יונתן טובול, האיש עם החיוך והכוס ביד, שישב תמיד בספסל ברחוב הרצל מול בית הכנסת, נפטר בסוף השבוע לאחר שהיה מאושפז בבית החולים. בן 56 היה במותו.
3 צפייה בגלריה
יונתן טובול
יונתן טובול
יונתן טובול
(צילום: סטיב שלי, בעל עמוד steevo la le'gende)
''היה לי מאוד עצוב להודיע על פטירתו של יונתן. כולם הכירו אותו ואהבו אותו. הוא ישב שנים בספסל ליד רחוב הרצל, ליד הכיכר. הוא ממש גר שם בקור ובחום, בלי להתלונן. הוא סירב לקבל עזרה מאנשים, אבל מצד שני, הוא היה קסם של בן אדם. תמיד מחייך, אמר בוקר טוב לכל מי שעבר'', כך מספר סטיב שלי, פעיל חברתי ממוצא צרפתי בעל עמוד פייסבוק steevo la le'gende. שלי גם ליווה את יונתן ז"ל בימיו האחרונים, לאחר שאושפז בסוף החודש שעבר בבית החולים, בעקבות התדרדרות מחלת שחמת הכבד ממנה סבל.
קראו גם:

3 צפייה בגלריה
יונתן טובול
יונתן טובול
יונתן טובול
(צילום: סטיב שלי, בעל עמוד steevo la le'gende)

אמו ואחותו של יונתן ז"ל הגיעו מצרפת על מנת ללוות אותו בדרכו האחרונה. הלווייתו נערכה במוצאי שבת בלילה, בבית העלמין בנתניה, בנוכחות של כמאתיים אנשים שראו את הפוסט אודות מותו והגיעו להשלים מניין, בניצוחו של רב הקהילה.
תושבי העיר שהכירו את יונתן ועקבו אחר מצבו הרפואים, ספדו לו ברשתות והודו שיחסר להם. אחרים שיבחו על פינת הזיכרון שהוקמה לזכרו של יונתן במקום שבו ישב, על מנת שמכרים ועוברי אורח יוכלו להדליק נרות ולהניח פרחים.

3 צפייה בגלריה
טקס הלוויה שנערך במוצ"ש
טקס הלוויה שנערך במוצ"ש
טקס הלוויה שנערך במוצ"ש
(צילום: סטיב שלי, עמוד הפייסבוק steevo la le'gende)

"הכרתי את יונתן כשישב בכיכר העיר ברחוב הרצל. איש מקסים, תמיד אדיב, תמיד חייך. כולם אהבו אותו. הופתעתי לגלות שהוא היה חולה ונפטר, זה ממש מצער", מספר אבי סלמה, חבר מועצת העיר. תושבים רבים הגיבו בצער על מותו, תוך שהם מבקשים להתפלל לעילוי נשמתו של יונתן. ''גם אני הכרתי אותו, הוא היה תמיד מקסים, מנומס ואדיב. צרפתי אמיתי. פשוט נשמה אמיתית'', ספדה לו תושבת העיר שסיפרה שהיא ובתה היו רואות אותו מדי יום וכששמו לב שהוא נעלם, הבינו שכנראה קרה לו משהו. תושבת אחרת מספרת כי ''ליונתן היה תמיד חיוך גדול ולב גדול עוד יותר. מאחלת שיקבלו אותו היישר לגן עדן".