רקמת ענק הקוראת להשבת החטופים הביתה הוצגה אתמול (שני) בתערוכת "רוקמות למענעם" בבית העם בבית יצחק שער חפר.
3 צפייה בגלריה
רוקמות בעמק חפר
רוקמות בעמק חפר
רוקמות בעמק חפר
(צילום: מעין קיפניס)

היצירה הייחודית נוצרה מחיבור של 231 עבודות רקמה שאותן רקמו כ-220 נשים בגילים 10 עד 89. היצירה נעשתה בהפקת והובלת מחלקת צעירים במרכז הקהילתי האזורי במועצה האזורית עמק חפר ומעצבת הטקסטיל בוגרת שנקר מעין קיפניס תושבת עמק חפר. בשבוע שעבר הוצגה היצירה בבניין המועצה האזורית עמק חפר כחלק מתערוכת "רוקמות למענעם" הנודדת שתוצג במקומות שונים.
"היה לנו חשוב להשמיע קול מתוך המועצה והקהילה שלנו", מספרת טל שחם יציב, מנהלת מחלקת צעירים במועצת עמק חפר. "כל אחת מהרוקמות הביעה בעזרת הרקמה שיצרה את תחושותיה ורחשי לבה לנוכח משבר החטופים, על מנת להביע מסר חזק של שותפות גורל".

3 צפייה בגלריה
חלק מהרקמה שמוצגת בעמק חפר
חלק מהרקמה שמוצגת בעמק חפר
חלק מהרקמה שמוצגת בעמק חפר
(צילום: טל גוטרמן)

קיפניס אומרת: "בפרויקט רצינו לתת קול לעורף, קול נשי, קול של נשים שרוצות לתרום בדרכן ואשר מוכיחות שוב ושוב את חוזקתן, עוצמתן והשפעתן על החברה שלנו. בפרויקט הצלחנו לייצר פלטפורמה ליצירה בקהילה ולתת מקום לרוקמות המוכשרות מהעמק. כל רוקמת קיבלה פיסת בד בגודל 25X25 וחוט רקמה אדום, והרוקמות קיבלו חופש פעולה אמנותי, מה שהביא לעושר ומגוון בתוצרים. הרקמות בצבע אדום, על בד לבן, בחומרים פשוטים ואחידים על מנת להביע מסר חזק של שותפות גורל''.
ניצן גולדשטיין-פרנקל, שלקחה חלק בפרויקט מספרת: "גדלתי בכפר עזה ושם התגוררה משפחתי – הורי, אחי ואחותי עם משפחותיהם. אחי נדב ובתו הבכורה ים נרצחו בביתם במתקפת הטרור האכזרית והנפשעת של החמאס ב-7.10, וגיסתי, חן גולדשטיין-אלמוג ושלושת ילדיה, אגם, גל וטל, נחטפו מביתם שבכפר עזה ושבו מהשבי אחרי 51 יום".

קראו גם:

גולדשטיין-פרנקל, תושבת קיבוץ עין החורש ומנהלת תחום הביטחון הקהילתי במועצת עמק חפר, מוסיפה: "כשהתחילה העבודה על הפרויקט, בסוף אוקטובר, אמרתי למעין: 'עד שתסיימו כולם כבר יחזרו'. לצערי, הייתי נאיבית. חן ושלושת הילדים חזרו אחרי 51 יום בשבי, אבל כל כך הרבה חטופים עוד נותרו שם. בנוסף, כשעבדנו על הפרויקט גיליתי רקמה של פרפר כמו שעשיתי והיה לים ז"ל. בעקבות זה ממש חיפשתי מי עשתה את זה וגיליתי שגם היא עשתה קעקוע כזה''.

3 צפייה בגלריה
מורן שיינין עם הרקמה שלה
מורן שיינין עם הרקמה שלה
מורן שיינין עם הרקמה שלה
(צילום: פרטי)

"בחרתי להצטרף לפרויקט כיוון שרציתי לקחת חלק ביצירה של משהו שמבטא אהבה ותקווה ואחדות, שנעשה ידי נשים שרוקמות יחד וכל אחת לחוד", מספרת מורן שיינין, תושבת אחיטוב שהשתתפה בפרויקט ובנה הבכור משרת בשריון ונלחם בימים אלו בעזה. "אני מרגישה זכות גדולה להיות חלק מזה. כל אחת מאיתנו הוציאה חלק מהלב שלה אל תוך פיסת בד מרובעת ורקמה בחוט אדום. אצלי הכל תמיד מגיע מהלב והידיים הן השלוחות שלו. לכן ידעתי שהכל יתחיל מלב אחד גדול, ואז מתוכו קפצה לי המדינה היפה שלנו, מדינת ישראל שנמצאת בלב שלי ובלב של כולנו. היה לי חשוב שהמדינה תהיה בתוך הלב, מוקפת בלב ויוצאת מהלב, ככה כפי שהיא בשלמותה''.
התערוכה תוצג היום (9.1) בשעות 18:00-09:00 בבית עם בבית יצחק שער חפר.ב-13.1-11.1 היא תוצג בבית העם בכפר חגלה. ב-19.1-18.1 היא תוצג בבית העם בחניאל. ב-25.1-22.1 היא תוצג בבית העם בכפר ויתקין וב-2.2-1.2 היא תוצג במתחם הנוער החדש בבת חפר.