מועצת העיר הצביעה בישיבה האחרונה על אישור תיקון לחוק עזר עירוני, שנועד להילחם בתופעת האופניים החשמליים בעיר. התיקון קובע כי לפקחים תינתן הסמכות להחרים רכב דו גלגלי כגון אופניים או קורקינט חשמליים או ממונעים, ברגע שהרוכב יבצע עבירת תנועה.
1 צפייה בגלריה
האופניים הקורקינטים שיוחרמו יוחזרו כנגד קנס
האופניים הקורקינטים שיוחרמו יוחזרו כנגד קנס
האופניים הקורקינטים שיוחרמו יוחזרו כנגד קנס
(המחשה: shutterstock)
קראו גם:
על פי החוק, הפקח יוכל להחרים את הרכב ולאפסן אותו, וכאשר הרוכב יבקש לקבל את הרכב הדו גלגלי בחזרה מהאחסון, הוא ייאלץ לשלם את הקנס הכספי הקבוע בחוק. תיקון החוק אף מקנה את האפשרות להחרים כלי רכב לקטין שטרם מלאו לו 16 שנים. הוא יוכל לקבל את כלי הרכב בחזרה באמצעות הוריו, שישלמו קנס כספי. גובה הקנס הכספי הנוכחי עומד על 250 שקלים, אך חברי מועצת העיר ביקשו לשנות את גובה הקנס למקסימום הקבוע בחוק - אלף שקלים.
תיקון החוק הוא חלק מצעדים שנוקטת העירייה כדי להילחם בתופעת עבירות התנועה בעיר המבוצעות באמצעות כלי רכב דו גלגליים. לצד מבצעי אכיפה נרחבים והצבת פקחים וניידות אכיפה במיקומים אסטרטגיים, בעירייה מקווים שהחוק יוביל לירידה במספר עבירות התנועה של כלי הרכב הדו גלגליים ולמספר המעורבים בתאונות.
כזכור, רק לפני שבוע אישה בת 50 נפצעה באורח בינוני ברחוב רזיאל, לאחר שנפגעה מאופניים חשמליים. לפני כשנה, תושב נתניה נפטר לאחר שנפגע מאופניים בפארק הציבורי הסמוך למרכז פיאנו בשכונת עיר ימים.
כל העדכונים - חדשות נתניה