חברים ובני משפחה נפרדים מיוחאי חי גלאם ז"ל: שירה גלאם, אלמנתו של רס"ר במיל' יוחאי בן ה-32 משכונת ותיקים נתניה, שנהרג מירי צלף ליד פרוזדור נצרים שבמרכז רצועת עזה, נפרדת: "נזכיר לשתי הבנות התאומות שלנו איזה אבא גיבור היה להן".
3 צפייה בגלריה
יוחאי חי גלאם ז"ל ואלמנתו שירה
יוחאי חי גלאם ז"ל ואלמנתו שירה
יוחאי חי גלאם ז"ל ואלמנתו שירה
(צילום: פרטי)
יוחאי גלאם ז"ל מפק"צ לוחמים בפלס"ר חטיבה 16. נלחם כמו אריה ונפל בקרב בשכונת זייתון, השאיר אחריו אישה ו2 תאומות בנות שנתיים: אורה וליבי.

קראו גם:

3 צפייה בגלריה
יוחאי חי גלאם ז"ל
יוחאי חי גלאם ז"ל
יוחאי חי גלאם ז"ל
(צילום: פרטי)

חבריו סיפרו כי "יוחאי אהב את המדינה ואת הארץ אהבת אמת, שאף לאחדות ולאהבת חינם, הוא ידע שהמדינה הזאת היא אנחנו ובשבילנו הוא גם עזב את הבית, את אשתו ובנותיו, את הוריו, אחיו ואחיותיו והציב את כל עולמו בסכנה. עלה על מדים ונלחם בחזית, הוא דאג שיהיה לנו הכל, בשביל שיהייה לנו בית. והלוואי שנהייה ראויים לו.
וככה הוא כתב לפני כשש שנים: "הכל מובן מאליו. יש לנו מדינה, תחבורה, כלכלה, חינוך ועוד דברים שאנחנו לוקחים כמובן מאליו. יש את צה"ל כמובן מאליו. ואנחנו נוהגים להתלונן על הדברים שחסרים לנו, להתווכח על ימין ושמאל, ולהיות מדוכאים מחיסרון כסף שיש. אבל הכל כמובן הוא מובן מאליו.

3 צפייה בגלריה
רס"ר (במיל') יוחאי חי גלאם ז"ל
רס"ר (במיל') יוחאי חי גלאם ז"ל
רס"ר (במיל') יוחאי חי גלאם ז"ל
(צילום: דובר צה"ל )

"אז זהו, שום דבר לא מובן מאליו. יש לנו מדינה ולא אכפת מי שולט - ימין או שמאל. יש לנו צבא ולא אכפת מי היחידה הכי מובחרת. ויש ארץ שאפשר ליהנות מיופיה ולהתהלך בה חופשי וזה לא מובן מאליו. לפני 75 שנה לא חלמנו כעם שתהיה פה מדינה. היינו במצב של השמדה. אז למה שאנחנו נתלונן ונחפש את מה שאין. כי מה שיש לנו כאן לא מובן מאליו. תשמחו שאנחנו כאן".
אלמנתו שירה, שעובדת בבית החולים לניאדו, סיפרה לנינה פוקס כתבת ynet כי "הבנות עדיין קטנות בשביל להבין. אספר לבנות שאבא שלהן היה עם עוצמות אבל שקט ועניו, ושאבא שלהן גיבור שלא ויתר עליי ועלינו. הן עדיין לא מבינות והן רואות בתמונות וחושבות שהוא עדיין במילואים. הן רואות את התמונות על המקרר ועל הדלת, הן אומרות 'אבא אבא'. אחת מהן הצביעה על התמונה של אבא ורצה לשער כי היא זוכרת ששם פוגשים את אבא. הן מאוד קשורות אליו".
עוד הוסיפה שירה: היא סיפרה כי הם שומרים על זיכרון שלו בתמונות ומסבירים לילדים כשיגדלו איזה גיבור היה אבא שלהן. אנחנו נדאג להזכיר להן את זה".
ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט ספד ליוחאי: "לקראת סבב המילואים השלישי בעזה של יוחאי חי גלאם ז״ל, העומס כבר היה מאד מאד קשה. מול עבודה, שירה אשתו, שתי בנותיו הקטנות. שירה סיפרה שהוא אמר בפשטות: ״גם החברים שלי אבות, גם להם קשה, ואם אני לא אגיע למילואים, מי יגיע?״ יוחאי נכנס עם חבריו לעזה, ונפל בהגנה עלינו.
יוחאי היה התגלמות של כל מה שיפה בארץ הזו: נדיבות לב. היה מסייע לכל מי שביקש עזרה, ופינק את אשתו שירה. אהבת הארץ. נתן את כל כולו לצה״ל, למדינה. נלחם מצוק איתן ועד חרבות ברזל. אהבת ה׳. למד תורה ובנה בית נאמן. עבודה קשה. היה מנהל פרויקטי בנייה. מסירות לאשתו ולבנותיו. משפחת גלאם היא משפחה לתפארת.
נקרע הלב שאורה וליבי, בנותיו התאומות שתיכף חוגגות שנתיים, יזכרו אותו רק מסיפורים ומתמונות וידעו שהיה להם את האבא הכי טוב בעולם".