לכבוד יום העצמאות ה-75 של המדינה זכו ארבעה קצינים מנתניה בתעודות הצטיינות מהרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי. התעודות חולקו ל-60 קצינים ונגדים מכל הארץ. המצטיינים הנתנייתים הם סרן אדיר בראנץ, רס"ן א', רס"ן ש' ורס"ן ט'.
5 צפייה בגלריה
מצטייני הרמטכ"ל מנתניה
מצטייני הרמטכ"ל מנתניה
מצטייני הרמטכ"ל מנתניה
(צילום: דובר צה"ל)
אחד המצטיינים הוא סרן אדיר בראנץ (24) שמשרת כמ"פ "שביט" בגדוד שחר בחטיבת החילוץ וההדרכה. לבראנץ יש שישה אחים ובת זוגו היא מזכירה של אלוף בפיקוד הדרום. בראנץ התגייס בנובמבר 2016 והחל הכשרה כלוחם בגדוד שחר כשבסופה שובץ להיות קלע. לאחר מכן הוא עבר לפלוגה מבצעית ותפס קו באיו"ש במשך ארבעה חודשים. הוא התלבט אם לצאת לקורס מ"כים או להישאר בפלוגה, אך לבסוף החליט לצאת לקורס מ"כים שבסופו מונה למפקד באימון המתקדם. בסיום הקורס המתקדם המג"ד שלו רצה להוציא אותו לקצונה, בראנץ לא חשב שיוכל, אך הוא עבר מבחנים רבים ובסופם יצא לקצונה. לאחר שמונה חודשים בקורס השתבץ להיות מ"מ בהכשרה והיה בתפקיד במשך שמונה חודשים. לאחר מכן עבר להיות מ"מ בפלוגה מבצעית במשך שמונה חודשים נוספים. בהמשך היה מפקד בקורס קצינים בחנית, היה מפקד צוות במשך שני מחזורים וחנך קצינים והכין אותם ל מפקדי מחלקות. לאחר מכן הוא יצא לקורס מ"פ שבסופו היה מ"פ וסיים עם פלוגה מצטיינת ובוחן רמ"ד. כיום אדיר מ"פ פלוגה מבצעית בגדוד שחר.
בראנץ התרגש מאוד מההצטיינות, וסיפר שהוא לא עושה דברים בשביל הכותרת אלא כי דברים צריכים להיעשות. "אני שמח מאוד על ההצטיינות וההערכה".

5 צפייה בגלריה
אדיר בראנץ
אדיר בראנץ
אדיר בראנץ
(צילום: דובר צה"ל)

מצטיין נוסף הוא רס"ן א' (28), רמ"ד תקשורת צבא רפאים במפא"ת (המנהל למחקר ופיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית במשרד הביטחון). א' התגייס למסלול עתודה אקדמית וסיים תואר בהנדסת חשמל. הוא החל את תפקידו הראשון והמשמעותי באוגדה 91 כקצין טכני ולאחר מכן חזר לתפקיד באגף התקשוב. כעת הוא משרת במפא"ת. במסגרת תפקידו אחראי א' על פיתוח וביגור מערכות חדשניות, תוך הסתכלות קצה לקצה וחיבור אמיתי לצורך מבצעי. א' קיבל את הצטיינותו בזכות הובלת הפרויקטים בהסתכלות מערכתית לצד ירידה לפרטים ומקצועיות מעוררת השראה והערכה.
רס"ן א': "למדתי שהכי חשוב הוא לאהוב את מה שאתה עושה ולשמור על הברק בעיניים, ואם כך קורה, השאר יסתדר מעצמו".

5 צפייה בגלריה
רס"ן א'
רס"ן א'
רס"ן א'
(צילום: דובר צה"ל)

תעודת הצטיינות הוענקה גם לרס"ן ש' (28), קצינת ביטחון המידע של יחידה 8200 באגף המודיעין. ש', נשואה ואם לאחד, התגייסה להיות מש"קית ב"ם (ביטחון מידע) עשתה קורס ולאחריו שובצה בחטיבת גבעתי. היא יצאה לקצונה ולאחר שסיימה התחיל מבצע צוק איתן. בהמשך היא ביצעה מספר תפקידים משמעותיים ביחידות מובחרות כקצינת ביטחון המידע, עד ליציאה לחופשת לידה טרם תפקידה הנוכחי.
ש' מספרת שהשתתפותה בצוק איתן היתה החוויה הכי משמעותית שחוותה בשירותה. בנוסף היא מספרת שלאורך השירות איבדה חברים וזה השפיע עליה מאוד גם בשירותה הצבאי. לדעתה, היא קיבלה את ההצטיינות מפני שהיא מתעסקת בתפקיד שנוגע מאוד לפרט והיא עושה אותו עם דגש על כבוד האדם ורגישות. "הייתי בשוק שאני מצטיינת, זה כבוד גדול בעיקר מפני שאני מייצגת את המערך בגאווה וכבוד".

5 צפייה בגלריה
רס"ן ש'
רס"ן ש'
רס"ן ש'
(צילום: דובר צה"ל)

מצטיין רמטכ"ל נוסף הוא רס"ן ט' (28), קצין אג"ם חטיבת המחקר באגף המודיעין, ט', נשוי ואב לשניים, התגייס לטירונות במחווה אלון, לקורס שהיה נקרא קורס אמיר, הכשרה ייעודית לבני העדה האתיופית בזמנו. לאחר שהוא סיים שלושה חודשים של הכשרה הוא שובץ כמש"ק לוגיסטיקה ביחידה 504, שם מילא את התפקיד במשך תשעה חודשים. לאחר מכן הוא יצא לקצונה במסלול לוגיסטי ושובץ כקצין לוגיסטיקה בגדוד להב. בהמשך הוא מונה לקצין לוגיסטיקה ביחידה 8200, משם הוא הגיע לחטיבת המחקר בתפקיד של פרויקטור בינוי. לאחר מכן הוא היא מפק"ץ בבה"ד 1 במשך שנה. כיום הוא קצין אג"ם בחטיבת המחקר, תפקיד אותו הוא ממלא במשך כשנתיים.

5 צפייה בגלריה
רס"ן ט'
רס"ן ט'
רס"ן ט'
(צילום: דובר צה"ל)

קראו גם:

ט' הגיע למערכת מבלי רצון להישאר בה, רצה לסיים וללכת. היציאה לבה"ד 1 היתה תפנית משמעותית בשירות שלו וכן תפנית באמון שלו במערכת. כיום הוא מרגיש שהוא השפיע בהמון רבדים. ט' מאוד הופתע כשהודיעו לו שהוא מצטיין. הוא אמר שזה היה מורכב ולקח זמן לעכל את זה. הוא סיפר שהוא עשה את העבודה שלו בשביל המערכת ולא בשביל לקבל פרסים. לדבריו: "כל אדם צריך מבוגר אחד שיאמין בו".