שמונה ילדים בדירת שני חדרים מוזנחת ומטונפת בנתניה - כך חיה במשך שנים משפחה בנתניה. רק לאחר שהצליחה לאחרונה אם המשפחה לצאת ממעגל אלימות שחוותה לטענתה, נחשף מצבה הקשה של המשפחה: צפיפות אדירה, קירות שבורים ומחסור.
הודות לפוסט שהעלתה השבוע אורנה אביקזר, פעילה חברתית מוכרת בעיר, ואנשים טובים שפתחו את לבם - מקבלים כעת חייה של א' בת ה -28 ושמונת ילדיה (בני שנה עד 12), תפנית. הם צפויים לעבור לפני החג לדירה מרווחת ונקיה, אך דרכה של המשפחה לשיקום עוד ארוכה והם זקוקים לסיוע.
2 צפייה בגלריה
בית המשפחה
בית המשפחה
בית המשפחה
(צילום: באדיבות המתנדבים)
א' מספרת כי בשנים האחרונות המצב הכלכלי לא שפר עליהם והם נכנסו לחובות. למרות שהיו זקוקים לעזרה, היא מספרת כי התמודדה עם המצב לבדה, בעיקר לנוכח אלימות שחוותה לטענתה. כיום היא יוצאת בשאלה שמגדלת את ילדיה לבד. ''פחדנו לפנות לרווחה לבקש עזרה. הפחידו אותי שייקחו לי את הילדים. חיינו עד עכשיו ללא עזרה כלכלית, בדירת שני חדרים מוזנחת ובצפיפות איומה. בנוסף, ספגתי שנים של אלימות מילולית, קללות וקנאה", היא מספרת בכאב.
"בשנה האחרונה המצב החמיר ועכשיו אני מגדלת את הילדים לבד. בלי פרנסה ובחובות גדולים. אני מתה לצאת מכאן, למצוא עבודה ולתת חיים טובים לילדים שלי. אני מתביישת שהגעתי למצב הזה. אני לבד, ללא משפחה".
2 צפייה בגלריה
המתנדבים והמתנדבות שהגיעו לסייע
המתנדבים והמתנדבות שהגיעו לסייע
המתנדבות של טויגה והמתנדבים מכיתת הכוננות
(צילום: באדיבות המתנדבים)
ציפית לכזו עזרה?
ממש לא. אני שמחה לנוכח העזרה של אנשים. הרבה אנשים טובים התגייסו לעזור ומצאו לי ולילדים דירה ראויה למגורים. ניכנס לשם לפני החג. זה מטורף כמה מהר אנשים התגייסו לעזור. אני עדיין צריכה עזרה, בעיקר עזרה לשלם את החובות והשכירות קדימה. אני יודעת שעוזרים לי לסדר רהיטים לדירה וחשוב לי להגיד תודה לכל מי שעוזר ותומך וכל מי שעוד יעזור. לא ידעתי שיש כאלה אנשים טובים. אני מודה לכולם".

"הרבה אנשים טובים רוצים לעזור"

העזרה עליה מעידה א' הגיעה, כאמור, שבעקבות פוסט של אביקזר. רבים התגייסו וסייעו למצוא דירה ראויה למגורים הודות לתרומות של אנשים. "מהרגע שנחשפתי לסיפור הזה לא יכולתי לישון ומיד הרמתי טלפונים לאנשים שאני מכירה שידעתי שהם יכולים לעזור", מספרת אביקזר. "העלתי פוסט על הסיפור הזה על הבוקר ואז זה התגלגל, למרות שלא ידעתי איך לגשת לזה ועם מה מתחילים לאור המצב המאוד מורכב הזה. יש הרבה אנשים טובים שרוצים לעזור ובאו הרבה מתנדבים, כולל מתנדבות מטעם חברת טויגה שהגיעה לנקות ולסדר וגם מתנדבי כיתת כוננות בעיר".
מה עוד חסר?
"מעבר לכך שצריך היה לנקות את הבית, לסדר אותו שיהיה ראוי למגורים, וכן לארגן תרומה של חפצים, יש עוד הרבה עבודה בשביל לעזור ל- א' לצאת מהמצב שבו היא נמצאת. מצאנו עבורה ועבור ילדיה מקום חלופי וראוי יותר למגורים, אבל היא עדיין צריכה עזרה בתשלום החובות הגדולים שהיא נמצאת בהם ועוד הרבה דברים, כולל שכירות. מדובר בהרבה מאוד כסף, סדר גודל של אלפי שקלים. הכסף הוא גם עבור שכירות למקום ראוי וגם תשלום עבור חובות לחשמל מים וארנונה. בנוסף, יש פה אמא שצריכה לגדל שמונה ילדים לבדה, ללא אבא. בנוסף, היא צריכה לטפל בעצמה נפשית".
מי שמעוניין לתרום יכול לעשות זאת באמצעות פייבוקס או בביט למספר 052-5158385.
כל העדכונים - חדשות נתניה