עיריית נתניה מבקשת להרוס חלקים משני בתי כנסת בשכונת אזורים בטענה כי הקרקע עליהם הוקמו תוספות הבנייה בהם לא הוקצתה עבורם. בעירייה טוענים כי בתי הכנסת פולשים לאזור כביש 12 שעתיד להיבנות בשכונה.
ברחוב קריניצי פועלים שני בתי כנסת ותיקים: "חסד ואמת" של עולי אירן ובית הכנסת "בית יוסף" בנוסח עולי לוב וטוניס.
2 צפייה בגלריה
 בתי הכנסת. הגבאים פתחו במאבק
 בתי הכנסת. הגבאים פתחו במאבק
בתי הכנסת. הגבאים פתחו במאבק
(צילומים: יחיאל בן משה)
שני בתי הכנסת קיימים עשרות שנים. אלא שכעת עיריית נתניה מבקשת להרוס חלק מהם, בטענה שהמטבחון והשירותים של בית הכנסת "חסד ואמת" בשטח של כ-10 מ"ר ניצבים על שטח ציבורי פתוח (שצ"פ) המתוכנן להיות חלק מכביש 12. בעיה דומה יש עם חלק מאולם תפילה והאירועים של בית הכנסת "בית יוסף" בשטח של כ-132 מ"ר.
שני גבאי בית כנסת בשכונה מתנגדים נחרצות להריסה באמצעות פרקליטם, ד"ר ניסן שריפי, וטוענים כי אין להרוס חלק מהמבנים לטובת שצ"פ.
הוועדה המקומית נתניה דורשת, באמצעות פרקליטיה, עורכי הדין נעמה טל-דלמאי ויונתן גור, להרוס בהקדם את המבנים שמפריעים, לטענתה להמשך סלילת דרך 12 ומסבירה כי יש חשיבות ציבורית רבה ליצירת הדרך על פני המבנים הצמודים לבתי הכנסת אשר נבנו ללא היתרי בניה. בנוסף, גורמים בשכונת אגמים התרעמו על כך שהכביש טרם נפתח.

2 צפייה בגלריה
 בתי הכנסת. הגבאים פתחו במאבק
 בתי הכנסת. הגבאים פתחו במאבק
בתי הכנסת. הגבאים פתחו במאבק
(צילומים: יחיאל בן משה)

קראו גם:
לטענת ד"ר שריפי, "השצ"פ אינו עולה בחשיבותו ובעניינו הציבורי על המבנים הממוקמים בו, מבנים המשרתים מאות רבות של משפחות בשכונות 'אזורים' ו'אגמים', וזאת כבר עשרות שנים. שטח החריגה של שני בתי הכנסת על פני השצ"פ איננו פוגע בטובת הציבור וברצונו. עשרות השנים בהן קיימים מבנים אלה, יש בהן כדי להעיד על חיוניותם לציבור".
בנוסף, טוען שריפי כי, "שצ"פ ובו ספסל ופרחים ואולי שביל אופניים איננו חשוב וחיוני לציבור יותר מאולם תפילה ואירועים דתיים".
חבר המועצה אהרון אורגד תומך בעמדת בתי הכנסת: "הגשתי הצעה לסדר לישיבת מועצת העיר הקרובה, בה אבקש מחברי המועצה להצביע נגד ההריסה של חלקים מבתי הכנסת על מנת לסלול את הכביש החדש עליו מדובר, כביש 12, כך שבתי הכנסת הוותיקים לא ייפגעו, וזאת בהמשך לחוות דעת, שהוציאו הגבאים של בתי הכנסת בנושא".
מהעירייה נמסר: "תשובה תינתן בישיבת המועצה כמקובל".