תושבים במספר שכונות בנתניה מתלוננים כי הם סובלים בחודשים האחרונים ממכת גניבות של אופניים. הם טוענים כי למרות פניות חוזרות ונשנות למשטרה ולפיקוח העירוני, התופעה חוזרת על עצמה מדי יום.
2 צפייה בגלריה
הנער שחשוד בגניבת אופניים
הנער שחשוד בגניבת אופניים
הנער שחשוד בגניבת אופניים
(צילום: ממצלמות האבטחה)

לטענת התושבים, הוגשו עשרות תלונות למשטרה נגד החשוד בגניבה, שזהותו מוכרת וידועה וכן כתובת מגוריו. לדבריהם, בתיעוד שיש בידיהם ממצלמות האבטחה בבניינים בשכונת עיר ימים נראה נער בן 15-14, כשהוא חשוף פנים ואף מביט למצלמה מדי פעם, ואליו מתלווים מדי פעם ילדים אחרים. הם מספרים כי הוא נכנס לבניין ולא מטריד אותו בכלל שיש מצלמות ולעתים אף שומר והוא יוצא ממנו כשהוא מצויד בזוגות אופניים חשמליים, הרים, BMX ואחרים, כאשר חלקם חדשים ויקרים שעלותם אלפי שקלים. גם בשכונת קריית נורדאו דיווחו תושבים כי נגנבו להם אופניים לאחרונה.
"אנחנו לא יודעים מה הוא עושה עם כל הזוגות האלו, למי הוא מוכר ואיפה הוא מחזיק אותם", מספר תושב עיר ימים שהגיש תלונה בנושא למשטרה. "בפועל חלק מהתושבים שמיהרו אליו הביתה לאחר שגילו שגנב להם אופניים, הצליחו להשיב את הרכוש שלהם. מדובר בזוגות אופניים יקרים, חשמליים וזוג אופני שטח רגילים. זה סדר גודל של עשרות אלפי שקלים. לצערי, זה לא מה שיפתור את הבעיה. מי שצריך לטפל בבעיה זו המשטרה, אחרי הכל ברור לכולם שמי שעומד מאחורי כל הגניבות האלו שמתועדות במצלמות הוא אותו אדם, נער בן 15-14 שעושה בשכונה ככל העולה על רוחו, פשוט נכנס, לוקח והולך".

תיעוד גניבת אופניים מבניין מגורים בנתניה
(צילום: מצלמות אבטחה)


"גם לאחותי גנבו את האופניים לפני יומיים ולא רק שלה נגנבו אלא עוד שני זוגות", מספרת זוהר רביד, תושבת שכונת עיר ימים. "זה פשוט אבסורד שלא עוצרים את הנער שבמשך שבועות גונב עשרות רבות של זוגות אופניים מהשכונה כשכולם יודעים מי הוא, איך הוא נראה ואיפה הוא גר. הוא ממש הפך את השכונה שלנו למוקד ראשי שלו למרות שהמקום מרושת במצלמות. אני יודעת מחלק מהשכנים כי היו אצלו בבית, דיברו עם אמא שלו וגם הוגשו תלונות במשטרה. זה מצב שלא ייאמן שאנשים ממש מגיעים אליו בעצמם הביתה כדי לקחת ממנו את הרכוש הגנוב וגם משיגים אותו בחזרה. בחלק מהמקרים מדובר באופניים שעולים עשרות אלפי שקלים. יש פה חוסר אונים של העירייה בנושא וגם של המשטרה. הם לא עושים כלום. יש המון תלונות על זה. מדובר בגניבה שיטתית של המון זוגות אופניים. צריך לטפל בסיפור הזה. היום הוא גונב אופניים ומחר זה יהיה אוטו. אולי אז הוא ייכנס לכלא. זה פשוט לא נורמלי".

2 צפייה בגלריה
הנער שחשוד בגניבת אופניים בלובי של בניין שבו יש שומר
הנער שחשוד בגניבת אופניים בלובי של בניין שבו יש שומר
הנער שחשוד בגניבת אופניים בלובי של בניין שבו יש שומר
(צילום: ממצלמות האבטחה)

מיכל לוין שמתגוררת בעיר ימים מספרת כי גם לה גנבו אופניים מהבניין. "לפני כמה ימים גנבו לנו שני זוגות אופניים שעלו לנו יחד 7,000 שקל, זוג אופניים חשמליים שבעלי קנה לפני שבוע לבן שלנו וזוג ישן יותר ועכשיו שניהם נגנבו. חשבנו שאם נקשור אותם בחדר האופניים בבניין אז לא יגנבו משם כי הדלת נעולה, יש מצלמות אבטחה ולא כל אחד יכול להיכנס לבניין שלנו. זה היה תמים מצדנו''. היא מוסיפה: "באותו היום שגנבו לנו את האופניים, גנבו גם לשכן זוג אופניים יקרים. מה הוא עושה עם כל הזוגות האלה? מוכר אותם? זה פשוט מתסכל נורא".
איך גילית שזה קרה?
"היינו במסיבת חנוכה כשאחד השכנים כתב בקבוצת בוואטסאפ של השכונה שגנבו לו את האופניים מהבניין ומאוחר יותר כשחזרנו הביתה גילינו שגם לנו גנבו את האופניים והלכנו להגיש תלונה. גילינו בדיעבד שבאותו היום גנבו פה בשכונה שבעה זוגות סך הכל, כולל אופני הרים יקרים. אנשים הגישו תלונות, פנו בנושא למשטרה שתטפל אבל היא לא עושה עם זה כלום. אני רק מבקשת שיחזירו לנו את האופניים ושיעצרו את הילד הזה. מצלמות האבטחה בכל הבניינים תיעדו אותו בזמן מעשה, אז שהמשטרה תעשה את העבודה שלה ותחזיר לנו את האופניים שנגנבו מאתנו".

קראו גם:

מהמשטרה נמסר: "חוקרי מחלק הנוער בתחנת נתניה פתחו בחקירה עם קבלת דיווח בגין גניבת אופניים מבניין בעיר. עם התקדמות החקירה עלה כי החשוד מעורב במספר גניבות אופניים נוספות ואף התפרצות לשני בתי עסק בעיר. בתחילת השבוע חוקרי המשטרה זיהו את החשוד - קטין תושב העיר כבן 15 ועיכבו אותו לחקירה, בסיומה הוא שוחרר בתנאים והחקירה נמשכת".
מעיריית נתניה נמסר: "הנושא בטיפול המשטרה".