נשארו בבית: 20 בנות דתיות תושבות נתניה שהיו אמורות להתחיל את השנה באולפנת צביה בהרצליה נשארו אתמול (ראשון) עם פתיחת שנת הלימודים בביתן. הסיבה: העירייה לא אישרה להן לעבור להרצליה: "בנתניה יש להן מענה ראוי ואיכותי".
2 צפייה בגלריה
התלמידות נשארו בבית
התלמידות נשארו בבית
התלמידות נשארו בבית
(צילום: שאטרסטוק)
תושבת נתניה, מ.א:, אם לאחת הבנות מתארת: "בתי ועוד 20 בנות שהיו אמורות לעלות לכיתה ז׳ נשארו בבית כי למרות שהתקבלו לאולפנת צביה בהרצליה עיריית נתניה מסרבת לאשר להן ללמוד שם. הנימוקים נעים בין ׳גאווה עירונית׳ מופרכת (שרק אנשי עירייה חושבים שזה מעניין מישהו) לבין אינטרסים כלכליים צרים.

קראו גם:

"מי שגאה במוסדות הלימוד שלו מאפשר בחירה חופשית ולא כופה שום דבר. ושיהיה ברור שאנחנו מממנים הכל והעירייה גם ככה לא תורמת שקל אחד לעניין. אגב, בכל השנים העירייה לא התערבה, ודווקא השנה שהיא שנה מורכבת לכולם החליטו בעירייה לחסום את הבחירה של הבנות.
"לאולפנת צביה בהרצליה מגיעות בנות גם מרעננה, תל-אביב, ישובי השרון וכל השנים גם מנתניה. רק עיריית נתניה החליטה לחסום את האפשרות. כנראה שבערים האחרות יש יותר בטחון עצמי.
"מקווים שבעיריית נתניה יתעוררו וירדו מההחלטה הלא טובה שהם קיבלו כי את העוול שעשו לנו אנחנו לא נשכח".

2 צפייה בגלריה
אולפנת צביה הרצליה
אולפנת צביה הרצליה
אולפנת צביה הרצליה
(צילום: אסף פרידמן)

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "העיר נתניה נותנת שירותי חינוך מגוונים ואיכותיים לכלל התלמידים המתגוררים בעיר. אולפנית בר אילן, הינה אולפנית ראשונה במעלה ברמה הארצית ועומדת בכל הסטנדרטים הארציים ונמצאת בטופ 95. בעיר נתניה מסגרות שמתאימות לצביון הדתי שמייצגת אולפנת צביה. אולפנית בר אילן זהה באפיוניה התורניים לאולפנת צביה. כמו כן, למשפחות תורניות יותר ישנה אפשרות ללמוד בעירנו באולפנת אורות.
"עיריית נתניה לא נתנה בעבר אישור לימודי חוץ לבנות, אלא במקרים יוצאי דופן שנבדקו לגופם. וככל שלמדו שם בנות מהעיר הדבר נעשה ללא קבלת אישור מטעם העירייה בהתאם לחוק. אישורי לימוד חוץ שניתנו, ניתנו על פי תבחינים שוויוניים ובחינה מדוקדקת של הנסיבות. הורים שפנו לערער במשרד החינוך נדחו גם כן. בכל עת הובהר להורים כי מקום הבנות במוסדות העיר ומכאן הטענה שהן נותרו ללא מסגרת אינה נכונה. הבנות מוזמנות להירשם מידית לאולפנית בר אילן. אנו מאחלים קליטה מהירה והצלחה בשנת הלימודים תשפ״ה".