חברת "חצי חינם" ביקשה בשבוע שעבר למשוך את הערעור שהגישה לבית המשפט העליון בנוגע לבקשתה לבנות 800 יחידות דיור ברחוב טום לנטוס בשכונת קרית השרון בנתניה.
כזכור, התושבים מקרית השרון פתחו לפני כשלוש שנים במאבק נגד תוכנית הבנייה של רשת המרכולים "חצי חינם" להקמת 800 יחידות דיור בשמונה בניינים חדשים על קרקע בשדרות טום לנטוס, ציר התנועה המרכזי של השכונה, בטענה כי מדובר באסון תחבורתי.
מדובר בקרקע שנרכשה על ידי הרשת בשנת 2013, המיועדת לבנייה משולבת של משרדים ומסחר, ולא למגורים. בשנת 2019 הוועדה המקומית לתכנון ובניה המליצה שלא לאשר את התוכנית שמכשירה את הקרקע למגורים, בנימוק ש"ביטול שטחי תעסוקה קיימים מהווה פגיעה קשה בכלכלת העיר". לאחר מכן התוכנית עלתה לדיון בוועדה המחוזית.
לפני כשנה וחצי עתרה חברת "חצי חינם" לבית המשפט המחוזי בבקשה להוסיף בתוכנית 800 יחידות דיור ברחוב טום לנטוס. בית המשפט דחה את העתירה תוך שהוא מחייב אותה בתשלום הוצאות לטובת העירייה. בעקבות זאת הגישה החברה ערעור לבית המשפט העליון.
על רקע אישורה של תוכנית אזור התעסוקה המטרופוליני המשני (אתמ"מ) החודש על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, נראה כי אפסו סיכוייו של הערעור להתקבל ולכן ככל הנראה הגישה חברת "חצי חינם" בקשה למחיקתו. "בעקבות מתן ההחלטה הסופית, העותרת סבורה כי ניתן לייתר את ההתדיינות בערעור, שכן בשלב זה בידיה של העותרת האפשרות להגיש את העתירה מחדש מבלי שתיאלץ לעבור את מחסום הסף בדבר היות העתירה מוקדמת", כתבה חברת חצי חינם בבקשה שהגישה לבית המשפט העליון.
העירייה הודיעה לוועדה המחוזית כי ''תתמוך בקידום תוכנית חדשה לתעסוקה במתחם האמור, שיכלול בין השאר גם את תחנת הרכבת השלישית בנתניה. משמעות ההחלטה – כן לתעסוקה ומסחר, ולא למגורים במתחם זה''.
נציין כי התוכנית להקמת אזור התעסוקה המטרופוליני המשני (אתמ"מ) של נתניה תתפרש על כ-5,200 דונם וכוללת כ-8 מיליון מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר. ''משמעות אישור התוכנית בוועדה המחוזית היא שניתן לקדם תוכניות בנייה בסמכות הוועדה המקומית ובתוך כך לקצר משמעותית את הליכי התכנון'', נמסר מעיריית נתניה. "בתום מאבק ממושך ולאחר עמדה נחרצת שהביעה העירייה בנושא - משכה חברת "חצי חינם" הערעור שנועד לאפשר בניית 800 יחידות דיור על ציר טום לנטוס".
קראו גם:
"ברמה האישית, אני מקווה שחברת חצי חינם תשלים עם המצב ותפעל לממש את התב"ע המאושרת של המגרש, קרי, תעסוקה ומסחר ותחדל מלגרור את העירייה והתושבים לדיונים חוזרים ונשנים בבתי משפט'', מבהיר גיא שחר יו''ר ועד קריית השרון. ''המצב התכנוני של האזור לא מאפשר תוספת דירות במגרש המדובר, לא מבחינת עומסי תנועה, לא מבחינת תשתיות תומכות, לא בראיה כלכלית-עירונית ולא בשום פורמט אחר. אנו רוצים להודות לראשת העירייה הגב׳ מרים פיירברג-איכר ולמהנדס העיר אדריכל ארז טל שעמדו לצד התושבים ושמרו על תכנון ראוי ומאוזן בקרית השרון, ישר כוח גדול לשניכם''.