יום שני. אצטדיון קריית שמונה. על לוח התוצאות עולה בדקה ה-92 שמו של גבי קניקובסקי, שחתם את הניצחון המרשים של מכבי נתניה על קריית שמונה 1:4, עם שער.
1 צפייה בגלריה
קניקובסקי. בעיטה בשתי רגליים, חוכמה וטכניקה
קניקובסקי. בעיטה בשתי רגליים, חוכמה וטכניקה
קניקובסקי. בעיטה בשתי רגליים, חוכמה וטכניקה
( ראובן שוורץ)
זה התחיל מרותם קלר ששלח כדור מדויק לקניקובסקי, וזה מקרוב בעט לרשת כשעוד קודם הוא היה מעורב במספר מהלכים מרשימים במשחק ושוב זכה למחמאות על יכולתו ונחישותו.

ערך מוסף

קניקובסקי (23) החל את הקריירה במחלקת הנוער של הפועל רעננה ובהמשך עבר תחנות נוספות. בין היתר נמנה על מחלקת הנוער של מכבי תל אביב ובהמשך עלה גם לבוגרים. אחר כך עבר להפועל פתח תקווה והפועל עכו כשהתחנה האחרונה אליה הגיע היא מכבי נתניה בשורותיה חתם בחודש יולי 2018 לשלוש עונות.
בנתניה הבינו ישר כי מדובר בשחקן בעל ערך מוסף. קניקובסקי מצדו סיפק ועדיין מספק את הסחורה. הוא הפך לאחד השחקנים המובילים והמשמעותיים של נתניה והפך למבוקש במספר קבוצות המעוניינות לצרפו. זו הסיבה שבנתניה מעוניינים להאריך את חוזהו של השחקן שיסתיים בעוד עונה וחצי.
קראו עוד>>
קניקובסקי עצמו לא מסתיר את רצונו לעבור לקבוצה בחו"ל כאשר בנתניה לא יפסלו מעבר כזה בקיץ הקרוב תמורת סכום כספי נכבד העולה על מיליון יורו.
בנתניה מסייעים מאוד להתקדמות של קניקובסקי כאשר ניתן לראות את מאמנו, ריימונד אטוולד מחדד עמו מהלכים ומנסה לתקן את הליקויים על מנת לשדרג את יכולתו של הקשר.
אלון מזרחי: "הוא 'סובל' מדבר אחד שהוא חשוב להצלחה: חוסר יציבות. הוא חייב להיות יותר דומיננטי בהרבה יותר דקות במשחק. הרבה פעמים הוא נעלם"
"העבודה שלו עם המאמן ההולנדי של נתניה יכולה בהחלט לקדם אותו ולייצר לו אפשרויות בהמשך", טוען שחקן העבר של מכבי נתניה, משה גלאם ומוסיף: "בכדורגל של היום הכללים השתנו ואם פעם היית צריך לעבור כמה שלבים כולל לשחק בקבוצה גדולה כדי להגיע לאירופה היום זה קל יותר.
"קניקובסקי בהחלט יכול לצאת לשחק בחו"ל עם היכולות שלו שכוללות בעיטה בשתי רגלים, חוכמה, טכניקה ומגוון דברים חיוביים שיכולים אולי להתאים לליגה הבלגית. יש שחקנים פחות טובים ממנו שהגיעו לקבוצות בחו"ל".
זאת אומרת שהוא לא צריך לעבור דרך קבוצת צמרת ישראלית כדי לעלות על המטוס?
"היום עם כל הקשרים של הסוכנים הוא יכול לדלג בקלות על השלב הזה כשבמקביל אסור לו להסתנוור מהכותרות סביבו והוא חייב להמשיך להיות צנוע".
צנוע זה לא תמיד טוב.
"גבי לפי ידיעתי הוא בן אדם כזה. הוא איש מאמין וזה מחזק את הביטחון שלו ומסייע לו בהתקדמות כך שזה בסדר גמור שיישאר כזה והלוואי ויצליח".

דרושה עקביות

לפני כחודש וחצי הביסה נתניה את מ.ס אשדוד 0:3. על הניצחון היה רשום קניקובסקי שהצטיין במשחק בכל פרמטר: צמד מרהיב, בישול גדול והרבה דקות בהן עשה מה שרצה על כר הדשא. במשחקים שאחרי קניקובסקי הציג יכולת סבירה אך לא שיחזר את יכולתו באותו משחק.
התקווה מצד נתניה ומצידו שבהמשך הוא יוכל לייצר רצף צפוף יותר. בנוסף, לקניקובסקי יש חוב למועדון, אחרי שבגמר הגביע לפני שנתיים החמיץ את הפנדל המכריע, דבר שהעניק לבני יהודה את הזכייה הנכספת בתואר.
"גבי שחקן מוכשר ואין עוררין על כך. יש לו יכולת אישית טובה, הוא מהיר מאוד, יודע לבשל ולהבקיע אבל זה לא מספיק", טוען חלוץ העבר, אלון מזרחי, שבטוח שמדובר בכישרון שעדיין לא מומש: "הוא 'סובל' מדבר אחד שהוא חשוב להצלחה: חוסר יציבות.
"הוא חייב להיות יותר דומיננטי בהרבה יותר דקות במשחק. הרבה פעמים הוא נעלם וזה לא עובד בכדורגל. הוא צריך לדרוש את הכדור יותר, לנצל הזדמנויות ולנסות להבקיע יותר".
איך עושים את זה?
"ברגע שהוא לא ייתן משחק אחד טוב וארבעה משחקים ינוח ההצלחה שלו והכישרון יבואו יותר לידי ביטוי. זה ההבדל בין שחקן טוב לכוכב. אם כל משחק הוא יהיה תותח הוא יכול להגיע רחוק".
יכולתו המרשימה של הקשר לא נעלמת מעיני מאמן נבחרת ישראל וילי רוטנשטיינר, ולא מן הנמנע שקניקובסקי יהיה חלק מסגל הנבחרת לקראת מוקדמות המונדיאל. "לסגל הרחב הוא מתאים מכיוון שיש לו את כל הנתונים כולל כוח מתפרץ, זריזות, טכניקה ועוד כשבנוסף הוא שחקן מחויב", קובע אלי גוטמן, לשעבר מאמן הנבחרת. ולקניקובסקי נשאר להמתין אם הזימון אכן יגיע.
לעידכונים: ספורט נתניה