הורים לילדים הלומדים בבית הספר "אלומות" בשכונת נאות גנים (ותיקים) בנתניה טוענים כי העירייה מזניחה במשך שנים את בית הספר, ולא משפצת אותו. לטענתם, הבעיה העיקרית כיום היא אולם הספורט של בית הספר, בו נמצאים לדבריהם ליקויים בטיחותיים רבים.
2 צפייה בגלריה
"יש באולם ציוד לא תקני"
"יש באולם ציוד לא תקני"
מאורר באולם הספורט. "יש באולם ציוד לא תקני"
(פרטי)
"בית הספר 'אלומות' היה על סף סגירה לפני שלוש שנים", מסבירה הדר כהן, יו"ר משותף של ועד ההורים בבית הספר, "אני ומשה תשובה, פעיל חברתי בשכונה, הובלנו תהליך מאוד קשה מול העירייה, ובסופו של דבר העירייה החליטה שזה הולך להיות בית ספר דמוקרטי בפיקוחה. שזה אומר שגם תלמידים מחוץ לשכונה יוכלו להיכנס לשכונה, שזה בשעתו היה דבר אדיר, כי זה משנה את אופי בית הספר לגמרי.
קראו עוד>>>
"שיפצו איזשהו מבנה כדי שזה יתאים לבית הספר הדמוקרטי, והבטיחו שברגע שכמות הילדים בבית הספר תעלה, יעשו שיפוצי קיץ", אומרת כהן ומוסיפה: "שזה מבחינתי להחליף חלונות לא בטיחותיים, קולרים, בתי שימוש, מזגנים שלא עובדים - כל מה שקשור לבטיחות. זה לא קרה".
לטענת כהן, אולם הספורט בבית הספר אינו פעיל בשל הליקויים הבטיחותיים שטרם תוקנו.
"האולם מבחינתי זו הבעיה העיקרית", היא אומרת, "לא ייתכן שלתלמידים אין איפה להתאמן. התלמידים מתאמנים בחוץ.
"יש באולם ציוד לא תקני, המזגנים לא עובדים והרצפה לא תקנית. האולם לא בטיחותי ונעול לשימוש", אומרת כהן.
פניתם לעירייה בנושא? אתם בקשר אתה?
"בטח. הבטיחו לפני המון שנים שאנחנו ניכנס לרשימה של מפעל הפיס במסגרתה משפצים בתי ספר. עד היום לא ראינו שום דבר שקשור לזה, אפילו לא פנייה. בעירייה כל פעם מנפנפים אותנו. או שמגיעה משלחת מהעירייה לבית הספר ולא עושה עם הליקויים כלום, או שעושים טלאים והולכים".
לדברי כהן, אם לא יתקיימו שיפוצים נרחבים בבית הספר בקיץ הנוכחי - ההורים לא יפתחו את שנת הלימודים כסדרה.
2 צפייה בגלריה
אולם הספורט באלומות. "הבעיה העיקרית" |
אולם הספורט באלומות. "הבעיה העיקרית" |
אולם הספורט באלומות. "לתלמידים אין איפה להתאמן" |
(פרטי)
"בעירייה הבטיחו לנו שיפוצים בקיץ הנוכחי, והבנו שלא עושים שיפוצים כוללים כמו שהובטח לנו, אלא רק דברים שהם מגדירים כ-'בטיחותיים'", אומרת כהן, "אנחנו כבר מודיעים, אם לא יהיו שיפוצי קיץ, אנחנו לא פותחים את שנת הלימודים כסדרה. מבחינתי שיפוצים זה דלתות, חלונות, הליקויים שנמצאים ברחבה ובאולם הספורט"
לדברי כהן, שבועיים לפני סוף אוגוסט הם יילכו לבדוק. "אם זה לא בוצע - לא נפתח את שנת הלימודים".
מהעירייה נמסר: "נושא מיזוג האולם נמצא בתוכנית העבודה לשנת 2021 ובימים אלה נערכים לביצוע העבודה. כמו כן, יתבצעו עבודות נגישות באולם ועבודות נוספות".
לעדכונים: חדשות נתניה