חברת נתיבי ישראל השלימה בימים אלו סלילת שביל אופניים חדש על כביש 5701 במסגרת הקמת מאות קילומטרים של שבילי אופניים בכבישים בינעירוניים וכן בתווך העירוני בערים ומועצות ברחבי הארץ. מדובר בשביל באורך של 2.7 קילומטרים על כביש 5701 מכביש 4 ועד קיבוץ העוגן בעמק חפר.
2 צפייה בגלריה
טיולי אופניים
טיולי אופניים
טיולי אופניים
(המחשה: שאטרסטוק)
בצדו הדרומי הוסדרה מדרכה ובצדו הצפוני שביל אופניים, כולל הסדרת התעלות ניקוז. השביל, כך נמסר, שעלותו כ-6.8 מיליון שקל, מחבר את היציאה מהקיבוץ לכביש 4 לתחנות האוטובוס. החברה אף הסדירה את תחנות האוטובוס (אחת בכל כיוון נסיעה), וכן הוסדרו מדרכות לכל האורך להולכי הרגל וכן בצידי כביש 4 במיקום התחנות, הוסדרה תאורה חדשה, בוצעו עבודות ניקוז ועוד.

2 צפייה בגלריה
טיול אופניים
טיול אופניים
טיול אופניים
(צילום: רועי עידן)

קראו גם:

יש לציין כי ישנם כיום כ־70 שבילי אופניים שנמצאים בשלבי תכנון ועוד כ-17 בשלבי ביצוע, כשעל פי הערכות החברה, מספר הכבישים שייסללו מדי שנה יעלה ויגיע לכדי כ-20. כחברה מבצעת של משרד התחבורה, החברה פועלת להסדרת שביל אופנים בכל פרויקט שמבצעת בכבישיה ברחבי הארץ ובכך לייצר רשת נרחבת של שבילי אופניים
אלון פלג, מנהל מרחב מרכז, חטיבת תפעול ואחזקה בחברת נתיבי ישראל: "השביל החדש לא רק משפר את נגישותם של תושבי קיבוץ העוגן לכביש 4, אלא גם מחזק את החיבור בין תחבורה פרטית לציבורית, תוך שימת דגש על איכות החיים של האזרחים והפחתת העומסים בכבישים".