?
"יש לי רעיונות רבים לקידום ופיתוח המועדון ונעשה זאת עם הצוות המצוין הקיים בטוברוק. יש לנו עבודה רבה אך נעשה אותה תוך הנאה ועשייה למען הקהילה ובעיקר למען הילדים".

פס ייצור

מדובר ברעידת אדמה בכדורגל המקומי עם מכירת המועדון למכלוף בכך הסתיים פרק ארוך בהיסטוריה של המועדון שעבר באופן רשמי מידיו של הבעלים ומייסד המועדון אריק איזיקוביץ'.
קראו עוד>>>
כזכור, בשנות ה-90 איזיקוביץ', יחד עם אנשי מקצוע בכירים נוספים, הקימו את המועדון שהפך עם השנים לפס ייצור של שחקנים (בין היתר הוציא את דיא סבע, אלון תורג'מן, קני סייף, אלמוג כהן , גיא אסולין ועוד) שהגיעו רחוק והפכו בולטים בכדורגל הישראלי וגם בליגות אירופאיות.
5 צפייה בגלריה
אריק איזיקוביץ. מרוצה מהפן המקצועי
אריק איזיקוביץ. מרוצה מהפן המקצועי
אריק איזיקוביץ. מרוצה מהפן המקצועי
(אסף פרידמן)
עוד קודם לרכישה של מכלוף, לפני כשלושה חודשים עתיד המועדון היה לוט בערפל. כצעד ראשון להבראת המועדון מינתה עו"ד חדש את איציק גניש למנכ"ל המועדון.
לגניש עבר עשיר של למעלה מעשור במכבי נתניה במהלכו קצר הישגים מרשימים כיו"ר קבוצת הנוער של המועדון. כמו כן, הוא שימש בעבר גם כמנכ"ל בית"ר טוברוק ונראה כי רוח חדשה כבר נושבת במועדון ולא רק בהיבט הניהולי אלא בעיקר בהיבט המקצועי.
לאחרונה מונה המאמן סלובודאן דראפיץ׳ כמנהל המקצועי של המועדון. דראפיץ' אימן בעונה שעברה את בית"ר ירושלים. כשהצעות מליגת העל לא זרמו, החליט לחזור למועדון אליו יש לו קשר מיוחד, כאשר בחוזה יש סעיף כי במידה ותגיע הצעה מליגת העל הוא יוכל לעזוב מיידית.
5 צפייה בגלריה
איציק גניש. המנכ"ל החדש
איציק גניש. המנכ"ל החדש
איציק גניש. המנכ"ל החדש
(אסף פרידמן)
"קיבלתי באהבה את הצעת המועדון ומבחינתי זו סגירת מעגל", אומר דראפיץ' בהתרגשות. "בית"ר טוברוק היה המועדון הראשון שנתן לי את הבמה לאחר שפרשתי ממשחק פעיל.
"היום אני גאה לחזור ולהעניק מניסיוני דווקא בעת הזו שהמועדון זקוק לעזרתי ואני בטוח שלאור העבודה הרבה שנעשית פה לא רחוק היום שהמועדון יחזור לימיו היפים״
איך זה לאמן נוער, אחרי שנים של אימון בוגרים?
"כיף גדול עבורי לעבוד עם בחורים וילדים צעירים שצמאים ללמוד את משחק הכדורגל. אני נהנה מכל רגע במועדון ובעבודה המשותפת שלי עם המנהל המקצועי דניאל כהן ושאר מאמני המחלקה".
בנוסף מונה למאמן השוערים גיורא אנטמן הנחשב למאמן בכיר ומוערך. "אני שמח להצטרף לפרויקט שנבנה בטוברוק", אמר אנטמן. "פוטנציאל ההצלחה במועדון גבוה מאוד ואני שמח שניתנה לי ההזדמנות לקחת חלק בקידום שוערי המועדון".
דראפיץ' ואנטמן הצטרפו למנהל המקצועי דניאל כהן שמיד עם כניסתו לתפקיד אמר: "אין ספק שמדובר בחיזוק שובר שוויון. הדרישות המקצועיות באימונים הן ברמה של קבוצת בוגרים והשחקנים שלנו מרגישים את זה היטב גם בקבוצת הנוער וגם בקבוצות הנערים".
5 צפייה בגלריה
דראפיץ'. חזר למקורות
דראפיץ'. חזר למקורות
דראפיץ'. חזר למקורות
(אסף פרידמן)
״הדבר החשוב ביותר מבחינתי הוא הצלחת הילדים שלנו במועדון", אמר המנכ"ל איציק גניש. "אני שמח מאוד ששני אנשי מקצוע מהשורה הראשונה בכדורגל בישראלי הצטרפו אלינו ואין לי ספק שהם יתרמו רבות מהידע והניסיון המקצועי שלהם ויקדמו משמעותית את השחקנים שלנו.
"עם יד על הלב עוד יש עבודה רבה לפנינו אך כבר עכשיו מרגישים שהמועדון נמצא בכיוון טוב ובידיים טובות".

"יותר ממאושר"

מי שנשמע מרוצה מאוד מהפן המקצועי הוא איזיקוביץ' שאמר: "בתחילת הדרך של סלובו ראיתי את הפוטנציאל הענק שטמון בו.
"אני הכנסתי אותו לעולם הכדורגל כשהיה עוד עולה חדש. עבדתי איתו שנים ואני יכול להגיד בגאווה שהוא אחד מאנשי המקצוע היותר ראויים שאני מכיר. אני יותר ממאושר שהוא סוגר מעגל וחוזר לטוברוק. הלוואי וזה יהיה להרבה שנים".
אתה באמת חושב שמאמן ברמתו של דראפיץ' יישאר בטוברוק הרבה שנים?
"אנחנו מודעים להכל ויודעים שהצעה קורצת מאוד תגרום לו לעזוב וזה טבעי ולגיטימי".
ואנטמן?
"אני כבר שלוש שנים רודף אחריו שיבוא ויעבוד פה. אני מאושר שזה קרה".
בטובורק מעידים כי האווירה במועדון טובה ומלאה באמונה אחרי הרכישה. בחודש האחרון המועדון חזר לפעילות ספורטיבית מלאה כאשר כל קבוצות המחלקה חזרו לפעילות ובית הספר לכדורגל גם הוא מושך אליך ילדים רבים. "מדי יום נרשמת תכונה רבה במגרש שוקק החיים של בית"ר טוברוק" העידו בקבוצה .

עתיד ורוד

קבוצת הנוער עלתה שלב בגביע, נערים א' עם מאזן מושלם והאווירה בטוברוק אופטימית מתמיד ‰ המנכ"ל איציק גניש: "העמדנו את המועדון על הרגליים והצלחנו ליצור מחדש מערכת של אמון זהירה עם ההורים"
לפני כשלושה חודשים עתידו של בית"ר טוברוק, המועדון בו צמחו עשרות כדורגלנים ישראלים מובילה, היה לוט בערפל והוא הגיע למצב של פירוק. בית המשפט מינה את עו"ד ליזה חדש למשקיפה בעלת סמכויות של מפרקת. כצעד ראשון להבראת המועדון מינתה עו"ד חדש את איציק גניש למנכ"ל המועדון.
עו''ד חדש וגניש בנו צוות ניהולי ומקצועי חדש. בתחילת הדרך מינה גניש את דניאל כהן למנהל מקצועי. כהן עבד בין היתר במועדוני כדורגל מכבי פתח תקווה מכבי ת"א ובית"ר טוברוק. כאמור, לאחרונה מונה סלובודאן דראפיץ׳, וגיורא אנטמן מונה למאמן שוערים.
בימים אלו נושבות רוחות של תקווה במועדון. קבוצת הנוער העפילה לשלב הבא בגביע המדינה לאחר שהביסה בשבת שעברה 11:1 את בית"ר כפר סבא. קבוצת נערים א' של המועדון עם מאזן מושלם של שני ניצחונות משני משחקים ואילו קבוצת נערים ב' ניצחה שניים משלושה משחקים. שאר קבוצות המחלקה יפתחו השבוע את הליגה.
בנוסף לקבוצות הליגה, בית הספר חזר לפעילות מלאה וגם הוא מושך אליך ילדים רבים.
מנכ"ל המועדון גניש, שלבקשתו של מכלוף, ממשיך במועדון סיכם: "אני שמח מאוד שאיש עסקים הגון ורציני כמו דודו מכלוף רכש את המועדון וכבוד עבורי שהוא רוצה שאמשיך בתהליך שהתחלנו.
"התרשמתי ממנו שהוא בא לעשות טוב, להצליח ולהעניק תנאים אופטימליים לילדי המועדון ואני שמח שהמועדון בידיים טובות.
"כשקיבלתי את המשימה מידיה של עו"ד ליזה חדש היקרה קיוויתי לרגע שנוכל להעביר אותו כשהוא במצב טוב ויציב ואני שמח שהצלחנו, בעבודה משותפת ומאומצת של כל הגורמים, להחזיר את המועדון למסלול והעמדנו אותו על הרגליים.
"חשוב מכך, הצלחנו ליצור מחדש מערכת של אמון זהירה עם ההורים והשחקנים. אנחנו רק בראשיתה של הדרך, אבל המועדון בתהליכי החלמה, ועם עתיד מצוין".
לעדכונים: חדשות נתניה