במשך חמישה ימים משפחתו של מארק שינדל (23) מכפר יונה לא ידעה מה עלה בגורלו, לאחר שבילה בפסטיבל המוזיקה ליד קיבוץ רעים ביום שבת שבו החלה מתקפת הטרור על ישראל.
4 צפייה בגלריה
מארק שינדל ז"ל
מארק שינדל ז"ל
מארק שינדל ז"ל
(צילום: מהפייסבוק)
הבשורה המרה כי מארק נרצח בעת שניסה לברוח ממחבלי חמאס, הגיעה למשפחה רק ביום חמישי. מי שענתה לשיחה היא חברת המשפחה יוליה אוליצקי, שמאז שמארק נעדר, לא הפסיקה לחפש אותו ופנתה בתור חברה טובה של המשפחה לרשויות. כעת היא מארחת את משפחתו - הוריו יוליה ואיגור והאחים גיא ובן, אצלה בבית בכפר יונה. בראיון ל"מיינט נתניה" היא מספרת על מארק שחלם להיות מהנדס בניין, היה מאוד אהוב ותמיד היה מוקף בחברים ומשפחה. היה לו חיוך מאיר והוא תמיד דאג לאחרים, גם ברגעי האימה כשהוא וחבריו מסתתרים.
מה את זוכרת מהשיחה הזו?
"שהם ממש שאלו איפה אני. הייתי בדרך הביתה, אבל לפי הדרך בה הם שאלו אותי כבר הבנתי שהבשורה לא טובה. אני עוד זוכרת שהשיחה הגיעה בדיוק כשיוליה, אמו של מארק שהיא חברה טובה מאוד שלי, הקליטה עבור ערוצים בחו"ל סרטון שבו היא פונה לממשלות לעזור לה למצוא את מארק. קיווינו שהוא בחיים כל הזמן הזה, אבל כשהם התקשרו הבנתי שהיא הולכת לשמוע את הגרוע מכל, ולכן ביקשתי מהם מיד שיחכו, שייתנו לי שלושת רבעי שעה, שאני אגיע אליה קודם, שיתנו לי זמן להכין אותה, שהיא שתאכל משהו לפני כן. מהרגע שהיא קיבלה את הבשורה שמארק נהרג, היא פשוט מרוסקת, היא בשוק. היא לא ישנה ולא אוכלת. היא פשוט לא מאמינה שזה קרה".

4 צפייה בגלריה
מארק שינדל ז"ל
מארק שינדל ז"ל
מארק שינדל ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
יוליה מספרת כי משפחתו גרה בארה"ב זה שנתיים, ומארק שהשתחרר בשנה שעברה משירות בחיל הרפואה בשר"פ, התקבל ללימודי הנדסת בניין באוניברסיטת באר שבע. "הוא היה אמור להתחיל את שנת הלימודים הראשונה שלו. הוא ואחיו גיא שכרו יחד דירה ותכננו להתחיל את שנת הלימודים יחד''.
סיפרו לכם מה קרה?
"אנחנו יודעים מעדויות של אנשים שהיו במסיבה, שמארק ועוד כמה אנשים שהיו במסיבה הסתתרו ביחד כשהתחיל הסיוט וירו לעבר המבלים. ממה שסיפרו לנו, הם עמדו קבוצה קטנה מאחורי צריף שמצאו שם וכשהחלו היריות לעברם והם התחילו לברוח מארק נהרג. בזמן שהחברים שלו ברחו שמאלה הוא ברח ימינה כי הוא ראה עוד קבוצה של חבר'ה מהמסיבה שהיו במצוקה והוא רץ לכיוונם כדי לעזור להם לברוח. הוא ממש רץ עם בקבוק מים לעברם ונורה. הרגע הזה צולם, הרגעים האחרונים של חייו".

4 צפייה בגלריה
מארק שינדל ז"ל
מארק שינדל ז"ל
מארק שינדל ז"ל
(צילום: מהפייסבוק)

יוליה מספרת שלמרות העדויות על כך שאש נורתה על מארק, הם עדיין היו בתקווה שהוא בחיים. "חיפשנו אותו כי החזקנו בתקווה שאולי הוא רק נפגע ולא נהרג'', היא אומרת בכאב. "גם אני עזרתי לחפש אותו, התקשרתי לכל מי שאני מכירה, פניתי לכל בתי החולים, אפילו שלחתי צילום של הקעקועים שלו. חשבנו שהוא עדיין איתנו ולכן חיפשנו בכל מקום, גם בסרטונים שהחמאס פרסם. בכל סרטון ותמונה וכל פיסת מידע שהגיעה חיפשנו אות או סימן שהוא בחיים, אבל בסוף הגיעה ההודעה המרה".

4 צפייה בגלריה
קברו הטרי של מארק שינדל ז"ל
קברו הטרי של מארק שינדל ז"ל
קברו הטרי של מארק שינדל ז"ל
(צילום: מהפייסבוק)

קראו גם:

ההלוויה של מארק נערכה ביום שישי בבית העלמין אזרחי מנוחת עולם בנתניה, כאשר מאות ליוו אותו בדרכו האחרונה. "זו היתה הלוויה מאוד קשה. הגיעו מאות אנשים שהכירו אותו. זה צפוי כי הוא היה ילד מאוד אהוב שכולם הכירו אותו בכפר יונה. הגיע המפקד שלו לשעבר, חברים שלו מהצבא, חברים מבית הספר וחברים מכפר יונה. כולם הגיעו לכבד אותו בדרכו האחרונה, כולל חיילים שהיו בדרך מהעוטף והגיעו מהלחימה מלוכלכים עם הנשק בשביל להיות בהלוויה שלו. זה היה מרגש''.
יהי זכרו ברוך.