כשסמדר בוזגלו, מיילדת במרכז הרפואי שמיר-אסף הרופא, גילתה שבתה של חברת הילדות שלה נחטפה לעזה, היא התפללה איתה לשובה, אך כשהתגלה שרב"ט נועה מרציאנו ממודיעין, התצפיתנית שנחטפה ב־7 באוקטובר, נרצחה בשבי, כל התקוות נגוזו. בניסיון לחזק אותה הציעה לה בוזגלו להצטרף אליה למשמרת במחלקת יולדות כדי לראות חיים חדשים מגיחים לעולם ולהתעודד.
3 צפייה בגלריה
עדי מרציאנו בחדר הלידה
עדי מרציאנו בחדר הלידה
עדי מרציאנו בחדר הלידה
(צילום: פרטי)

"אני מכירה את עדי אמא של נועה עוד מילדותנו בלוד", סיפרה בוזגלו, "כשהתפרסם הסרטון הלכתי לנחם אותה והבאתי לה סיכה של חיילת ששירתה עם נועה. היא חיבקה אותי ואמרה לי שהיא מאוד נהנית מהתכנים שאני מפרסמת בענייני ילודה והעבודה שלי. אמרתי לה שהחיים חזקים מהכל ואני עובדת במקום שמביא חיים לעולם ופתאום קפץ לי רעיון, הצעתי לה שאנסה להשיג אישורים כדי שתתלווה אליי למשמרת בחדר לידה. אני יודעת שזה לא יחזיר את נועה, אבל אחרי כל הרע מסביב, אולי לראות חיים חדשים יעודד אותה. היא מיד התרגשה והסכימה ולשמחתי באסף הרופא אפשרו זאת. זו גאווה לעבוד במקום שרואה את כולם".

3 צפייה בגלריה
נועה מרציאנו ז"ל
נועה מרציאנו ז"ל
נועה מרציאנו ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

קראו גם:

כשעדי מרציאנו התייצבה בחדר הלידה נראה שגם הגורל זימן לה את היולדות הנכונות. "במשמרת היו שתי נשים שעמדו ללדת בנות. שיתפתי אותן שעדי כאן, לא הספקתי לבקש רשות והן מיד ביקשו שאצרף אותה ללידה. הן אמרו שזו זכות עבורן שהיא לוקחת חלק בתהליך שלהן".

3 צפייה בגלריה
מיון אסף הרופא
מיון אסף הרופא
שמיר- אסף הרופא
(צילום: שאול גולן)

היולדת שני מנצור סיפרה שהנוכחות של עדי הביאה משהו אחר לחדר הלידה: "הנוכחות של עדי חיזקה אותי. בעבר כל לידה שלי ארכה כ־30 שעות והיה רגע שהתבוננתי בתמונה של נועה ואמרתי לה 'אמא שלך כאן לצדי, בבקשה שהיא תספיק להיות איתי בלידה', זה היה רק אחרי חמש שעות בחדר לידה, פתאום סמדר ועדי נכנסו והתברר שאני בפתיחה מלאה והתחלנו לידה. ביקשתי מעדי שתבחר שיר להשמיע בזמן היציאה לעולם, היא בחרה בשיר האהוב על נועה 'ואז את תראי' של דולי ופן עם דיקלה ועידן חביב. בעלי עומר היה המום שילדתי כל כך מהר. זכיתי שהיא היתה איתי".