הורים לילדים בעלי מוגבלויות הלומדים במסגרת החינוך המיוחד, טוענים כי ההסעות שהעירייה מספקת להם אינן מתאימות לילדים. לדברי ההורים הילדים מחליקים, נופלים ונפצעים במהלך נסיעות. לטענתם, הם פנו לעירייה בנושא מספר פעמים אבל לא זוכים למענה.
"העירייה לא עושה לנו טובה, היא מחויבת לפי חוק לספק לנו הסעות", טוענת אמא לילדה בת עשר שנפצעה בשבוע שעבר, לאחר שלטענת האם לא נקשרה כראוי בבוסטר. לטענת האם, ההורים נותרים חסרי אונים מול העירייה, שלטענתם לא עושה מספיק עבור הילדים. "הם מתעלמים מאיתנו. במקום שהעירייה תעשה את הבדיקות שלה, כמו שצריך, הם חוסכים על חשבון הילדים וההורים שכבר אין להם כוחות".
1 צפייה בגלריה
ילדים שנחבלו בהסעות. "חלק מההורים מיואשים"
ילדים שנחבלו בהסעות. "חלק מההורים מיואשים"
ילדים שנחבלו בהסעות. "חלק מההורים מיואשים"
( צילום: אלבום פרטי)
קראו גם:
ההורים מספרים על רכבים גבוהים או קטנים מדי, וגם כאלו ללא מעלון הנדרש לסייע בהעלאת הילדים אל ומחוץ להסעה. "לא מספיק שהרכב גבוה מדי בשביל הבת שלי והיא מתקשה להיכנס אליו, החליפו לנו גם את הנהג מספר פעמים. זה לא נשמע סיפור גדול, נכון? אבל עבור ילדים במצב הזה זה סיפור מאוד גדול, במיוחד שלא תמיד הם מלווים בסייעת", מספרת אם לילדה בחינוך המיוחד. "לא ברור לי למה אנחנו כל שנה צריכים להתחנן כדי לקבל את מה שמגיע לילדים שלנו".
סיפור נוסף התרחש בתחילת השבוע, לאחר שילדה נסעה עם כיסא גלגלים, לטענת הוריה, ללא מתקן מתאים והוא החליק. בהסעה אחרת הילדות חזרו חבולות בצוואר ובראש בשל חגורת בטיחות גבוהה מדי שלא הצליחה להחזיק את גופן, כך לטענת ההורים.
"הבת שלי עם 233 אחוז נכות כי היא סובלת מתסמונת רצף, ילדה שכלואה בגוף של עצמה ולא יכולה להגיב שגם חולה באפילפסיה", חושפת אחת האימהות. "היא לומדת בבית ספר לחינוך מיוחד מהשעה 7:30 עד 14:30 והיא נוסעת כל יום במונית עם עוד ילדה. שתיהן חייבות מלווה צמודה. הן חייבות להיות קשורות לבוסטר, כי המלווה יושבת באמצע. אם קושרים אותן עם חגורת בטיחות לא מתאימה הן פשוט נופלות. הן חייבות מונית גבוהה ועם יותר מקום. אני מרימה אותה בידיים בשביל להכניס ולהוציא אותה ופעמים רבות היא מקבלת מכה. העירייה מסוף שנה שעברה עושה לנו בעיות, מתעלמת מאיתנו, מפנה אותנו לאחראים על ההסעות שפשוט לא מגיבים להודעות וטלפונים, וגם לא באים לבדוק שהכל תקין. רוב הזמן אני מביאה את הבת שלי בעצמי כי אני לא רוצה שיקרה לה משהו".
"חלק מההורים מיואשים ואפילו מפחדים להתלונן", מספר אבא לילד. ''כולם בעירייה יודעים שיש בעיות עם ההסעות. זה לא חדש ולא מהיום, אלא מלווה אותנו כל שנה ושנה, בעיקר בחופש הגדול שמסיעים מספר ילדים ברכב אחד, בלי סייעת צמודה לכל אחד מהם. בנוסף, נסיעה שאמורה לקחת חצי שעה אורכת שעה וחצי, כי עושים סיבוב בעיר וזה קשה מאוד לילדים במצב הזה".
מחברת ההסעות נמסר: ''לא הגיעו פניות או דרישות מטעם העירייה לשנות את הרכבים או להחליפם, אולם הנושא יטופל במיידי ויסופק רכב חליפי בהתאם לדרישות האם''.
מהעירייה נמסר: "אגף ההיסעים בעיריית נתניה מסיע כ-700 קווים ברחבי נתניה ומחוצה לה, בסך הכול 5,500 תלמידים. כל תלונה נבדקת פרטנית ומטופלת מיידית. ייתכן ויקרו תקלות במערך היסעים כה גדול. כאמור, כל תלונה נבדקת ומטופלת במיידי".
כל העדכונים - חדשות נתניה