מאז שהשמים נפתחו ואיתם גשם המבצעים לנופשים מעבר לים עולה הדרישה של ישראלים לחידוש או הוצאת דרכון. לאחרונה, עם העלייה בכמות המבצעים לנוסעים לחופשה בחגים, פורים שזוכה לגשר (יום שישי עד יום שני) ופסח, פוחת גם הסיכוי למצוא תור למשרד הפנים. כך לפי תושבים המתגוררים בנתניה ומנסים לחדש דרכון בסניף של משרד הפנים בעיר ברחוב דוד רמז 13. הם מדווחים על מרוץ לעבר הדרכון המיוחל וזאת בשל מיעוט תורים פנויים זמינים במיידי, כשהקרוב בהם הינו לחודשי הקיץ יולי-אוגוסט.
2 צפייה בגלריה
המחשה: סניף של משרד הפנים
המחשה: סניף של משרד הפנים
המחשה: סניף של משרד הפנים
(צילום ארכיון: אייל עצמון)
"המצב הזה הזוי. אין תורים לחצי שנה קדימה'', מבהירה קורין אלבז, שמודה שהיא כמו תושבים אחרים שחיפשו השבוע תורים לסניף נתניה רואים במצב הזה סוג של בדיחה על חשבונם. "זו פשוט בדיחת השנה. המצב כל כך חמור שאנשים מוכרים תורים ב-300 שקל, או שהם נוסעים לשדה התעופה ומוציאים דרכון שם".
אלבז היא לא היחידה, יש תושבים שלא מצליחים להשיג תור למשרד הפנים ואף שוקלים לבטל את החופשה המתוכננת בשל המחיר הגבוה לדרכונים. ''אין תורים. בטח שלא בסניף משרד הפנים בנתניה. אני צריך לחדש דרכון לילד שלנו שטס איתי ועם אשתי לחופשה בפסח אצל המשפחה בלונדון ואאלץ להיפרד מיותר מאלף שקל בשביל להוציא לשניהם דרכון זמני חדש. לפחות הדרכון הזה הוא לשנתיים ולא לשנה כמו שהיה בעבר".

2 צפייה בגלריה
דיילת הקרקע סירבה לאפשר לתובעים לעלות למטוס
דיילת הקרקע סירבה לאפשר לתובעים לעלות למטוס
ממתינים חודשים לתור לחידוש דרכון
(צילום: Shutterstock)

"אנחנו היינו ממש במרתון אחר תור פנוי'', מספר תושב נוסף שנאלץ לנסוע 48 שעות לפני הטיסה לשדה התעופה. ''אנחנו טסים למקסיקו לשבועיים ולא מצאנו תור פנוי במשך שלושה שבועות. נאלצנו להיפרד מ-840 שקל עבור דרכון זמני, העיקר שניסע כולנו כמשפחה. היינו כל המשפחה על זה, למצוא תור פנוי. כולל השכמה כל בוקר לטובת חיפוש באתר אחר תור שהתפנה. לא היה תור פנוי אחד, גם לא ברהט".
גם אמנון סעדון משכונת פולג מצא את עצמו בבעיה כשהחליט לטוס השנה למקסיקו לחופשה משפחתית. "אני טס לשבועיים לחופשה שתכננו מראש ולצערי אני מכיר היטב את התופעה הזו, כי גם פונים אלי הרבה תושבים על מנת לעזור להם במצב ההזוי הזה של מחסור בתורים. אני מכיר אנשים שנאלצו לשלם סכומי עתק בשביל לחדש את הדרכון. גילינו שאנחנו במרתון אחרי הוצאת דרכון בזמן. אין תורים למשרד הפנים פה בעיר, גם לא בערים סמוכות. אפילו בטייבה ובתל אביב אין. מי שמחפש תור קרוב מקבל תור דחוי לחצי שנה קדימה. זה פשוט לא נורמלי. מה יעשה אדם שרוצה לנסוע ואין לו דרכון בתוקף? הוא ייאלץ לעשות את זה בשדה התעופה וזה עולה הרבה כסף. אבל זה הפתרון אחרי שאתה כל בוקר נכנס לאתר שלהם ומחפש תור פנוי ומגלה שזו משימה בלתי אפשרית כי פשוט אין תורים''.

קראו גם:

ממשרד הפנים נמסר: "בשנה האחרונה חל גידול משמעותי בביקוש לדרכונים שהינו תולדה של שנתיים של קורונה במהלכן לשכות מינהל האוכלוסין היו פתוחות לקבלת קהל והביקוש היה נמוך. הביקוש במהלך השנה החולפת עומד על שיעור הגבוה כמעט פי שניים לעומת שנים עברו. לכן, ננקטו מגוון צעדים במטרה להקל על העומסים בלשכות לרבות: שיפורים טכנולוגיים באפליקציה לזימון תורים ומתן אפשרות לישראלים בעלי דרכון זר להשתמש בו בעת הכניסה והיציאה מישראל. אנו עושים ככל הנדרש כדי לצמצם את זמני ההמתנה בקרוב".