חברת השיכון "משהב" הגישה לאחרונה ערר לוועדה המחוזית לתכנון ובניה, לאחר שהוועדה המקומית לתכנון ובניה דחתה הקלות שביקשה בשני מגדלי מגורים בצומת הרחובות קלאוזנר ושפיגלמן בנתניה.
1 צפייה בגלריה
 חברי הוועד. מימין לשמאל, רועי טורונג'ה, מורן גנון, גיא שחר ושי קמריני
 חברי הוועד. מימין לשמאל, רועי טורונג'ה, מורן גנון, גיא שחר ושי קמריני
חברי הוועד. מימין לשמאל, רועי טורונג'ה, מורן גנון, גיא שחר ושי קמריני
(פרטי)
החברה ביקשה בנוסף ל-71 דירות המותרות על פי התוכנית לאשר 58 דירות נוספות ב-4 קומות נוספות. הוועדה המקומית דחתה את הבקשה, וכעת חברת השיכון ערערה לוועדה המחוזית, במטרה לקבל את ההקלות המדוברות.
החברה אינה מכחישה שחתמה על הסכם גישור שנחתם בינה לבין תושבי קריית השרון לפני כ-13 שנה, בנוגע לפרויקט המגדלים באזור כולו הכולל חמישה בניינים - שלושה שכבר הוקמו, ושניים שנמצאים כיום במרכז המחלוקת, ועליהם הגישה החברה ערר לוועדה המחוזית. במסגרת הסכם הגישור, הגיעו הצדדים למספר הסכמות, בין היתר על מספר הדירות המירבי בפרויקט.
קראו גם:
למרות זאת, מבקשת החברה להגדיל את מספר יחידות הדיור "למרות ועל אף ההסכמות שהושגו לפני כ-13 שנה עם הדיירים בסביבה, לנוכח העובדה כי מאז ועד היום חל שינוי מהותי בתפיסות התכנון בכלל, ובנושא החשיבות התכנונית לניצול נכון ויעיל של משאבי הקרקע לשם בניית כמות אופטימלית של דירות בפרט, והכל כדי להתמודד עם משבר הדיור של השנים האחרונות".
תושבי שכונת קריית השרון, שהיו חתומים על ההסכם מול החברה, מיהרו להגיש את התייחסותם לוועדה המחוזית, ואת דרישתם שלא לקבל את הערר של חברת משהב. את ההתנגדות מוביל ועד השכונה. התושבים טוענים בין היתר כי מדובר בביטול חד צדדי של הסכם גישור שנחתם בין הצדדים, כאשר לביטול אין בסיס חוקי.
בנוסף, התושבים טוענים כי אין היתכנות תכנונית באזור להוספת הדירות המבוקשות, וכי תוספת של עשרות יחידות דיור לא באמת תורמת למשבר הדיור עצמו כפי שטוענת החברה. "בכל השנים האחרונות למיטב ידיעתנו, כל הפרויקטים שנבנו בשכונה ביקשו להוסיף עשרות דירות לכל פרויקט", כתבו התושבים לוועדה המחוזית, "מדובר על תוספת של מאות דירות שלא תוכננה להם תשתית מתאימה. והאם תוספת כל דירות אלה הביאו לירידת המחירים המיוחלת? לא!".
הוועדה המחוזית לתכנון ובניה צפויה לדון בערר של חברת משהב בתחילת חודש יולי הקרוב, ולפסוק בנושא.
לעדכונים: חדשות נתניה