הוועדה המקומית לתכנון ובניה דחתה לאחרונה את רוב ההתנגדויות שהוגשו אליה נגד פרויקט פינוי בינוי ענק ברחוב זלמן שניאור בשכונת קריית נורדאו, ואישרה סופית את המיזם הענק - שיוצא לדרך.
מדובר בפרויקט במסגרתו יקומו 512 יחידות דיור חדשות בארבעה מגדלים שונים בני 18 קומות עם חזית מסחרית. מגדלים אלה יקומו במקום 128 יחידות דיור ישנות, הקיימות כיום בשמונה מבני שיכון שונים.
1 צפייה בגלריה
פינוי בינוי בזלמן שניאור
פינוי בינוי בזלמן שניאור
פינוי בינוי בזלמן שניאור
(הדמייה: EVOLVE MEDIA)
קראו גם >>
על פי התכנית 20 אחוזים מהדירות יהיו דירות קטנות, בשטח של עד 63 מ"ר. מלבד זאת, בצפון התכנית מתוכנן שטח פארק ציבורי פתוח, ובמזרח התכנית מתוכנן מתחם תעסוקה.
כאמור, רוב ההתנגדויות שהוגשו כנגד התכנית - נדחו. לא מעט מהטענות, הוגשו נגד התכנית מטעם השכנים או דיירי הרחוב, שטענו בין השאר שהוספת מבני ציבור, גני ילדים, מסחר, תעסוקה והכפלת מספר יחידות הדיור הנוכחי יהפוך את האזור להומה ועמוס יתר על המידה מבחינת הולכי רגל ותחבורה. טענות מצד המתנגדים אף עלו לגבי ערכי הדירות באזור - שלטענתם עשויים לרדת בשל התכנית החדשה. כאמור, טענות אלה נדחו.
גם טענות שהעלה היזם - חברת "אפריקה ישראל", נדחו. היזם ביקש להקטין את המרחק בין המגדלים, לאפשר תוספת של קומה במגדלים ולהגדיל את שטח הדירות הקטנות בפרויקט. טענות אלה נדחו על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובניה.
הפרויקט הוא חלק מתכנית המתאר הנרחבת להתחדשות עירונית בקריית נורדאו, במסגרתה מתוכננות 4,900 יחידות דיור, כ-124 דונם עבור מבני ציבור, כ-30 דונם עובר שטחי מסחר, כ-10 דונם עבור שטחי תעסוקה וכ-107 דונם של שטחים פתוחים.
לכל העדכונים - חדשות נתניה