הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה בשבוע שעבר את פרויקט פינוי בינוי נורוק-טהון שבצפון נתניה. במסגרת התוכנית שאושרה ייבנו 514 יחידות דיור וכ־4,000 מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר. שטח של כ־5.5 דונם מיועד להקמת בית ספר נוסף, מרכז קהילתי ופארק עירוני עם חיבור וקישור לשבילים קיימים, המובילים לים. זאת במקום 166 יחידות דיור שקיימות כיום ברחובות יהושע טהון, הרב נורוק ושלמה המלך.
1 צפייה בגלריה
פרויקט פינוי בינוי  נורוק-טהון
פרויקט פינוי בינוי  נורוק-טהון
פרויקט פינוי בינוי נורוק-טהון
(הדמיה: משרד אדריכלים "אלונים גורביץ")
התוכנית היא מהראשונות בשכונת גד מכנס ומצטרפת לארבע תוכניות נוספות שאושרו בצפון מרכז העיר בשנה החולפת, ברחובות הרב הרצוג, סוקולוב פינת ויצמן, סוקולוב בארי והרב קוק 56-58.
קראו עוד:
על פי העירייה, פרויקט נורוק-טהון אושר בתוך כשנה בלבד, בהיותו תואם לעקרונות התכנון של מדיניות ההתחדשות העירונית במרכז העיר ולמפה השמאית שהוכנה על ידי מינהל הנדסה.
ראש העירייה מרים פיירברג־איכר בירכה על אישור הפרויקט: "מדובר על פרויקט נוסף של פינוי בינוי שמצטרף לפעילות העניפה של ההתחדשות העירונית בעיר בשנה החולפת, אשר תאפשר שיפור דרמטי באיכות חייהם של התושבים - ובתוך כך תתרום גם לחזות העיר היפה שלנו".
"הפרויקט הזה הוא רק אחד משרשרת פרויקטים שקידמנו במינהל ההנדסה ובוועדה בשנה וחצי האחרונות", אומר חבר המועצה אלון אלרואי, שליווה את התוכנית כיו"ר ועדת תכנון ובנייה ומחזיק תיק ההנדסה בעירייה. "נושא ההתחדשות העירונית הוא נושא ששמנו אותו, גם אני וגם ראש העירייה, לנגד עינינו".
תוכנית נורוק-טהון מצטרפת לכמה תוכניות להתחדשות עירונית שאושרו בשנה האחרונה: תוכנית המתאר להתחדשות עירונית של שכונת קריית נורדאו, הלפרין, "שיכון הרומנים", הרצוג, "הבית הלבן" (בשכונת קרית צאנז), ויצמן פינת סוקולוב, ויצמן-בארי ותכנית הרב קוק 56-58. נוסף על כך, בימים אלה מקודמת תוכנית מתאר להתחדשות עירונית בשכונות רמת ידין ונאות שקד, ומדיניות התחדשות עירונית לכל מרכז העיר.
בעירייה מייחסים את ההתקדמות במספר הפרויקטים של התחדשות עירונית להקמת מינהלת ההתחדשות.
לעדכונים נוספים היכנסו לחדשות חדרה