אישה בהריון שנכנסה אתמול (ראשון) לבית החולים לניאדו בנתניה לא האמינה לקבלת הפנים שקיבלה. האישה שהגיעה עם שקית וופלים בתיקה התבקשה על ידי המאבטח בכניסה לבית החולים לא להכניס את המוצר למקום בהתאם לחוק החמץ.
2 צפייה בגלריה
הכניסה ללניאדו והקופסאות לאחסון החמץ
הכניסה ללניאדו והקופסאות לאחסון החמץ
הכניסה ללניאדו והקופסאות לאחסון החמץ
(צילום: פרטי)
''הם לקחו את שקית הוופלים וסימנו עם מספר", מספר לירן בעלה. "אמרו לאשתי שהיא יכולה לצאת החוצה ולאכול בפינה מיוחדת שהכינו שם מחוץ לבית החולים. אשתי בהריון בסיכון גבוה וצריכה ללדת בקרוב. בעיניי זה פשוט ביזיון למנוע כך מאישה לאכול בתוך בית החולים. אני מבין שזה בית חולים דתי, אבל זה גם בית החולים היחיד עבור מי שגר בנתניה ולא רוצה לנסוע מחוץ לעיר, זה מה שנגיש עבורנו''.
על אף שחג הפסח עוד לא החל, בבית החולים לניאדו מגבילים את הכנסת החמץ כבר מתחילת השבוע, ואף הציבו שלטים המבקשים מהציבור לא להכניס מוצרים שאינם כשרים לפסח. זאת ועוד, מבקרים בבית החולים מתלוננים כי התבקשו להציג את תכולת התיק, ולהשאיר כל מה שנחשב לחמץ בתוך שקית, שאותה הם יכולים לקחת בתום או במהלך הביקור ולאכול במתחם ייעודי שהוצב מחוץ לכותלי בית החולים.
לירן שלא היה מרוצה מהתנהלות בית החולים בעניין החמץ, במיוחד טרם תחילת החג, החליט לברר את פשר העניין. "התקשרתי לבית החולים לשאול למה הם מבקשים ממבקרי בית החולים להוציא את הדברים מהתיק בכניסה, על אף שהחוק אוסר על חיפוש בתיקים, אבל עד כה לא קיבלתי מענה. אם זה היה קורה בערב פסח, אז היינו מקבלים את זה, אבל שלושה ימים לפני החג, זה לא הגיוני שלא יאפשרו הכנסת חמץ למקום. בנוסף, זה שנותנים פתרון לצאת החוצה לאכול זה מה שמקומם, ציפיתי שיעשו חדרון בתוך שטח בית החולים שבו מותר לאכול חמץ. אני לא מבין את ההתנהלות הזו של בית החולים. כנראה שבנתניה מקדימים את פסח. פסח כבר פה".

2 צפייה בגלריה
מתחם אכילת חמץ בלניאדו
מתחם אכילת חמץ בלניאדו
מתחם אכילת חמץ בלניאדו
(צילום: פרטי)

מבקר נוסף בבית החולים מספר כי הוא הגיע מהצפון רק בשביל להביא אוכל לקרובת משפחה שמאושפזת בבית החולים, אך נאסר עליו להכניסו למקום והוא התבקש לקחת את הסירים חזרה עמו או להשאיר את האוכל בקופסאות בכניסה. ''אני מבין שאלה ההנחיות של השומר, אבל זה כבר עובר כל גבול. אישה במיטה צריכה לרדת למטה ולאכול בחוץ? זה ממש לא בסדר. אני מכבד את זה שניקו כבר לפסח, שהם רוצים לשמור על מקום ללא חמץ, אבל הם לא יכולים לצפות מחולים לרדת מהמיטות שלהם בשביל לאכול. זה ממש מקומם. זה כבר לא ברור איזה גבול מותר לבית החולים לחצות".
זאת ועוד, בפוסט שפרסמה עובדת לשעבר בבית החולים, המעידה על עצמה כי היא חילונית, היא מספרת כי כך נוהג בית החולים מדי שנה. העובדת אף ציינה כי הכניסה לבית החולים היא דרך עמדות הבידוק של השומרים ולכן המבקרים נדרשים להוציא דברים מהתיק במקרים בהם מתעורר חשד.

קראו גם:

לא ניתן היה לקבל את תגובת בית החולים, למרות מספר פניות בנושא. אולם, מבדיקה של אתר בית החולים עולה כי בתחילת השבוע פורסמו הנחיות לגבי חג הפסח: "המרכז הרפואי הינו מרכז רפואי הפועל על פי ההלכה והמסורת היהודית. ככזה, הוכשרו לפסח כלל המחלקות והיחידות. בהתאם להוראות חוק זכויות החולה, אנו שמחים לעדכן כי במהלך ימי חג הפסח יוצעו לכלל המאושפזים/ות תפריט עשיר ומגוון. התפריט הינו כשר לפסח למהדרין, ללא כל חשש''. בנוסף, פורטו באתר המוצרים שניתן להכניס בימי החג לבית החולים. ''בנוגע להכנסת מזון מכל סוג שהוא למתחם בית החולים תתאפשר הכנסה של המוצרים הבאים בלבד: ירקות ופירות שלמים ובקבוקי מים וסודה. מעבר למוצרים הללו - חל איסור על הכנסת כל אוכל מכל כשרות שהיא למתחם המרכז הרפואי. כמו כן, במהלך ימי החג, אנו מציעים אוהלים מרווחים ומאובזרים לטובת המאושפזים/ות והמבקרים/ות המעוניינים לאכול מזון מכל סוג''.