בן 24 מנתניה מואשם בשלושה כתבי אישום שונים, בגין עבירות אלימות שונות כנגד שוטרים ואזרחים. לדבריו חלק מאותן עבירות בוצעו על מנת "לשחרר את אברה מנגיסטו", אזרח ישראלי המוחזק ברצועת עזה כבר שבע שנים.
2 צפייה בגלריה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
(צילום המחשה: shutterstock)
על פי כתב האישום הראשון, הנאשם הגיע על אופניים חשמליים סמוך לקניון השרון, וראה שוטר שרושם דו"ח לאחד הרכבים במקום. הנאשם פנה אל השוטר, ושאל אותו "אתה רושם לו דו"ח?". השוטר בתגובה ביקש ממנו לעזוב את המקום, אך הנאשם אמר לו "אם אתה לא משחרר אותו אני מז... אותך. אם אתה לא משחרר אותו אני לוקח לך את הניידת, אתה לא מאמין? בוא תראה".
קראו גם:
הנאשם נכנס לכיסא הנהג בניידת בעוד השוטר ביקש ממנו לצאת ממנה. השוטר ניסה להוציא את הנאשם מהניידת אך הוא התנגד, נטל לידיו מכשיר קשר, צעק בגל הקשר ובכריזה, צפר בצופר של הניידת והחל להשליך דברים מתוך הניידת.
השוטר ביקש לעצור את הנאשם, שאיים להכות אותו אך לבסוף נעצר. בזמן ההתנגדות למעצר, החל לצעוק על השוטר "מי אתם בכלל, אני ארים את כל המשטרה באוויר, זה בשביל אברה מנגיסטו" והחל לבעוט ברגליו אל עבר שני שוטרים שהיו במקום ועצרו אותו.
2 צפייה בגלריה
אברה מנגיסטו. טען שביצע את המעשים למען שחרורו
אברה מנגיסטו. טען שביצע את המעשים למען שחרורו
אברה מנגיסטו. טען שביצע את המעשים למען שחרורו
(צילום: מתוך הפייסבוק)
בהמשך, כשהגיע לחדר העצורים בתחנת נתניה, ביקש לצאת לשירותים וירק לכיוונו של אחד השוטרים. הוא נכנס לשירותים בתחנה, ונעל את עצמו בשירותים עד שאחד השוטרים פתח את הדלת עם מפתח מאסטר.
בכתב האישום השני, מואשם הצעיר כי נהג עם רכבו בשדרות בן גוריון בנתניה בצורה שחסמה את נתיב הנסיעה עם רישיון רכב פג תוקף. שוטר שהיה במקום עצר אותו לבדיקה, הבחין כי בתוך הרכב פזורים בקבוקי בירה, וביקש מהנאשם לצאת מהרכב. הנאשם בתגובה, ניסה לדחוף אותו לאחור והשתולל, עד שנעצר. גם לאחר מכן, סירב להיכנס לניידת, השתולל וניסה לבעוט בשוטר.
הנאשם אף מואשם כי כשהגיע לחדר העצורים, הטיל את מימיו בחדר העצורים וירק לכיוונו של השוטר במקום מספר פעמים. כאשר נחקר על ידי החוקרת, אמר לה "עד שאני לא אשחרר את אברה מנגיסטו אני לא אפסיק לעשות עבירות.. אני אעשה הכל כדי להשיב אותו. אני אבוא עם נשק, אירה הכל…." (השגיאות במקור, ד"ס).
בכתב האישום השלישי, מואשם הצעיר כי הגיע לסניף בנק הפועלים לפני כשבוע, ברחוב נתן יונתן בנתניה על מנת לקבל הלוואה. הנאשם סירב להמתין לתורו, טען כי יש לו פטור מהמתנה והשליך בקבוק ספריי לכיוון הקיר שגרם לחור בקיר.
הנאשם הגיע לעמדתו של סגן מנהל הסניף, החל להשתולל ולצעוק: "אני רוצה הלוואה עכשיו לסגור את החובות שלי", "אני אז... אותך אם לא תתן לי הלוואה". הוא הרים את ידו לכיוונו של סגן מנהל הסניף, תפס בחולצתו ודחף אותו, והטיח את מסך המחשב שלו בשולחן. הוא הרים שולחן זכוכית שהיה במקום והשליך אותו על הרצפה עד שהתנפץ.
במקביל לכתבי האישום, המשטרה הגישה כנגד הנאשם בקשה למעצר עד תום ההליכים.
לעדכונים - חדשות נתניה